Kilometerteller verborgen achter CC-aanduiding

Tee

Nieuw lid
Wanneer bij mij de cruise control op "on" staat, en dat is eigenlijk altijd, dan is de kilometerteller links onderaan de maxidot in het dashboard verborgen (de snelheid die in de cruise control is ingesteld komt in de plaats), en zie ik rechts onderaan alleen de 'trip'-teller. Ik vind die trip echter niet zo interessant, zou liever de totale kilometerstand zien staan. Ik vind het niet direct terug in de handleiding, maar kan die trip worden uitgezet zodat de totale kilometerstand zichtbaar is wanneer de cc aanstaat? Of kan de in de cc ingestelde snelheid worden verborgen zodat de totale kilometerstand zichtbaar blijft?


In het menu op het maxi-dot display is ook de totale km stand op te roepen die vervolgens in het display geheugen blijft staan. Ook tijdens het rijden en na opnieuw starten. Ondertussen kan er tussen de menu's worden gewisseld
 
Laatst bewerkt:

King_pin

Nieuw lid
Goed om te lezen hier dat het dus niet aan te passen is.
Ik vind het zelf namelijk ook storend dat het achter de Cruise Control info staat.

Mijn motor schakelt namelijk automatisch uit als ik hem in de P stand zet. Dan wil ik gewoon gaan tanken omdat de motor toch uit staat maar de auto hoeft van mij dan niet helemaal uit te schakelen.

En dan is die Cruise Control informatie irritant als ik elke keer weer dat knopje om moet zetten.
Tevens ben ik dan ook weer de opgeslagen snelheid kwijt.

Ik wou ook liever dat het op de plek stond van de trip teller. Die is overigens ineens naar 0.00 gezet en de tijd was ook ineens terug gezet naar 0.00 hr ... lekker dan. Maar had al gelezen dat dat normaal is in de 03
 
Zelf vind ik het ook irritant, maar de originele poster vroeg niet om een mening, maar of je dit kan aanpassen. Het antwoord is dus nee. Of heeft iemand dit via de VCDS al eens voor elkaar gekregen?
 

Phoenix2149

Senior Member
....Mijn motor schakelt namelijk automatisch uit als ik hem in de P stand zet. Dan wil ik gewoon gaan tanken omdat de motor toch uit staat maar de auto hoeft van mij dan niet helemaal uit te schakelen.....

Maar dan is je "contact" niet uit. dus ook in P stand kan de motor bij bijvoorbeeld lagere acculading weer aan slaan. Ook niet echt ideaal.

Desalniettemin, het voordeel van zo'n multimedia display als Maxi-DOT zou customizability zijn. Maar als je de informatie tot op zekere hoogte wil wijzigen kan dat niet. :banghead:

Erg jammer vind ik. Ik heb mijn auto pas een dag dus moet alle nog ontdekken, maar als lease rijder viel mij het missen van de dotale afstand direct op. Vind overigens de laatste post van @Remakil wel beetje jammer om de berijders die de kiometerstand zowat dagelijks nodig hebben zo neer te zetten.

Trip heb ik niks aan, dus daar zou ik het liefst de keuze hebben wat er staat: TRIP/Total/KM-empty. Mijn wagen heeft ACC dus staat eigenlijk altijd "aan" dus mis, buiten het uit zetten van het contact, de totale aantal kilometers altijd het is gewoon handig. Meer zou je niet nodig hieven hebben denk ik in dat gedeelte.
 

Team Kleijn

Nieuw lid
Sinds kort ook berijder van een van de laatste Octavia III Combi's Diesel met DSG7 automaat(met een goede afprijzing gekregen). Deze auto heeft Virtual Cockpit en ook het uitgebreide Infotainment systeem (Volgens mij Amundsen ?). Op zoek naar antwoorden op de volgende vragen :

- Hoe kan ik de tripteller die linksonderin de VirtualCockpit wordt getoond resetten ?
- Hoe kan ik de rijgegevens : 'sinds lange tijd' resetten
- Hoe kan ik de rijgegevens : 'verbruik sinds start' resetten

Die andere de ritgegevens 'verbruik sinds tanken' wordt steeds gereset als je na je tankbeurt weer wegrijd. Best vervelend als je gegevens van dit scherm wilt overnemen in bijvoorbeeld Spritmonitor en er staat iemand achter je die ook graag wil tanken.

