Skoda Connect account

064harry

Forumguru
Nee.. Ik ga niet nog een abonnement nemen. Als ik nou bij een andere provider had gezeten dan had ik gewoon op mijn eigen abonnement kunnen meeliften.
 

064harry

Forumguru
Vandaag effe een prepaid kaartje gehaald.
SkodaConnect werkt prima.

Nu nog kijken hoe het online kan blijven en ik niet telkens in de instellingen van de Skoda een verbinding moet maken.
Het is 1x gelukt. Dus het kan wel.
Daarna moest ik weer gewoon een verbinding maken in de auto
 

Bopper

Lid
Vandaag effe een prepaid kaartje gehaald.
SkodaConnect werkt prima.

Nu nog kijken hoe het online kan blijven en ik niet telkens in de instellingen van de Skoda een verbinding moet maken.
Het is 1x gelukt. Dus het kan wel.
Daarna moest ik weer gewoon een verbinding maken in de auto

Rij nu bijna een jaar met een sim kaart van Lebara in mn Columbus.
Kaart gratis, 5 eurie betaald en 10 eurie tegoed gekregen :-)
Hierna heb ik er nooit meer naar omgekeken.
Net gekeken en heb er nog steeds € 2,25 opstaan zonder dat ik ooit tegoed heb bijgekocht.
Moet wel eerlijk zeggen, dat ik het enkel gebruik voor lokale verkeersinfo en het zoeken van voordelige tankstations.
 

Eppiegrande

Actief lid
Voor android gebruik ik macrodroid. Bij verbinden met carkit automatisch hotspot telefoon aan. Werkt prima.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
Ik heb sinds kort ook een Karoq in mijn bezit. Ben geverifieerd gebruiker van Connect en realiseer me nu dat het Care pakket niet bij de Karoq zit. Dit lukt pas vanaf Kodiaq lees ik op de Skoda website.

Voor live verkeersinfo vind ik het al super maar zou graag ook de andere functies die Connect kan bieden gebruiken. Is dit Te coderen via VCDS oid?
Of alleen hardware matig?
 

064harry

Forumguru
De Mijn ŠKODA app zal per 7 december 2021helaas niet meer beschikbaar zijn voor jouw ŠKODA. Na deze datum zal jouw account en bijbehorende gegevens zo spoedig mogelijk worden verwijderd. Omdat we snappen dat je graag met je auto verbonden blijft, bieden wij je een alternatieve oplossing aan: ŠKODA Connect LITE. Met deze nieuwe app ben je helemaal klaar voor toekomstige ontwikkelingen en heb je inzicht in o.a. gemaakte ritten, locatie van je auto, brandstofkosten, de betekenis van waarschuwingslampjes en nog veel meer handige functies van jouw ŠKODA.

Hoe blijf ik met mijn ŠKODA verbonden?
De ŠKODA Connect LITE app werkt met een bluetooth DataPlug die met je smartphone communiceert. Deze DataPlug kan eenvoudig door je ŠKODA voorkeursdealer Audi Centrum Doetinchem geïnstalleerd worden (duurt max. 10 minuten). Als gebruiker van de huidige Mijn ŠKODA app is dit helemaal gratis.

Mailtje gehad van SKODA Nederland
 

hemi24

Forumguru
Is het nu willekeurig wanneer de Mijn Skoda eruit gaat, of hangt het samen met de datum wanneer de auto is afgeleverd?
 

064harry

Forumguru
IMG_1194.jpeg Ben vandaag bij de dealer geweest en die heeft mijn dataplug geïnstalleerd.
Wordt in de uitlees stekker geduwd.
Binnenkort maar es een studie van maken.
 

Rallye

Forumguru
Maar gebruikte je nu Skoda Connect (van Skoda zelf, vervangen door MySkoda) of MijnSkoda (van Pon, nu vervangen door Connect Lite van Skoda zelf)?
 

064harry

Forumguru
Ja … die laatste.
Ik had een 3 jarig abonnement op MijnSkoda.
Die was al helemaal gewijzigd maar mySkoda.

nu dus Skoda LITE

ik heb er nog niet naar gekeken. Maar de naam zegt al genoeg.
 
Bovenaan Onderaan