Mijn 2019 Octavia III FL Combi vRS 245 'Luna'

JeSko

Forumguru
@Spector

Klopt dat is omdat jij wel elektrische stoelen hebt, heb je die niet heb je denk ik ook automatisch geen kantelende spiegels. Wat ik wilde zeggen is enkel dat het me opvalt dat meer SuperB's deze functie hebben dan RS'n, maar dat kan ook maar een foute indruk zijn :D
 

Timmer

Donateur
F512DDAE-4FAD-4B11-AFD3-674A8FC0F06F.jpeg

Volgend modje is net aangekomen, custom harnas met start stop emulator.

in het kort, dit geeft na het starten van de motor een signaal dat de start stop knop indrukt. Heeft ook een service modus, waar die in slaapstand gaat en dus niets doet.

gaat wsl morgen in de wagen of een deze dagen, men buren hebben net een kindje gekregen dus andere prioriteiten :)
 

Timmer

Donateur
De emulator heb ik via ebay gekocht. Stond een advertentie op voor de schakelaar, en ergens een vermelding van een custom harnasje. Na wat berichtjes heen en weer en wat nakijken van welke knopjes er aanwezig zijn, voorstel gekregen om te betalen. Dan werd het kabeltje gemaakt, en via GLS op de post gedaan. Al bij al zat deze goed ingepakt, dus kan deze verkoper alleen maar aanbevelen.
Let wel; met custom harnasje kosten die dingen al snel €70(excl verzending) :sterretjes:

Maar dan moet je wel niet in de draadjes snijden of prullen :)


Edit; hier heb ik hem gekocht:
https://www.benl.ebay.be/itm/223974245071
 

Timmer

Donateur
Start stop uitschakelen via obd11 of vcds heeft met voltage aanpassingen te zien. Dit simuleert na 4 sec dat ik op de knop druk, en schakelt dus vanzelf de start stop uit, zonder dat ik voltages aanpas.
Ik weet het, ik kan gewoon op dit knopje duwen, maar ik vergeet dit nogal vaak :tongue:
 

Jooo...

Forumguru
Kleine opmerking bij het kantelen van de spiegel... staat je knopje om de keuze van het verzetten van de spiegels of verwarming van de spiegels aan te leggen, dan bij het achteruit rijden op de “R” stand?
 

Timmer

Donateur
@Jooo... ja, als het te programmeren is, moet dat knopje inderdaad op de R staan. Op zich geen probleem, bij mij staat dat daar standaard op, tenzij ik de spiegelverwarming even moet aanzetten.
 

Blacky

Forumguru
Ik heb een elektrisch sportinterieur met geheugen. Het kantelen van de spiegel heeft bij mij vanaf nieuw altijd gewerkt.
Mooie wagen en veel plezier ermee, maar daar twijfel ik niet aan.

Die van mij heeft ook een elektrische interieur en ook een kantelende spiegel, maar ik heb een L&K uitvoering. Destijds gekocht en ingevoerd met net 10.000 op de teller.
In ieder geval veel plezier met je VRS
 

Timmer

Donateur
Zo, net even de start stop emulator geïnstalleerd.
Duurde 5min, waarvan 3.5min zoeken hoe ik de trim rond de dsg eruit kreeg. Daarna, letterlijk plug en play.
De chip onthoudt nu of ik ss uitschakelde, en schakelt die dan zelf uit als de auto opnieuw gestart wordt.
Service mode; 5sec ss knopje ingedrukt houden en de chip schakelt zichzelf uit, net of hij er niet is.

handig :cheer:


voor;
8EA8D53E-10DD-42DA-ABB8-54E97C86C75A.jpeg
Na;
A15AEFE5-E86D-4BB3-8536-215CD5EF0E3F.jpeg
 

JeSko

Forumguru
Heerlijk, werkt dit ook voor een S2? Ben het ook wel zat dat ik altijd dat knopje moet indrukken!
 

polle90

Forumguru
Je kan ook gewoon het stekkertje op de batterij losmaken. Dan werkt de start/stop ook niet meer.
 

Timmer

Donateur
Maar ik wil het niet permanent uitschakelen. Als ik gewoon rondrijd vind ik dat hatelijk, maar ik moet regelmatig antwerpen stad en brussel centrum in met mijn auto, en daar mag dit van mij wél werken.
 

Timmer

Donateur
@Jooo...
Aan de minpool van je batterij blijkbaar.
Dit kwam ik tegen op YT;

Ik heb dit zelf NIET geprobeerd, dus ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele fouten/problemen ;)
 
Bovenaan Onderaan