madrettor!!

Nieuw lid
Beste.
Zit met probleem.
Heb een Witson px5 head unit. Auto is een Octavia 1.2 TSI uit 2013 model 3.
Orgineel een swing unit erin.
Laatst ging bandenspanning lampje aan. Bandenspanning gecontroleerd en in orde.
Nu moet ik bandenspanning opnieuw kalibreren of resetten. Normaal gaat dat in het swing car menu. Helaas vind ik dit menu niet op de nieuwe head unit. Iemand een idee waar ik dat wel kan vinden?

Gaat dat niet gewoon via het schermpje bij je kmteller.
In onze Yeti zit idd ook een aparte knop hiervoor maar rij een transporter van de zaak wwar ik van de week hetzelfde had en daarbij kun je via het menu naar instellingen en daar kon ik de bandenspanning opnieuw instellen.
Mischien ffe via youtube kijken?
 

EdK

Forumguru
In ergste geval ff de Swing er weer inzetten en resetten en er weer uithalen.....:pieker::nailbiting:

Tsja dat is één van die nadelen van die units van derden, in sommige gevallen worden alle functies overgenomen maar in vele gevallen dus niet en kom je er pas op bepaald moment achter...:pardon:
 
Dankjewel voor de geweldige, creatieve, super snelle reacties. Echt top!
Maar, ik durf het haast niet te vertellen, ik heb de oplossing gevonden!
Het zit toch in de Chinese head unit zelf. En niet zo eens erg diep verborgen. Schaam me wel een beetje. Is namelijk een aparte app in de software genaamd CAR INFO. Daarin staan verschillende instel mogelijkheden, zo ook de kalibratie van de bandenspanning. Zie foto. Dus toch een pluimpje voor de Chinezen, maar ook voor jullie natuurlijk.
Dankjewel IMG_20191112_171259.jpg
 

Xbored

Lid
 

Bijlagen

  • 2741001A-26D0-401C-B509-D0C034707CD1.jpeg
    2741001A-26D0-401C-B509-D0C034707CD1.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 70

100pk

Lid

Ik ben wel benieuwd hoe hij bevalt!

en ook: hoe ging het inbouwen? Moest je nog lastige zaken oplossen of is het 'plug&play?
 

Xbored

Lid
Ik ben wel benieuwd hoe hij bevalt!

en ook: hoe ging het inbouwen? Moest je nog lastige zaken oplossen of is het 'plug&play?

ja sorry ben eigenlijk niet meer verder gaan vertellen.....

mij kan wel een update geven.
Radio werd geleverd vanuit groot Brittannië. Die keuze was er bij aliexpress, iets duurder dan vanuit China maar geen gezeur met invoerrechten en btw. Binnen 5 dagen was hij al binnen.
Inbouwen ging eigenlijk vrij simpel....
waar ik tegenaan liep waren de release tools die ik nodig had voor de originele swing radio te verwijderen. Ff snel naar een vw dealer gereden en voor niks ff los gemaakt.
op elke hoek van de XTRONS PST19OTS zat een wit “klemmetje” (zie foto). Deze klemmetjes moesten los gehaald worden van de radio om ze vervolgens op de hoeken in je dashboard te drukken... klinkt ingewikkeld maar spreekt voor zich. Uiteindelijk druk je de nieuwe radio terug in deze klemmetjes in het dashboard. Was even testen om de juiste hoogte te bepalen zodat de radio exact aansluit op het dashboard. Bij de 2de x zat hij perfect. Er zaten aardig wat kabels bij de radio alles was klik en klaar heb geen enkele kabel hoeven knippen en om te leiden...


Wat ik al eerder schreef heb ik hierbij de mic mee besteld. Deze ligt al weg gewerkt in het handschoenen vakje.. (moet die nog verder wegwerken richting het plafond) wilde eerst goed testen of de ingebouwde mic van de radio zelf goed is. Vooralsnog heb ik daar nog geen commentaar op gehad. de meegeleverde gps antenne uiteraard wel gelijk aangesloten ook deze ligt nog in het handschoenen kastje. Ook die moet ik nog goed wegwerken en ben nog aan het nadenken waar deze uiteindelijk bevestigd moet worden.... zowel de externe mic als de gps zijn beide voorzien van een plakkende laag dus folie’tje eraf en plakken maar (hoop ik) obdII had ik ook mee besteld... grappig maar niet echt een toegevoegde waarde.
Nu de radio zelf.
Mooie radio en goed beeld.... werkt makkelijk, zitten redelijk wat opties in om aan te passen maar weer net anders dan een mobiele telefoon (word ook gebruik gemaakt van een speciale Android versie, zal vast mogelijk zijn om te rooten alleen begin ik daar nog maar ff niet aan)... dus voor sommige dingen ff zoeken.. (al staat de menustructuur gewoon in het boekje wat ik natuurlijk niet lees) standaard konden er ook een aantal voertuig instellingen aangepast worden... bijv l/100 km km/l (1ste optie zat er bij mij in super irritant staat nu dus op de 2de optie scheelt mij weer rekenen) thuiskom verlichting en nog wat instellingen....
Min puntje is het bereik van de radio... stoort wat sneller dan de originele radio, dit komt waarschijnlijk door de aansluiting. In het voertuig was het een dubbele aansluiting en bij de radio een enkele.. volgens mij waren er hiervoor andere kabels te krijgen. Heb alleen nog geen zin gehad om te zoeken. Ook het scherm vind ik vrij veel licht afgeven, vooral in het donker... zelfs als ik het scherm via de instelling op het donkerst zet. Is dus niet zoals bij een telefoon heel donker te krijgen. Heb hierover al contact gezocht met xtrons om dit mogelijk in een toekomstige update te verwerken... wie weet... tot zover ben ik super tevreden over de radio alles werkt tot op heden prima en nog steeds een beetje aan het testen het en der...
 