Ik rij dan een stukje weg naar de parkeerplaats om alsnog de gegevens te kunnen overnemen. Maar helaas, de boel automatisch gereset.

In mijn auto zit geen 'lane assist' zou ik best wel willen hebben. Is dat een software wijziging en zou dat geprogrammeerd kunnen worden ?

Alvast dank voor antwoorden op de vragen.
 

Johnnyvr6

Forumguru
Cc is volgens mij wel uit te zetten met vcds. Ik heb het in mijn superb 2 aan moeten zetten met vcds hier staat hij standaard uit. Zou maandag is moeten kijken welke module het ook al weer was.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb weliswaar geen virtual cockpit, maar diezelfde gegevens (verbruik/gereden tijd/gereden afstand sinds start, lange tijd) verschijnen cyclisch als ik in de multifunctionele display door de rijgegevens ga met behulp van het scrollwieltje op het stuur. En daar kan ik dingen resetten door het scrollwieltje even langer ingedrukt te houden.
Iets dergelijks zal de VC ongetwijfeld ook bieden, maar voor de precieze manier waarop moet je toch maar eens de handleiding doorlezen...
 

Jewepe

Forumguru
Volgens mij staat bij "oudere" (tot 2007) VAG-auto's de totaal tellerstand aan de linkerkant van de MFD. De Passat 3C die ik in 2007 had was, voor mij, de eerste met de laatst ingegeven CC-snelheid aan de linkerkant. Ik meen me te herinneren dat VAG-techniek die "oudere" modellen via VCDS kon omprogrammeren en links de CC-snelheid kwam. Dus wie weet, kunnen ze het omgekeerde ook :arghh:
 

hemi24

Forumguru
Op zoek naar antwoorden op de volgende vragen :

- Hoe kan ik de tripteller die linksonderin de VirtualCockpit wordt getoond resetten ?
- Hoe kan ik de rijgegevens : 'sinds lange tijd' resetten
- Hoe kan ik de rijgegevens : 'verbruik sinds start' resetten

Al gevonden ondertussen?

Anders moet je een kijken onder CAR>>SETUP>>INSTRUMENTENPANEEL

Trip is ook in het digitaal dashboard zelf te resetten, even scrollen bij verbruiksgegevens...
 

Canon-Eye

Forumguru
Gewoon een tankbon vragen en de gegevens overnemen in Spritmonitor
Om gegevens (incl. km-stand) überhaupt te kunnen overnemen moet je ze wel eerst kunnen zien, want de km-stand staat in de meeste gevallen niet op de tankbon (niet iedereen rijdt immers een leaseauto met de verplichting om die stand bij elke tankbeurt in te voeren).
Als er bij de pomp al iemand achter je staat te wachten totdat jij ein-de-lijk opgehoepeld bent, dan nodigt dit niet uit om eerst nog effe rustig alles op de tankbon te schrijven, dus je rijdt een paar meter verderop om de tankplek vrij te maken. Daarmee zijn je sinds-tanken-gegevens gewist.

Daarom gebruik ik voor mijn eigen administratie altijd de lange-tijd-gegevens, met inbegrip van het gemiddeld verbruik volgens de boordcomputer. Thuis gaan die gegevens in het brandstofblad van mijn autokostenspreadsheet, waar ik bv. ook kan zien in hoeverre de bc afwijkt van de werkelijkheid.
 

Joh@n

Forumguru
Als er bij de pomp al iemand achter je staat te wachten totdat jij ein-de-lijk opgehoepeld bent, dan nodigt dit niet uit om eerst nog effe rustig alles op de tankbon te schrijven, dus je rijdt een paar meter verderop om de tankplek vrij te maken. Daarmee zijn je sinds-tanken-gegevens gewist.

