Skoda citigo start niet

Canon-Eye

Forumguru
Maar ik heb vroeger een Mercedes 190d gehad. Daar ging ik met caravan er achter ook mee naar Oostenrijk Kroatië Tsjechië. Die had 75 pk met een caravan er achter. Dus ik dacht met de citigo dakkoffer en gezin moet toch makkelijk lukken. 60 pk en dakkoffer.
Dat is me nogal een behoorlijk scheve vergelijking, zeg.
Ten eerste lever je op een niet overdreven groot aantal pk's gewoon 20% in (75 > 60, dat moet je duidelijk voelen), ook ga je nog even voorbij aan het verschil in koppel dat bij een diesel bovendien al bij veel lager toerental beschikbaar is.
Geen wonder dat de Citigo in die vergelijking nogal kortademig overkomt... :pardon:
 
Dat is me nogal een behoorlijk scheve vergelijking, zeg.
Ten eerste lever je op een niet overdreven groot aantal pk's gewoon 20% in (75 > 60, dat moet je duidelijk voelen), ook ga je nog even voorbij aan het verschil in koppel dat bij een diesel bovendien al bij veel lager toerental beschikbaar is.
Geen wonder dat de Citigo in die vergelijking nogal kortademig overkomt... :pardon:

Misschien had je me post even goed moeten lezen. Ik had het over een 190d met caravan erachter. En dan nu de cijfertjes. 72 pk koppel 123 nm gewicht 1150 kg, citigo 60pk koppel 95nm gewicht 840 kg. Gewichts pk verhouding benz 0,07, citigo 0,06. Ik vond mijn vergelijk niet zo slecht. Ik draai ook al wat jaartjes mee op deze aardbol.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik denk toch dat het bijna 30% hogere koppel van de diesel hier het verschil maakt, nog los van het toerengebied waarin dat koppel beschikbaar is.
 

voetballer747

Nieuw lid
Was de Citigo nog een beetje vooruit te branden op zo'n lange rit met dakkoffer erop?

............... :D
wij gaan al een aantal jaar met 2 kleinkinderen achterin een skibox bovenop en alle bagage naar de wintersport in tsjechie. De citigo houdt zich uitstekend op de Duitse autobahn hoor . Hij verbruikt iets meer benzine dan in de zomervakantie als we met een vrijwel lege auto rustig naar Frankrijk tuffen . Maar dat is logisch.
over een kleine 6
 

Niels83

Forumguru
wat een geweldige auto is het toch die citigo. zo groot als een koektrommel en met wat inschikken een volwaardige gezinsauto.

En je hebt als je er in zit niet de beleving van een heel klein auto'tje, zoals dat vroeger met de kleine fiats wel was.

wij hebben er nu ruim een jaar 1 uit 2015, zou eigenlijk de km's gaan maken totdat mijn vrouw op fiets afstand kwam te werken. en ik de diesel ging rijden, zo'n jonge auto met weinig km's heeft mijn vrouw eigenlijk niet nodig maar hij blijft lekker toch. We hadden berekend er 5 jaar mee te doen, nu waarschijnlijk 10 of 15 jaar.
 
Bovenaan Onderaan