Vocht in Led koplampen

@KrukasLager, ik heb dit al jaren bij de Skoda ervaren, het is niks ergs verder hoor. Er zitten ventilatie gaten in de unit, trekt gewoon weer weg.

@Fmoon En toch vind ik het bijzonder dat het gebeurd. Ik heb grofweg 16 jaar Opel (6x) gereden en 4 jaar Peugeot (1x), maar bij geen enkele auto ooit vocht in de koplampen gehad! Komt zo wel erg "cheap" over zo.

Ik hoop dat het inderdaad snel wegtrekt en ook weg blijft.
 

hemi24

Forumguru
Net nog de auto tegenover een Peugeot 208 geparkeerd, mét condens in beide koplampen...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Tsja ze motten gewoon dubbelglas koplampen maken, word het een stuk minder
Vloegel stond in winter tegen me ramen in huis ook het water en het ijs als het vroor...
Tsja waren nog enkelglas raampies... :pieker::pardon:
 

nakharry

Forumguru
Ik constateer het nu ook al voor de derde keer in mijn nieuwe Karoq.

Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen waarom je dit moet accepteren als producteigenschap?

Kom dit door het plexiglas, blijft het langer vochtig omdat de lampen niet meer warm worden?

Vind het zonde van mijn energie om hier weer over te klagen bij de dealer als er een logische verklaring voor is en geen kwaad kan, maar dat zou betekenen dat alle moderne koplampen dat zouden hebben toch of alleen van een bepaalde fabrikant?

Vind het er inderdaad erg goedkoop uitzien..


Koplamp 1.jpg koplamp 2.jpg
 

JeSko

Forumguru
Gaat normaal weer weg hoor @nakharry , laat er je slaap niet voor, mijne heeft dit ook, maatje zijn Mercedes ook, is zoals @CDK al zei door de samenstelling van moderne koplampen.
 

nakharry

Forumguru
Ja klopt @JeSko is lees er inderdaad genoeg over dat dit bij alle Polycarbonaat units is. Ik zie helaas nergens een verklaring waarom dit bij polycarbonaat wel op mag treden en bij de oudere units niet?

Afdichting?
Lage temp van de Leds?
Ventilatieprobleem?

Probeer graag dingen te begrijpen ..;)
 

EdK

Forumguru
Harry NAK ben momenteel op klus een 20 elektrakasten aan te plaatsen en aansluiten op een vakantiepark.
En ook daar heb ik momenteel last van condensvorming aan binnenzijde van de kast.
En dan hangen echt de druppels tegen het dak aan en de zijkanten en achterzijde zijn ook zeiknat.
En dit lost zich bij ons wel weer op want zodra de kabels zijn aangesloten word de kast eerst verder aangevuld met zand aan binnenzijde en dan nog een 2 zakken met hydrokorrels.
En dan trekt de kast zich binnen een week weer droog.

Denk dat het met koplampen een probleem zal blijven, helemaal nu met LED die minder warmte ontwikkelen dan de halogeen lampen.
Denk dan ook dat de heren ontwikkelaars misschien moeten gaan denken aan een verwarmings element inbouwen of iets dergelijks
 

nakharry

Forumguru
Mooie klus @EdK !

Vind het een rot gezicht en er goedkoop uitzien op een nieuwe auto.

Je zou toch denken dat ze zoiets net zo lang testen en doorontwikkelen dat het ""droog blijft" ?
 

nakharry

Forumguru
Dat kan ik volgen @Peter-036, maar waarom heb ik dit bij al mijn voorgaande voertuigen nog nooit gehad? Mijn vorige Golf 7,5 Variant en Ford Focus hadden ook Polycarbonaat lampen en de Golf ook Led, maar nooit condens gehad?
 

Okki

Donateur
Mijn vorige Touran had ook last van vocht (in de achterlichten)
Heel veel hadden het niet, sommige wel. Nooit kunnen achterhalen waarom bij de één wel en de andere niet. Maar ik vond het wel irritant.
 

Tees

Donateur
Tis niet zozeer het feit dat de lichtunit van polycarbonaat is, want dat is al héél lang zo, maar idd dat LEDs zo weinig warmte genereren. Net de ouderwetse halogeen of ook nog met xenon was er genoeg warmte van de lamp om t vocht te doen verdampen.

En inderdaad zal t voor sommige units toeval zijn dat t wat minder voorkomt dan bij anderen. Zulke units luchtdicht maken lijkt me geen goede optie, dus ontwerpers zullen op een gegeven moment wel zorgen dat de ventilatie dusdanig is dat condensvorming niet zomaar meer optreedt. Maar dan moeten ze eerst zich daarvan bewust worden (en dat duurt altijd een tijdje, zeker zolang Pon produkteigenschap blijft roepen...)
 
Bovenaan Onderaan