Kodiaq vragen en weetjes

EdK

Forumguru
Tsja Skoda was een derde rij natuurlijk niet gewend en de dealers hierdoor ook niet !
Maar Henrik gewoon je dealer vragen waarom hij die matten vergeten is ?
Je hebt toch afleveringskosten betaald voor dat karretje van je ?
En daar dat bedrag al hoog genoeg is en steeds hoger word moeten die lappies vloerbedekking er toch ook wel vanaf kunnen.
Dan maar geen fles wijn en een bos bloemen, die je uiteindelijk ook zelf hebt betaald met die afleveringskosten..:pieker:
 

MacRembrandt

Forumguru
Tsja Skoda was een derde rij natuurlijk niet gewend.........

Ach, de Kodiaq heeft tenminste keurig lampjes ter hoogte van de derde zitrij.
Bij mijn Tiguan Allspace is de derde zitrij een donker hok. Totaal geen licht. En VW heeft al jaren ervaring (Touran/Sharan).
 

Henrik

Forumguru
Ik heb de fles wijn en de bloemen ook niet gehad. De aflevering was echt de slechtste die ik tot nu toe ooit heb ervaren.
 

Japanese Power

Donateur
Ach, alles is relatief, zet het eens af tegen de levering van alle Tesla's in afgelopen december... En die fles wijn en een bos bloemen: beetje traditioneel achterhaald vind ik persoonlijk. Als de auto maar goed wordt uitgelegd.
 

Henrik

Forumguru
Die auto snap ik beter dan de gemiddelde verkoper. Die hoeft me daar echt niets over uit te leggen. Maar als je gewoon vergeet dat je een aflevering hebt staan die dag, de auto nog half gepoetst moet worden en niet volgens afspraak klaar staat, dan sla je we een flater vind ik als autobedrijf. Maar goed, het genot van de auto overstijgt de teleurstelling.
 

Sjuppie2001

Actief lid
kon er zo snel niets over vinden, maar weet iemand of er ergens een complete onderdelen catalogus beschikbaar is of in te zien? (heb wel verschillende werkplaatshandleidingen gevonden, maar ik ben eigenlijk meer op zoek naar iets waar je precies kunt zien welke onderdeelnummers ergens in zitten)
 
Weet iemand of je zonder fout meldingen de derde zit rij kan verwijderen?
Heb voor vakantie niet de extra stoelen nodig maar extra ruimte zou fijn zijn.

Je kan ze wel kantelen voor bij het reserve wiel. Dan zie je 2 stekkertjes en 2 gasveren.
 

EdK

Forumguru
Je kan ze wel kantelen voor bij het reserve wiel. Dan zie je 2 stekkertjes en 2 gasveren.
Maw de stekkers losnemen, dan twee bouten losnemen van de gasveren ( aan stoelkant laten zitten)
En dan enkele bouten losnemen van het scharnierpunt....

Lijkt me niet echt moeilijk !!
Zou wel de bouten in vloer scharnierpunt erin terug draaien zodat draad niet kan vervuilen.
En de stekkers die achterblijven op één of andere manier beschermen tegen beklemming etc
 

RConsole

Nieuw lid
Ben voornemens om een Kodiaq Sportline te bestellen heb wat aanvullende vragen waar jullie wellicht antwoord op weten.

  1. Heeft de Sportline ook verlichte voetruimte verlichting?
  2. In het optionele comfort pakket staat blind spot detection is dat hetzelfde als side assist? En zitten de waarschuwings lampjes nu aan de buitenkant van de spiegels? (model year 2020)
  3. In het functie pakket zit keyless entry, is virtual pedal daar dan ook onderdeel van?
  4. Is trailer assist inbegrepen bij een af fabriek trekhaak?
 

doncalitri1984

Forumguru
1. De Sportline heeft inderdaad standaard voetruimte verlichting.
2. Side assist is sinds MY2020 verbeterd in de zin van verhoging aantal meters detectie. Zit bij Sportline alleen in Comfort pakket. Heeft geen blind/Side assist standaard. Waarschuwingslampen zitten aan de binnenkant van de spiegelkappen. Dus niet in de spiegels / het glas zelf.
3. Geen virtual pedal op de Sportline te kiezen als optie.
4. Deze durf ik niet met zekerheid te beantwoorden, gezien ik geen trekhaak heb en hier geen onderzoek naar heb gedaan.

Succes met het kiezen, ik kan je de auto en uitvoering zeker aanraden!
 
Laatst bewerkt:

RConsole

Nieuw lid
Klopt het wordt afwachten. In het topic "trailer assist standaard bij afneembare trekhaak" heeft @hendrik38 voor zover ik het kan beoordelen wel trailer assist op zijn Sportline. Weet alleen zo niet welk modeljaar die Kodiaq is.
 
Goedeavond!

sinds gisteren de Kodiaq in bezit en vandaag wat ervaringen op gedaan met de blind spot detectie, werkt top!
Klopt het dat het lampje in de spiegelkap aan de bestuurderskant minder fel is dan het lampje aan de bijrijderskant?
Thanks!

Koen
 
Bovenaan Onderaan