Adaptieve cruise controle

Jessedew

Senior Member
Ik heb wel CC op mijn Skoda Octavia, en ook een melding in display als ik te dicht op mijn voorganger zit, (heb wel de frontwarning radar en rondom sensoren) maar hij houdt niet automatisch extra afstand, (kortom het lijkt er dus op dat ik geen ACC heb?)
(ik heb ook geen aparte hendel, of geïntegreerd knopje voor instellen van afstand bovenop de hendel van de CC, dat is alleen aan of uit)
Zijn er Octavia's waar dat wel op zit? (m.u.v. modellen 2018 e.v. natuurlijk) Ik heb de Elegance uit 2013, dus verder nagenoeg alle opties die er zijn.

Is zoiets nog achteraf in te bouwen? Als het niet te duur is wil ik daar nog wel over nadenken nl.
 

Jessedew

Senior Member
Gelezen, ik pas maar even denk ik zovaak rij ik ook weer niet met dr auto, altijd met de motor naar t werk, privé sta ik dan ook zelden in de file.
 
Het systeem icm andere systemen heeft me vandaag toch gered. Reed op de snelweg en voor me ging het mis.... Door goed opletten en alle hulpsystemen stond ik net op tijd stil... Helaas de auto achter me niet. Schade lijkt behoorlijk mee te vallen maar bumper zal toch wss wel gespoten moeten worden vrees ik. Ik heb de auto net een week maar keuze blijkt nu al een goede keuze met alle veiligheidssystemen.
 

ertromp

Forumguru
:cry:@Bobastic wel zuur net een week. Houd goed je nek in de gaten hoor en inderdaad fijn dat er hulpsystemen zijn al zal nu niet de acc je bijgestaan hebben maar de Brake Assist
 

Bakkertje

Forumguru
Altijd balen @Bobastic als je betrokken raakt bij een aanrijding. Die schade kan nog wel eens tegen vallen (achter de bumper..)

Succes in ieder geval met de afhandeling
 
Bovenaan Onderaan