Daarom gebruik ik voor mijn eigen administratie altijd de lange-tijd-gegevens, met inbegrip van het gemiddeld verbruik volgens de boordcomputer. Thuis gaan die gegevens in het brandstofblad van mijn autokostenspreadsheet, waar ik bv. ook kan zien in hoeverre de bc afwijkt van de werkelijkheid.
Die sinds tanken gegevens zijn gewist, maar je km-stand is na die paar meter nog steeds gewoon zichtbaar (ook al zit hij "achter" de CC instelling. Even het palletje van de CC naar rechts, km-stand opschrijven/invullen op spritmonitor, terugzetten en klaar.
Ondanks dat ik een leaseauto heb (en een privé auto) doe ik het al meer dan 10 jaar op deze manier en heb ik nog nooit boze blikken gehad of andere problemen. Ik heb zelfs uitgevonden dat mijn tankpas en spritmonitor verbruik niet gelijk lopen, terwijl dat beide werkelijk getankte liters zijn.... Lange-tijd gegevens vind ik niet bruikbaar omdat ik liever het per tank gemiddelde heb. Spritmonitor kan een veel langere tijd dan lange tijd voor mij berekenen en ook nog eens perioden naar eigen inzicht.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik reset de lange tijd gegevens per tankbeurt en schrijf dan de gereden km en gemiddeld verbruik op de tankbon.
De totaal km-stand noteer ik overigens ook omdat ik juist die in mijn Excel invoer. De gereden km (lange tijd) dient als een soort backup, controle op invoerfouten.
 

Team Kleijn

Nieuw lid
Ik heb weliswaar geen virtual cockpit, maar diezelfde gegevens (verbruik/gereden tijd/gereden afstand sinds start, lange tijd) verschijnen cyclisch als ik in de multifunctionele display door de rijgegevens ga met behulp van het scrollwieltje op het stuur. En daar kan ik dingen resetten door het scrollwieltje even langer ingedrukt te houden.
Iets dergelijks zal de VC ongetwijfeld ook bieden, maar voor de precieze manier waarop moet je toch maar eens de handleiding doorlezen...

Uiteraard de handleiding gelezen, van voor naar achter en weer terug. Niet te vinden. In dit forum wordt geschreven over vermeende knopjes links onder ind e virtual CockPit, die heb ik ook niet ....
 

Team Kleijn

Nieuw lid
Ik reset de lange tijd gegevens per tankbeurt en schrijf dan de gereden km en gemiddeld verbruik op de tankbon.
De totaal km-stand noteer ik overigens ook omdat ik juist die in mijn Excel invoer. De gereden km (lange tijd) dient als een soort backup, controle op invoerfouten.

O da's mooi, hopelijk heb je Virtual Cockpit en kun je vertellen hoe je de 'reset lange tijd' kan uitvoeren. Sinds tanken werkt op zich wel, maar als er een rij auto's achter je staat dan wil je graag plaatsmakan, motor starten en 1 meter rijden is 'sinds tanken' op nul...
 

Team Kleijn

Nieuw lid
Al gevonden ondertussen?

Anders moet je een kijken onder CAR>>SETUP>>INSTRUMENTENPANEEL

Trip is ook in het digitaal dashboard zelf te resetten, even scrollen bij verbruiksgegevens...
Ik kan op de Amundsen navi daar inderdaad komen, maar dan zet je alles terug naar Factory settings, ik verwacht dan dat al mijn reisdoelen en POI's ook uit de navi worden gepoetst, dat is niet de bedoeling of zou ik daar echt 'sinds lange tijd' kunnen resetten. Morgen nog maar een keertje kijken...

Dank voor reactie
 

Team Kleijn

Nieuw lid
Al gevonden ondertussen?

Anders moet je een kijken onder CAR>>SETUP>>INSTRUMENTENPANEEL

Trip is ook in het digitaal dashboard zelf te resetten, even scrollen bij verbruiksgegevens...

Nope, niet gevonden. Zoals je het hier neerzet staat het ook in de documentatie. Ik heb ook het hele menu CAR afgezocht, heb o0ok het risico genomen door alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dat gaf natuurlijk wel effecten in zoals ik infotainment had ingesteld maar dat was gelukkig nog redelijk vers en kon ik zo weer handmatig terugzetten. Maar nog steeds niet verder met :

- Hoe kan ik de tripteller die linksonderin de VirtualCockpit wordt getoond resetten ?
- Hoe kan ik de rijgegevens : 'sinds lange tijd' resetten.
- Hoe kan ik de rijgegevens : 'verbruik sinds start' resetten.
 

hemi24

Forumguru
Trip kun je in ieder geval in het digitaal dashboard zelf resetten door naar Trip te scrollen...
 
Bovenaan Onderaan