Kilometerteller verborgen achter CC-aanduiding

OctaviaWest

Actief lid
Wanneer bij mij de cruise control op "on" staat, en dat is eigenlijk altijd, dan is de kilometerteller links onderaan de maxidot in het dashboard verborgen (de snelheid die in de cruise control is ingesteld komt in de plaats), en zie ik rechts onderaan alleen de 'trip'-teller. Ik vind die trip echter niet zo interessant, zou liever de totale kilometerstand zien staan. Ik vind het niet direct terug in de handleiding, maar kan die trip worden uitgezet zodat de totale kilometerstand zichtbaar is wanneer de cc aanstaat? Of kan de in de cc ingestelde snelheid worden verborgen zodat de totale kilometerstand zichtbaar blijft?
 

VWim

Forumguru
Nee, kan niet. Maar wat is er interessant aan je totale KM stand? Behoudens voor het invoeren van je KM stand voor een tankpas kan ik me geen motivatie bedenken. Daarbij wordt de KM stand zichtbaar zodra het contact is uitgeschakeld.
 

RoelF

Forumguru
Ja, was mij ook opgevallen omdat ik de km-stand voor de tankpas nodig heb. Gelukkig komt de stand in zicht zodra het contact uit gaat (zoals VWim zegt)
Ik denk niet dat dit aan te passen is.
 

Rick

Senior Member
Ik gebruik die tripteller gewoon niet dus die geeft voorlopig (minimaal tot de 10000km) ook nog de km stand aan.
 

skodaboy

Forumguru
dit is mij bij andere VAG-wagens (Passat,Golf) ook al opgevallen,dat de km-stand verborgen wordt als de c.c op 'on' staat.
zelfs als hij in 'stand-by' staat,en je dus nog géén snelheid ingesteld hebt,is de km-stand al niet meer zichtbaar omdat er dan 3 streepjes staan.
 

Remakil

Forumguru
Eeh, bij het in- en uitstappen staat je km-stand gewoon in je display hoor...

Verder, Car modus op je scherm. Rijgegevens, 3 mogelijkheden, verbruik sinds start, sinds tanken, sinds lange tijd... die laatste gewoon niet resetten... ;)
 

Remakil

Forumguru
Oeh... Zo ver ben ik nog niet, dus how should I know... :arghh:

Maar goed, bij het uitstappen staat hij er sowieso, dus probleem voor de km-stand invullers is opgelost... ;)
 

MarcoO2

Forumguru
+1! ;)

Lijkt mij ook niet bepaald een probleem, onder het rijden hoef ik echt mijn totale kilometerstand niet te zien. Hooguit de tripteller, die is voor mij interessanter.
 

Rick

Senior Member
Als het alleen is als je CC aan hebt zo het geen probleem moeten zijn want zou het knap vinden als je met de CC aan het tankstation kan binnenrijden en kan stoppen :-)
Eh nee, want als je je cc even uit zet blijft de snelheid wel ingesteld en de km stand overschreven. Dus dat gaat niet op.
 

jellemeer79

Actief lid
Ok dat is dan balen, wat gebeurd er als je CC helemaal uitzet, snelheid geheugen is niet relevant want je zet de moter af bij tanken.
 

RoelF

Forumguru
@jellemeer79 In het geval van tanken kan je de cc gewoon aan laten staan. Zodra je de motor stopt, is de cc weg en kan je de totaalstand gewoon aflezen. Je hebt alleen tijdens het rijden (met cc ingeschakeld) geen totaalstand in beeld. Ik heb persoonlijk geen behoefte om tijdens het rijden naar mijn totaalstand te kijken. Het systeem werkt prima voor mij.
 

Rick

Senior Member
CC volledig uitzetten geen probleem, maar weer een handeling extra. Ik ervaar het overigens ook niet echt als probleem, hoogstens niet heel handig.
 

Remakil

Forumguru
Wat ik al zei, zodra je de motor uit zet, staat de km-stand in beeld. Dus kan het nooit een probleem zijn voor km-stand noteerders...

Het "probleem" zit hem in het feit dat men deze nutteloze informatie niet kan zien met de cc ingeschakeld en het bij een andere auto wel kan. Goed, als je midden op de snelweg zit heb je er geen ruk aan. Maar het feit dat je het in een andere auto wel kan zien, maakt het probleem. En met een naderende pomp in zicht, breekt de paniek uit. Stel dat je de cc uit moet zetten... Waar blijft die km-stand?? En net als je de tankpas in de hand hebt, hyperventilerend de motor uitzet, verschijnd daar de km-stand... Safed!!! :D

Als er geen probleem is, bedenken we het wel... En ja, dit zeg ik gekscherend... ;)
 

jellemeer79

Actief lid
Probleem is dus wel dat je de lol mist van 1000km, 10000km, 20000km, etc
Of zoals in mijn huidige Fabia 55,555km samen met nog 11 vijfen in display
55-555km-gereden.656

ARGHHH - krijg plaatje er niet in, zie Avatar voor plaatje
 
Bovenaan Onderaan