1.0 TSI of 1.5 TSI handbak ?

welke motor ?

  • 1.0 TSI

    Stemmen: 22 35,5%
  • 1.5 TSI

    Stemmen: 38 61,3%
  • Anders ?

    Stemmen: 2 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    62

Chrisiewizzie

Forumguru
Ik heb sinds een paar maanden een 1.5 met handbak en in de eerste versnelling vind ik het niet prettig rijden, maar dat ligt meer aan het feit dat de 1 heel kort is. Ook een voordeel: kruipen in de file met 7 km/u gaat prima.
Vanaf de 2 is het echt een prima combinatie. Je moet wel met een beetje gevoel koppelen, maar dat went snel. Op dit moment niets dan lof voor de 1.5 met handbak, ook rond het vriespunt bij koude start.
 

dj.verhulst

Forumguru
Maar als je je al enkele maanden daaraan ergert, en de dealer laat het er bij zitten, kan ik me voorstellen dat je wat negatief bent over de motor............wanneer daarnaar gevraagd wordt.:pardon:


ja het is verklaarbaar waarom iemand pissig is, maar als sommig in bepaalde forums gelijk grote woorden gaan gebruiken van dit is mijn laatste VAG en dit en dat ... veel dealer kijken te veel naar PON, dan hoe ga ik dit oplossen want anders kopen ze geen volgende Skoda ..
 

leon-cupra

Forumguru
Inderdaad alleen een software update nodig de eerste serie
Dus om dan over betrouwbaarheid in post #11 en defecten te spreken is niet aan de orde / overtrokken
Ik spreek niet over defecten, maar over problemen met dat blok. Problemen die je niet terugvindt bij het 1.0 blok.
 

leon-cupra

Forumguru
ja het is verklaarbaar waarom iemand pissig is, maar als sommig in bepaalde forums gelijk grote woorden gaan gebruiken van dit is mijn laatste VAG en dit en dat ... veel dealer kijken te veel naar PON, dan hoe ga ik dit oplossen want anders kopen ze geen volgende Skoda ..
Logisch dat de dealer kijkt naar de invoerder. De kennis is niet bij een dealer om dergelijke software-matige problemen op te lossen. En als ze het zouden kunnen oplossen, dienen ze ook eerst naar de invoerder te kijken, luisteren en uit te voeren wat de invoerder zegt. Garantiegevallen worden door de invoerder betaalt, dus hij bepaalt hoe het moet gebeuren. Doe je het als dealer op een andere manier, mag je als dealer fluiten achter je centjes.
 

leon-cupra

Forumguru
@Rosinfield , voor de eigenaars is het blijkbaar geen klein probleem. Hoe lang hebben er velen mee verveeld gezeten? In mijn vader zijn "goede" tijd had dergelijke wagen na 1 maand als op marktplaats gestaan.
 

EdK

Forumguru
Garantiegevallen worden door de invoerder betaalt, dus hij bepaalt hoe het moet gebeuren. Doe je het als dealer op een andere manier, mag je als dealer fluiten achter je centjes.
Alleen al vaker gezegd in Nederland heb je daar geen boodschap aan !
Hier ga je de koop aan met een dealer en die dealer moet jouw problemen ( garantie of producteigenschappen ) gewoon oplossen !
Dat hij dit declareert bij de importeur is zijn probleem en heb je dan ook niets mee van doen

Ooit bij de RR 2st verroeste wisserstangen gehad, dat ik op garantie claimde bij de dealer, die begon meteen ik wil foto's maken en ga dit overleggen met de importeur.
Prima dat je foto's maakt en met hem overlegt, maar ik verwacht dat jij dit volgende week gaat vervangen !
Tjsa maar ik weet niet of de importeur dit mij gaat vergoeden ? Tsja dat is jouw probleem en niet de mijne , je hebt gezegd dat het niet hoort en de wagen valt nog onder garantie dus het word vervangen en ik betaal er niets voor !

En het is dan ook binnen een week vervangen en kosteloos, of me dealer het vergoed heeft gekregen dat weet ik niet en hoef ik ook niet te weten !
Ik heb een overeenkomst gesloten met de dealer en hij met zijn leverancier !!

