Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.....

leon-cupra

Forumguru
Toch wel een leuke uitvoering.

Vrouwenauto ... mss is dit wel de opzet van Tuulster ... aandacht krijgen ... knappe vrouw: "hey, wat een leuke wagen !!!" ... (zijn eigen vrouw hoeft uiteraard niet alles te weten) :D:D
 

Tuulster

Forumguru
Nee hoor @leon-cupra ik vind het simpelweg niet per definitie een vrouwenauto....:D ligt helemaal aan de uitvoering en kleur combinaties die gekozen worden wat mij betreft.

Met deze ben ik ook nog bezig geweest maar die kreeg ik er binnen het budget helaas niet door. (208PK Performance)



20996909-1.jpg

20996909-7.jpg
 
Laatst bewerkt:

Jewepe

Forumguru
@Tuulster

Gefeliciteerd met de aanschaf. Ik kan je keuze alleen maar ondersteunen. Het is een wat eigenwijs vormgegeven voiture (spreekt mij wel aan) en veelal uiterst goed uitgerust. Sinds vorig jaar rijdt mijn vrouw een 1.6 diesel en geniet er elke dag van. Ze vindt 'm zelfs fijner dan haar vorige new Mini Cooper. Ik rijd er ook wel eens in en moet dan toegeven dat het een heerlijk sturende auto is (ik heb een vooroordeel: heb het van nature niet zo op Franse auto's). Veel plezier ermee en veel veilige kilometers toegewenst.

PS. Al moet ik wel als ex-Alfist zeggen dat het zonde van de GTV is.
 

sitechris

Donateur
DS3 Racing leuk wagentje. Zeker met die feloranje accenten. Rijdt als een GT. Comfortabel, vlot en leuk maar mist klein pepertje.
 

Tuulster

Forumguru
Vandaag opgehaald en meteen een 200km naar huis moeten rijden.

Heerlijk pittig karretje!

Alles voelt super degelijk aan. Zeer strak afgewerkt allemaal moet ik zeggen.

Interieur leuk en vooral origineel van opzet, alcantara sportstoelen zitten heerlijk.

Ontwerp van de auto moet je van houden. Ik ben er echt voor gevallen. Vooral de kleurcombi (het diepe blauw met wit) met deze wielen vind ik prachtig. Wit van buiten wordt mooi doorgetrokken in het interieur.

De led/xenon koplampunits zijn een plaatje om te zien en geven een bak licht. Als kers op de taart zijn ze ook nog voorzien van dynamische knipperlichten. :thumbsup:

Op het gebied van orginaliteit en eigen identiteit kunnen een hoop autofabrikanten hier nog wat van leren wat mij betreft.

Ds3 .jpg
 
Laatst bewerkt:

Tuulster

Forumguru
Nu uiteraard lekker aan de mods:
  • Interieur volledig voorzien van leds (kofferbak, leeslampjes, dashboardkastje en voet verlichting)
  • Led in de kentekenverlichting
  • Remklauwen en naven schilderen
  • Performance spoiler op de achterklep
  • Led in de mistlampen
  • Luxe nummerplaten
  • Leds in knipperlichten achter en achteruitrijlichten
Verder komen er vast nog wel wat dingen bij :D
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Op het gebied van orginaliteit en eigen identiteit kunnen een hoop autofabrikanten hier nog wat van leren wat mij betreft.

Bekijk bijlage 78629
Originaliteit en eigen identiteit verkoopt niet. Het is niet dat de DS-en verkooptoppers zijn. Het is zijn de liefhebbers die voor dergelijke wagens gaan. De meute kiest voor het gekende en vertrouwde (en meestal dus saaie) ontwerp. Afwijkend zijn is niet populair ;)
 

hemi24

Forumguru
De THP motoren van PSA staan echter niet goed bekend, zeg maar gerust zijn berucht, om de problemen met de ketting aandrijving. Het moest dus een pure tech motor worden. Die zijn er in drie varianten. 82pk (duhhhh) 110pk en 130pk (bijna niet verkocht dus bijna niet te vinden). Je ruikt het al; het moest een 110pk variant worden.

Gefeliciteerd met het mooie wagentje!

Hou de distributieriem wel in de gaten, tussen 75 en 90k geven deze bij dit type motor nogal eens problemen!
Riem loopt in de olie en kan opzwellen, waarna je rubberdeeltjes in de olie krijgt die verstoppingen geven met motorstoringen tot gevolg...

Als je de oliedop eraf draait kun je de riem zien.

upload_2020-2-5_20-52-0.jpeg

Leesvoer
 
Laatst bewerkt:

Tuulster

Forumguru
Dank voor de tip! :thumbsup: @hemi24

Nog heel wat kilometertjes te gaan voordat deze op die kilometers zit maar heb er inderdaad over gelezen. Eventuele problemen hiermee hebben eigenlijk altijd alleen maar te maken met het feit dat er verkeerde olie is bijgevuld....... Zorgen voor de juiste olie dus.......

Deze auto is 100% Citroën / Ds dealer onderhouden. Hij heeft dus altijd de juiste sapjes gehad en dat gaan we zo houden! :jaja:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan