Trailer assist standaard bij afneembare trekhaak??

KodiaqMark

Nieuw lid
Ik heb de Kodiaq BE Deluxe besteld met 360 graden camera, ACC en lane assist plus afneembare trekhaak. Ik lees over de trailer assist maar heb geen idee of dit nu onderdeel uitmaakt van de opties op mijn bestelde auto. Iemand enig idee of Trailer assist onderdeel uit maakt van mijn gekozen configuratie. Ik heb het namelijk nergens gezien als aparte optie en het lijkt mij erg handig. Alvast dank voor eventuele reacties.
 

hemi24

Forumguru
Afneembare trekhaak wordt niet af-fabriek geleverd, dus geen idee of de functie dan naderhand geactiveerd wordt of niet...

In welk land verkoopt men eigenlijk een Deluxe uitvoering?
 

Henrik

Forumguru
Als ik me niet vergis is het wel of niet aanwezig zijn van trailer assist afhankelijk van het wel of niet aanwezig zijn van een 360 graden camera. Als deze hebt, zoals je aangeeft, volgens mij heb je dan ook trailer assist. Mocht je het niet hebben, dan is denk ik in ieder geval te activeren dmv VCDS.
 

KodiaqMark

Nieuw lid
Afneembare trekhaak wordt niet af-fabriek geleverd, dus geen idee of de functie dan naderhand geactiveerd wordt of niet...

In welk land verkoopt men eigenlijk een Deluxe uitvoering?

@hemi24 Mijn lease module noemt het ‘Deluxe’ maar op het bestel formulier van de dealer is het de uitvoering‘Skoda Kodiaq 1.5 TSI ACT 110kW Business Edition Plus DSG’
 

Frenk21

Forumguru
Ik heb de areaview en de electrische trekhaak, maar trailer assist niet en is volgens antera ook niet te activeren.:cry:
 

bruinebeer

Nieuw lid
Ook een Skoda Kodiaq 1.5 TSI ACT 110kW Business Edition Plus DSG sinds november, zit areaview en electrische trekhaak op.
Maar geen echte trailer assist ontdekt. Wel kun je de camera aan voor en achterkant op 3manieren in stellen.
Breed: om hoekje kijken is hiermee mogelijk. meest handige oplossing. Vooral wegens thuis hoge heg en druk fietspad. Normaal stapte ik uit, nu kijk ik op de camera en kan echt hele fietspad zien en beide kanten. Dit terwijl ik vanuit zitpositie nog niets zie.
normaal en dan ook nog naar beneden: aan achterkant met aangekoppelde aanhangwagen komt ook een "nep" dissel in beeld. Die voorspelt een beetje waar aanhangwagen heen gaat. Niet echt nodig, maar vooral met heel klein karretje wel handig. Die zie ik niet in de spiegels.
 

hendrik38

Forumguru
Ik heb een sportline zonder area view, maar wel met trailer assist. Ik had liever de area view gehad en geen trailer assist :D. Vooral in hele nauwe parkeergarages (ingang) zou het voor mij wel handig zijn. In Amsterdam heb ik soms naast iedere band maar 10 cm over tussen de hoge trottoirbanden.
 

Antera

Donateur
@Frenk21 ik heb hetzelfde verdriet. Heel internet afgezocht naar de codes voor trailer assist.. Nog niks goeds gevonden


Camera High is een van de vereiste.

  • alleen geschikt voor voertuigen met PR-nr .: 7X5, KA6 en 1M6
  • op voertuigen met achteruitrijcamera KA1 en KA2 moet de camera worden vervangen

Kijk dus even op de sticker of dit aanwezig is.


Daarnaast heb ik ook nog coderingen erbij voor in de media systeem.
 

hemi24

Forumguru
En dat zijn de codes van welke meeruitvoeringen..?

edit:

even opgezocht:
  • 7X5 - Park assist
  • KA6 - With front and rear view camera system and two side cameras
  • 1M6 - Trailer hitch mechanically swiveling andpower-detachable
Dus, Park Assist, Area View en wegklapbare trekhaak.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan