Ruitenwisser sproeier doet het niet..

Hallo Forumleden.

Mijn ruitenwissersproeier van mijn O3 doet het niet meer, zowel voor als achter.
De ruitenwissers zelf doen het nog wel dus volgens mij is het dan geen kapotte zekering.
Iemand hier ervaring mee of een idee over de oorzaak?
Wellicht gewoon een kapot motortje...
 

Cordoba

Forumguru
Ik neem aan dat het reservoir vol zit? Als je het motortje van het pompje wel hoort, kun je ook even een paar minuten sproeien en checken of er ergens water onder de auto te voorschijn komt: soms schiet er ergens een slangverbinding los, en loopt de opgepompte ruitenvloeistof er gewoon uit.
 

EdK

Forumguru
Of er s gewoon wel een zekering kapot, want uit je tekst op te maken heb je dat niet gecontroleerd maar neem je dat aan !!
Tsja en ergens maar vanuit gaan zonder te meten........
 

gerven

Lid
Hé EdK, als je nu niks zinnigs te zeggen hebt hou dan gewoon je giechel en ga je vrienden beledigen. O nee, die heb je zeker niet, dus moet Oerterper het gewoon ontgelden als hij graag zijn probleem wil oplossen......


MOD-break
@gerven Misschien even tot 10 of zelfs tot 100 tellen voor je zo reageert?
Kennelijk zijn er meer die dezelfde oplossingsmogelijkheid aandragen......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

AndreM

Forumguru
Lijkt mij sterk dat de wissers en sproeiers dezelfde zekering hebben.

Je zou kunnen controleren of je iets hoort als je de handel op sproeien zet, is dit niet het geval dan is je sproeierpompje mogelijk defect.
Wat je ook kan doen, controleer de connector naar de sproeierpomp, oxidatie komt vaker voor in de contacten van een connector.

Mocht je geluid horen van de pomp, controleer dan of er geen verstopping zit in de slang naar de sproeiers.
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Ik zou even gaan zoeken naar de zekering. Kans is aanwezig dat deze wel defect is en niet bij de wissermotor zit.

Anders is het even meten maar dat er iets met het motortje is lijkt me redelijk plausible
 

EdK

Forumguru
mooie bijdrage hoor @gerven
Maar als je geen berichten meer wil zien / lezen van mij moet je dat in je instellingen aanzetten....
 
Ik neem aan dat het reservoir vol zit? Als je het motortje van het pompje wel hoort, kun je ook even een paar minuten sproeien en checken of er ergens water onder de auto te voorschijn komt: soms schiet er ergens een slangverbinding los, en loopt de opgepompte ruitenvloeistof er gewoon uit.

Hallo @Cordoba ,
Het reservoir zit vol. Het motortje is niet te horen.
 

EdK

Forumguru
Maar heb je ze ook werkelijk gemeten de zekeringen !
Zal niet de eerste maal namelijk zijn dat de geprinte manual / stikker van de zekering box niet de juiste gezekerde apparaten zijn.
Want zoals al gezegd ergens vanuit gaan is met storingen zoeken niet de juiste weg.
Als je gemeten hebt en de zekeringen zijn allen heel dan kun je één ding namelijk van je lijstje met oorzaken wegvinken.

Want de motoren van de wissers trekken een X aantal ampere en dat doet een pomp ook en die drie op één zekering kan wel eens teveel zijn en dat men op fabriek dit dus uitsplitsen..
 

Isolano

Actief lid
Nummer 42 achter het klepje onder het dashboard, werkt jouw centrale vergrendeling ook op ALLE deuren nog? en de koplampsproeiers?
Ruitenwisser zekering is een andere positie, zit onder de motorkap op positie 19 naast de accu
 

AndreM

Forumguru
Hallo @Desperado
Het is volgens mij niet niet de zekering want dan zouden de ruitenwissers het ook niet doen.

Oerterper, weet je zeker dat de wissers en de sproeiers dezelfde zekering hebben, of ga je er gewoon vanuit?
Ik zou eens gaan meten of er spanning op het pompje komt te staan............ meten is weten!!!!!!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Nummer 42 achter het klepje onder het dashboard, werkt jouw centrale vergrendeling ook op ALLE deuren nog? en de koplampsproeiers?
Ruitenwisser zekering is een andere positie, zit onder de motorkap op positie 19 naast de accu

De vergrendeling werkt bij beide achterportieren, daarom ga ik er ook vanuit dat het niet aan de zekering ligt.
 

JeSko

Forumguru
Ik dacht dat doorgaans de sproeiers en de wissers apart gezekerd werden? Weet niet hoe het bij Skoda zit in deze tijd maar vroeger was dat toch meestal apart gezekerd.
 
Bovenaan Onderaan