VCDS mogelijkheden Kodiaq

@Rainesh Even een vraagje ten aanzien van Lane Assist, begrijp ik het goed dat je de stand van Lane Assist in het MFA Menu daarna zelf kan aanpassen als je dit laat coderen via VCDS ? Dus Opties zijn Early, Late, Early (via menu option) zoals beschreven is voor een Skoda Scala ? Ik heb het gevoel dat mijn Adaptive Lane Assist nl eerst hem strakker binnen de lijnen hield en de laatste tijd wat meer is gaan zwalken. Die menu optie zou wel een welkome aanpassing zijn. Dus ben benieuwd of dat idd kan voor de Adaptive Lane Assist
 

Rainesh

Forumguru
@Rainesh Even een vraagje ten aanzien van Lane Assist, begrijp ik het goed dat je de stand van Lane Assist in het MFA Menu daarna zelf kan aanpassen als je dit laat coderen via VCDS ? Dus Opties zijn Early, Late, Early (via menu option) zoals beschreven is voor een Skoda Scala ? Ik heb het gevoel dat mijn Adaptive Lane Assist nl eerst hem strakker binnen de lijnen hield en de laatste tijd wat meer is gaan zwalken. Die menu optie zou wel een welkome aanpassing zijn. Dus ben benieuwd of dat idd kan voor de Adaptive Lane Assist
Menu functie krijg je niet erbij. Hij blijft standaard strakker.

Staat adaptieve geleiding aan bij je?

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

De Stip

Forumguru
@Antera , kan bovenstaande bij mijn Karoq ook nog aangepast worden, bovenop hetgeen je reeds gedaan hebt? En kan die vervelende piep uit, die begint zodra je de bestuurdersdeur open zet bij draaiende motor?
 

Antera

Donateur
Dat kan ik zeker doen voor je geen probleem. Je bent welkom
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Henrik

Forumguru
Het gaat toch om die vervelende piep die je krijgt bij de melding “let op, motor draait” als je het bestuurdersportier opent terwijl de motor draait? Ik begreep dat die niet uitgeschakeld kon worden. Zou ik wel heel graag willen namelijk. :jaja:
 

Canon-Eye

Forumguru
Die piep krijg ik alleen als de motor draait en de versnelling in D, S of R staat. Behoorlijkirritant als ik de caravan achteruit op z'n plek wil manoeuvreren met "mijn" deur open voor beter zicht.

In P kan ik overigens gewoon geruisloos uitstappen met draaiende motor, dan komt er geen piep.
 

Henrik

Forumguru
Nou, bij mij zeer zeker wel. Als ik hem in D, S of R heb en ik doe de deur open, dan zet ie hem automatisch op de parkeerrem volgens mij...
 

Canon-Eye

Forumguru
Die piep krijg ik alleen als de motor draait en de versnelling in D, S of R staat. Behoorlijkirritant als ik de caravan achteruit op z'n plek wil manoeuvreren met "mijn" deur open voor beter zicht.

In P kan ik overigens gewoon geruisloos uitstappen met draaiende motor, dan komt er geen piep.

Nou, bij mij zeer zeker wel. Als ik hem in D, S of R heb en ik doe de deur open, dan zet ie hem automatisch op de parkeerrem volgens mij...

Volgens mij komt dit exact met elkaar overeen voor wat betreft het optreden van de piep.

Inderdaad slaat de elektronische handrem dan ook meteen vast, maar die kun je dan handmatig uitschakelen mits met ingetrapte rem zodat je dan wel voor- en achteruit kunt rijden. Maar die pieper blijft dan wel loeien helaas...
 
Laatst bewerkt:

Henrik

Forumguru
Iemand al geprobeerd om eco tips uit te vinken en dan te testen?

Heb in getest. Geen verschil of ze nu aan of uit staan.


Volgens mij komt dit exact met elkaar overeen voor wat betreft het optreden van de piep.

Volgens mij niet. Jij geeft aan de auto in P met een draaiende motor te kunnen verlaten zonder piep. Bij mij piept hij hard en geeft hij de melding “let op, motor draait” als ik het portier open en de auto in P staat.
 

Canon-Eye

Forumguru
"Als ik hem in D, S of R heb", schreef je - en dat schreef ik ook. Daar zit de overeenkomst.
De afwijking t.a.v. de P-stand kon ik uit die post niet halen.
 

Henrik

Forumguru
Ik schreef daarbij dat hij dan op de parkeerrem ging. Niet dat hij ging piepen. Dat weet ik niet namelijk. Het gaat mij vooral om de vraag of die piep uit kan in stand P, bij openen van portier. Ik begrijp uit post #693 dat dat niet kan, zoals ik al dacht. Dit is al meerdere keren besproken, maar ik kreeg toch even hoop op basis van post #686 kreeg ik toch even hoop :dankje:

Maar goed, helder nu (voor mij dan ;))
 
Bovenaan Onderaan