En dat sommige mensen de uitspraak van de importeur als bindend nemen is hun probleem, en dit komt vaker voor dat een dealer dit zo weet te draaien naar zijn klant
 

Rosinfield

† In Memoriam
@leon-cupra ; Ja, dat begrijp ik. Maar dat ligt/lag niet aan het probleem, maw niet aan iets inherent aan de auto. Het probleem was/is in feite heel simpel op te lossen, zo is gebleken. Oorzaak van de malheur is de weinig doortastende aanpak door de leverancier van een in wezen simpel op te lossen software probleem
 

dj.verhulst

Forumguru
Logisch dat de dealer kijkt naar de invoerder. De kennis is niet bij een dealer om dergelijke software-matige problemen op te lossen. En als ze het zouden kunnen oplossen, dienen ze ook eerst naar de invoerder te kijken, luisteren en uit te voeren wat de invoerder zegt. Garantiegevallen worden door de invoerder betaalt, dus hij bepaalt hoe het moet gebeuren. Doe je het als dealer op een andere manier, mag je als dealer fluiten achter je centjes.


een dealer kan geen nieuwe firmware schrijven,, heb ooit kenvelden geschreven voor ecu's tijdens mijn autotechnische opleiding, dat is echt heel complex ,

Alleen al vaker gezegd in Nederland heb je daar geen boodschap aan !
Hier ga je de koop aan met een dealer en die dealer moet jouw problemen ( garantie of producteigenschappen ) gewoon oplossen !
Dat hij dit declareert bij de importeur is zijn probleem en heb je dan ook niets mee van doen


Ooit bij de RR 2st verroeste wisserstangen gehad, dat ik op garantie claimde bij de dealer, die begon meteen ik wil foto's maken en ga dit overleggen met de importeur.
Prima dat je foto's maakt en met hem overlegt, maar ik verwacht dat jij dit volgende week gaat vervangen !
Tjsa maar ik weet niet of de importeur dit mij gaat vergoeden ? Tsja dat is jouw probleem en niet de mijne , je hebt gezegd dat het niet hoort en de wagen valt nog onder garantie dus het word vervangen en ik betaal er niets voor !

En het is dan ook binnen een week vervangen en kosteloos, of me dealer het vergoed heeft gekregen dat weet ik niet en hoef ik ook niet te weten !
Ik heb een overeenkomst gesloten met de dealer en hij met zijn leverancier !!

En dat sommige mensen de uitspraak van de importeur als bindend nemen is hun probleem, en dit komt vaker voor dat een dealer dit zo weet te draaien naar zijn klant


idd zo is het en niet anders, maar ben ze wel tegen gekomen, de importeur zegt dat ze niks kunnen doen dus wij ook niet ,, sorry maar hier ga ik niet mee akkoord, heb met die dealer een overeenkomst dat ie het niet goed heeft dicht getimmerd is niet mijn probleem. en als ze je opbellen na dat je advocaat een brief geschreven heeft, dat je ze aan de consumenten wet houd, en dat een rechtzaak duurder is dan het defect repareren . 9 van de 10 x nemen ze hun verlies,, maar ook wel eens gehoord als je dit doorzet word je op de zwarte lijst gezet en kunnen ze moeilijk doen als je een nieuwe auto besteld of iets wil claimen ,, moet je gewoon doen,, dealers zat , zeker nu men voor het einde van het jaar nog omzet wil draaien om targets te kunnen halen....
 

leon-cupra

Forumguru
@EdK , hoe jij het "oplost" met je dealer, hoef je zelf te weten. Een wisserstang is absoluut niet te vergelijken met het softwareprobleem van de 1.5. De kennis van de dealer op softwaregebied en deze op te lossen , zal niet zover reiken als de kennis die bij de invoerder of bij het merk zit (lees er zitten meer mensen met hogere diploma's). Mijn broer is al meer dan 10 jaar automechanieker bij skoda/vw. Vraag hem alles te vervangen, geen enkel probleem, zelfs met zijn ogen toe, maar een softwareprobleem ... daar blijven hij en zijn collega's netjes af. Dealers hebben geen software ingenieurs in dienst om dergelijke problemen op te lossen.In het geval de 1.5 is de dealer gewoon genoodzaakt om te wachten op de oplossing van de invoerder of het merk.
 
Bovenaan Onderaan