Trailer assist standaard bij afneembare trekhaak??

Stevala

Actief lid
Op de kodiaq 1.5tsi dsg style Edition zit de trailer assist niet standaard op. Als je de 360° area-view camera hebt, kan je die wel als optie bijbestellen in België. Ik heb het style GPS packet en style premium packet genomen, trailer assist optie zou rond 300€ komen
 

Stevala

Actief lid
Antwoord van dealer gehad, optie trailer assist met Park assist komt op 614€, ook omdat ik reeds een pack heb waar parkassist inzit, anders was het meer geweest.
De moeite waard voor enkele keren per jaar caravan mee te hebben?

Ik heb wel de bedoeling om zolang mogelijk met de kodiaq te blijven rijden. Momenteel rijdt ik met octavia combi tradition 1.9 Tdi 100pk bj 2007, 241000km.

Weet iemand hoeveel km 1.5tsi 150pk aankan km/jaar of totaal?
 

hemi24

Forumguru
@Stevala : aangezien je de optie nu ook niet hebt, kun je blijkbaar ook goed zonder!
Wat verwacht je dat het systeem je aan voordeel/gemak gaat bieden?
Persoonlijk vond ik het bij een praktijkproef bij de dealer (Passat + caravan) heel erg tegennatuurlijk werken. Ookal is dat alweer een paar jaar terug.

V.w.b. de 1.5TSI : die zal weinig moeite hebben om net als je huidige wagen gemiddeld 20.000 km/jaar aan te kunnen. De meeste leasewagens zullen het 2- tot 3-voudige doen...

p.s.: heb jij trouwens een Octavia Demarrage?
 

Stevala

Actief lid
@hemi24 ja, een octavia demarrage. 12j geleden nieuw 16000€ betaald, enigste fancy dat er op staat is cruisecontrole en automatische airco. Vandaar dat ik me misschien beetje laat gaan met een nieuwe auto, ervan uitgaand om ook zolang er mee te rijden. Ik ben altijd wel geïnteresseerd geweest in nieuwe gadgets maar dat is een onrealistische kijk om een wagen te kopen. Op vlak van veiligheid heb ik wel bijna alle goodies lane assist, side assist, 360 camera, full led, vermoeidheidsherkenning, acc, front assist... Zat allemaal in een pack. Enige wat ik niet heb is automatische aanpassing grootlicht... Omdat ik nu ook niet met grootlicht en rijdt... Verkoop raadde dit af omdat dit toch wel continue de LEDs belast.
 

Antera

Donateur
Op de kodiaq 1.5tsi dsg style Edition zit de trailer assist niet standaard op. Als je de 360° area-view camera hebt, kan je die wel als optie bijbestellen in België. Ik heb het style GPS packet en style premium packet genomen, trailer assist optie zou rond 300€ komen


je kan hem zelfs coderen naderhand met de juiste hardware.
 

hemi24

Forumguru
@hemi24 Enige wat ik niet heb is automatische aanpassing grootlicht... Omdat ik nu ook niet met grootlicht en rijdt... Verkoop raadde dit af omdat dit toch wel continue de LEDs belast.

Ongelooflijk wat voor broodje aap verhalen sommige verkopers de wereld in weten te helpen!!!

:facepalm:
 

Stevala

Actief lid
@hemi24 De full led koplampen met afs zullen hun werk ook wel doen hoop ik, in ieder geval beter als mijn wee halogeentjes nu. Rij af en toe. Met een yeti en die heeft bi xenon wat ik al geweldig vind, led zou nog stap beter zijn werd me vertelt.

@Antera heb offerte gekregen van skoda dealer en zou 600€ zijn om trailer assist erop te zetten. Welke extra hardware is er nodig en wat kost het totaal plaatje om dit via een andere weg te doen?
 

4Motion

Senior Member
*offtopic*

Als het financieel kan zou ik voor de 2.0 TSI 4x4 gaan Stevala.
Dat extra litertje benzine met jouw beperkte km's per jaar is zeker te overzien. Reken er ook op dat je met aanhanger hetzelfde of zelfs iets minder zal verbruiken.

De 4x4 in combinatie met aanhanger is prettig rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Stevala

Actief lid
@bartg Bedankt voor de inbreng. De keuze is voor 1.5tsi gemaakt. De 2.0 4x4 is een te grote hap in het budget. En we trekken de caravan maar 1 - 2 keer per jaar, volgens caravantrekker. Nl is het een goede combinatie en zover ik op forums heb gelezen zijn er geen problemen. Toegegeven de 2.0 zal nog comfortabeler rijden.

Als ik nazoek op internet is een aanpassing van dsg en eventueel Chip een optie om meer pk te krijgen en koppel te verhogen naar 300-320Nm
 

4Motion

Senior Member
@Stevala Alle begrip, de 4x4 is inderdaad niet goedkoop. Idd veel positieve reviews van de 1.5 tsi dus komt zeker goed. Met chippen heb ik persoonlijk geen ervaring.

@Frenk21 Leverbaar in BE en DE. Bizar, blijkbaar niet meer in NL...
 
Laatst bewerkt:

hendrik38

Forumguru
dat is nog een dure rakker zeg. Ik denk er gaat wel iets af door het demo idee...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Frenk21

Forumguru
@tinus, is een 7-zitter en mist een aantal opties die ik wil hebben. Ook jammer dat deze de 8” navi heeft.
Maar dit alles is in dit topic :ot:
 

Antera

Donateur
......
@Antera heb offerte gekregen van skoda dealer en zou 600€ zijn om trailer assist erop te zetten. Welke extra hardware is er nodig en wat kost het totaal plaatje om dit via een andere weg te doen?

App me even als je wilt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

KodiaqMark

Nieuw lid

Bijlagen

  • EF87B4D4-2D6E-4CDB-AB7B-5189B860C3CC.png
    EF87B4D4-2D6E-4CDB-AB7B-5189B860C3CC.png
    555,4 KB · Weergaven: 36
  • 04334F41-22F6-4213-A15C-47B042FA79AB.png
    04334F41-22F6-4213-A15C-47B042FA79AB.png
    226,8 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt door een moderator:

Antera

Donateur
Dat kan ook maar kost een stukje meer dan bij iemand langs te gaan doe het kan coderen incl alle andere leuke opties. Daarnaast moet je wel de juiste hardware hebben anders dan heb je aan de dongle ook niks
 

reinierh

Senior Member
Het is dan wel te hopen dat de kodiaq met de juiste camera wordt geleverd. Anders moet deze worden gewijzigd. Volgens de Duitse beschrijving. En daar zit ook het probleem.. de meeste zonder TA hebben niet de juiste camera.
 

KodiaqMark

Nieuw lid
klopt helemaal maar ik heb het Columbus systeem, met 360 graden camera, Traffic assist, lane assist en park assist dus volgens mij moet dongle dan werken en 99 euro is niet goedkoop maar ik kan het zelf regelen in 3 minuten. Staat een video online van iemand die de dongle van deze firma gebruikt bij een VW. Als de hardware aanwezig is doet een kind de was volgens mij dus ga het proberen als het er niet op zit na levering volgende maand.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan