Trailer assist standaard bij afneembare trekhaak??

Topic in 'Kodiaq' gestart door KodiaqMark, 20-01-2020.

1. Antera

Antera Forumguru Donateur VCDS support

Gewoon doen geen probleem. € 99 weg tellen met een gokje :D terwijl het voor € 30 kan + meteen tal van andere leuke opties ;)

Chiel vindt dit leuk.

2. KodiaqMark

KodiaqMark Nieuw lid

Hoi Antera, moet je wel een betrouwbaar iemand weten die ook weet wat hij doet anders is de gok groter. Weet jij toevallig iemand in de regio Zuid Nederland (Limburg / Brabant) die dit kan voor 30 euro? Ik niet... vandaar het alternatief ;)

Last edited by a moderator: 18-02-2020
  3. Frenk21

Frenk21 Forumguru

Breda ligt toch in Brabant:pieker:, dus Antera:pardon:

Antera vindt dit leuk.
  4. KodiaqMark

KodiaqMark Nieuw lid

Als Antera kan helpen heb ik er graag tzt een ritje voor over naar Breda vanuit Sittard. Ik hoor het wel.

5. Frenk21

Frenk21 Forumguru

6. KodiaqMark

KodiaqMark Nieuw lid

Gaan we doen. Realiseerde mij niet bij mijn reactie als ‚newbie‘ op dit forum dat Antera een autoriteit is op dit vlak en Breda is niet het einde van de wereld :-). Dank voor de opmerking/tip!

Chiel, brepus13, Frenk21 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. KodiaqMark

KodiaqMark Nieuw lid

Afgelopen weekend is mijn Kodiaq geleverd en trailer assist zit er gewoon op ... ‘issue’ opgelost. Wat een heerlijke auto.

Bijgevoegde bestanden:

SkodiaqBear, Antera, coolrunnings en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. PeeGee

PeeGee Nieuw lid

Weet iemand of Trailer Assist wordt geleverd op een Sportline met vanaf fabriek gemonteerde uitklapbare trekhaak? Dit omdat Park Assist niet leverbaar is op de Sportline en ben benieuwd welke knop wordt gebruikt om Trailer Assist te activeren?

9. reinierh

reinierh Senior Member

Op mijn Kodiaq heb ik het zelf moeten aanzetten ondanks de affabriek wegklapbare trekhaak en de 360graden camera's
    Aanzetten gaat trouwens door de vernelling in de achteruit te zetten en op de parkeer automaat knop te drukken.

10. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Op mijn sportline stond het aan. Heb het laten checken. P.s. @reinierh wat bedoel je parkeer automaat knop?

11. KodiaqMark

KodiaqMark Nieuw lid

Op mijn Kodiaq model jaar 2020 business Edition met afneembare trekhaak stond het ook gewoon aan. Via de 360 graden camera te activeren en met spiegel verstel knop te bedienen.

12. PeeGee

PeeGee Nieuw lid

Top, dankjewel, Ik wist niet dat het ook met de parkeercamera-knop te bedienen was. In de handleiding wordt alleen de parkeerassistent-knop genoemd.

13. Leo’s

Leo’s Lid

Hi Hendrik, begrijp ik nou dat jij trailerassist hebt op jouw sportline?? Volgends mij is dit alleen is 360 view mogelijk toch wat niet op de sportline leverbaar is

14. Leo’s

Leo’s Lid

En er waren bij mij geen vinkjes meer op de optielijst mogelijk maar geen trailerassist...

15. reinierh

reinierh Senior Member

De knop om de parkeer assistent te starten.

16. PeeGee

PeeGee Nieuw lid

Met welke knop zet je de trailer-assist aan? Dit omdat de park-assist knop niet beschikbaar is in de sportline.

17. reinierh

reinierh Senior Member

Lijkt me stug dat de sportline geen parkeerassistent heeft. Maar als je gaat zoeken deze zit links van het midden en heeft een stuurtje erop staan. Tussen de knop voor de camera en de start stop toggle.
    Op https://www.skoda-auto.com/services/owners-manuals staat een filmpje hoe het werkt.

Laatst aangepast: 12-06-2020
  18. PeeGee

PeeGee Nieuw lid

Park assist is niet te configureren voor een Sportline en het knopje is daardoor blanco

19. Antera

Antera Forumguru Donateur VCDS support

Mocht je de High camera hebben enz dan kan dit naderhand gecodeerd worden

20. reinierh

reinierh Senior Member

Marja als je geen parkeer assistent hebt. Hoe ga je deze activeren dan? Ik kan me niet herinneren (zo vaak gebruik ik trailer assist) dat deze ook automatisch aan gaat. Volgens mij moet ik altijd de parkeer assistent activeren. Die met aanhanger dan trailer assist wordt..
    Op de kodiaq pas 3 keer met aanhanger gereden waarvan de eerste keer de trailer assist dus uit stond. Ging me net te ver om tijdens de rit de configuratie aan te passen..

Laatst aangepast: 12-06-2020

Deel deze pagina