Bijlagen

  • 82B8F065-D7E5-4FBB-AC85-DC691FBDC497.jpeg
    82B8F065-D7E5-4FBB-AC85-DC691FBDC497.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 169
  • 4B27AEBC-66A9-4E09-85AD-CAB66ADA4C0C.png
    4B27AEBC-66A9-4E09-85AD-CAB66ADA4C0C.png
    1,5 MB · Weergaven: 158
  • 89DEBF5D-0BB0-43A0-A71B-90FFCFB1DEB3.jpeg
    89DEBF5D-0BB0-43A0-A71B-90FFCFB1DEB3.jpeg
    927,7 KB · Weergaven: 160
  • 8720A1FA-565E-4CC7-8BA8-3886842FAC60.jpeg
    8720A1FA-565E-4CC7-8BA8-3886842FAC60.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 148
  • 70E53BED-8050-4110-A397-56F48984ED00.jpeg
    70E53BED-8050-4110-A397-56F48984ED00.jpeg
    834,5 KB · Weergaven: 160
  • 3A52E027-A0F5-424B-9039-B950E1593F24.jpeg
    3A52E027-A0F5-424B-9039-B950E1593F24.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 164
  • 2FAD9CD5-C33C-4A1B-B6B3-4BCB22386CF4.jpeg
    2FAD9CD5-C33C-4A1B-B6B3-4BCB22386CF4.jpeg
    896,2 KB · Weergaven: 157
  • 0F7E8C78-07E5-446C-BA8B-BB675245A4C4.jpeg
    0F7E8C78-07E5-446C-BA8B-BB675245A4C4.jpeg
    794 KB · Weergaven: 148
  • 297900CD-4425-45B9-B681-DBF981C24E2A.jpeg
    297900CD-4425-45B9-B681-DBF981C24E2A.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 120

EdK

Forumguru
GPS muis kun je gewoon plaatsen achter de radio onder het dashboard dus.
Zit vaak wel een vlakke plaat waar je hem kunt plakken !
Zou dit alleen doen met klitteband zodat hij makkelijk is te verwijderen mocht je hem willen uitbouwen als de wagen verkocht word.
 

Xbored

Lid
GPS muis kun je gewoon plaatsen achter de radio onder het dashboard dus.
Zit vaak wel een vlakke plaat waar je hem kunt plakken !
Zou dit alleen doen met klitteband zodat hij makkelijk is te verwijderen mocht je hem willen uitbouwen als de wagen verkocht word.
Thanks de tip
 

VAG-man

Forumguru
Laatst bewerkt:

Highway

Forumguru
Ik heb het aantal jaar geleden maar opgegeven, kon niets vinden. Heb er toen een aftermarket versterker in gezet met DSP. Kan deze per kanaal instellen zoals gewenst, dus extra functionaliteit. Kost je wel de investering voor een versterker en wat tijd om alles te monteren en aan te sluiten.
 

Eemspoort

Forumguru
Dat is een inmiddels bekende oplossing, ja.
In mijn geval is het zo, dat ik weliswaar een stapeltje versterkers, 2 subs en een 3 weg compo-set klaar heb liggen, maar dat vergt nogal wat tijd om in te bouwen, die ik op het moment niet heb.
De Columbus werkt nog wel naar behoren, maar de navigatie loopt al jaren achter en het toestel is gewoon traag.
Daarom zou ik die graag alvast vervangen, en als zo'n CAN-bus adapter met het Soundsystem werkt, dan is dat een goed begin. Dan hoef ik niet meteen de hele ombouw uit te gaan voeren. De radio met adapter is een uurtje of 2 werk, het hele systeem kost dagen.
 

EdK

Forumguru
Tsja mis alleen DAB+ ontvanger er in ....
En neemt wel de stuurbediening over , maar laat hij ook de instellingen als bv ruimte temperatuur in de wagen over die nu wel op je Skoda unit worden weergegeven ??
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Dab moet niet ik luister nooit radio in de auto. Geen idee eigenlijk, dat zal ik eens moeten vragen. Doet ie dat niet laat ik de amundsen wel zitten. Ik was niet echt meer op zoek naar een radio eigenlijk, maar botste toevallig op deze via 2dehands. ( Is wel nieuwe Unit ).

Bedoel je dit met dingen zoals de temperatuur etc etc

"Canbus zit ingebouwd waardoor de stuurbediening werkt en je diverse on screen functies kan gebruiken."
 
Bovenaan Onderaan