Skoda Connect account

064harry

Donateur
Je hebt volkomen gelijk.

"de ŠKODA Connect app en de MyŠKODA app worden één app genaamd: MyŠKODA" werd destijds bekendgemaakt.

MyŠKODA is van SKODA en Mijn SKODA is van PON.
Ik had mij inderdaad vergist.
 

JvE67

Lid
Nu dus ook hier Connect Lite i.p.v. Mijn Skoda app. Wat een verschil en wat jammer weer! De info klopt niet en denk te weten dat je de bluetooth op je telefoon ingeschakeld moet hebben om 'ge-connect' te zijn. Ik heb al moeite een volledige werkdag op mijn mobiel te volbrengen op 1 acculading, laat staan als ik ook nog eens de Bluetooth aanzet.... Mijn auto staat in ieder geval ineens in een hele andere wijk geparkeerd dan waar hij in werkelijkheid geparkeerd staat (voor de deur) en ik kan bijv. niet nazien of hij goed afgesloten staat etc. Jammer, jammer, jammer. Connect Lite is in ieder geval een aanfluiting t.o.v. de Mijn Skoda app en laat hem binnenkort weer verwijderen. Dit is een regelrechte aanfluiting.
 
Bij mij werkt Skoda Connect Infotainment wel via een hotspot. Heb een gratis abonnement/licentie van een maand genomen. Verder is er een licentie voor Smartlink+ actief volgens de portal.

Via de MySkoda-app zou je met Smartlink+ ook wagenstatus en wagenstatusrapport moeten kunnen gebruiken, dat werkt alleen niet. Er is 1x wat data doorgekomen (percentage benzinetank en dat er geen storingen waren), een week geleden, maar daarna nooit meer. Ik twijfel of dit via hotspot zou moeten lopen, of via de bekabelde smartlink-connectie met de telefoon, of via de (ingebouwde?) sim van de auto.

Ook het logboek lukt niet, mirrorlink is niet beschikbaar op Google Pixel-smartphones blijkbaar. Android auto werkt wel gewoon.

Care connect-licentie zie ik niet in de portal en is ook niet te bestellen. Deze zou wellicht nodig zijn om wagenstatus/wagenstatusrapport te gebruiken, maar dan snap ik niet waarom het een week geleden eventjes 1x gewerkt heeft. Zal Skoda eens bellen, kijken wat ze aangeven. Met Care Connect zou ook op afstand het slot controleren moeten kunnen, mijn account is wel verified (langsgegaan bij Skoda-dealer met rijbewijs).
 

45069

Senior Member
Vandaag bij de Skoda dealer de gratis connect lite dataplug opgehaald. Via Skoda mail ontvangen dat ik die kon ophalen. 20211119_123652.jpg
 

Bijlagen

  • 20211119_123652.jpg
    20211119_123652.jpg
    120 KB · Weergaven: 13

45069

Senior Member
Ja, hoor . Je kunt het gratis ophalen bij een Skoda dealer. Vooraf even de app downloaden op je gsm . Dan pluggen ze hem daar in je obd aansluiting, dan even bleutooth aan en contact en hij connect . Simpel, maar het werkt leuk. Voor diverse modellen tot 10 jaar oud. Seat biedt het ook aan. VW niet, tenminste ik heb het nog niet voorbij zien komen.
 

Rallye

Forumguru
@herbiek Het werkt vast wel, maar niet op je Columbus. De dongel geeft van alles door aan je telefoon (en dan aan Skoda). Je Columbus komt er niet tussen……
 

Turbo Harry

Actief lid
Is er iemand, met connect services die verlopen zijn, die iets voor me wil testen?

Wanneer ik via skoda-connect.com met mijn geverifieerde account (naar dealer geweest met rijbewijs) een licentie wil kopen voor Remote Access, kan ik met geen mogelijkheid afrekenen.

Telkens wanneer ik een betaalmethode (credit card, paypal, overboeking) kies en op volgende klik, springt de pagina automatisch terug naar de pagina om de betaalmethode te kiezen.

Ook wanneer ik een licentie 1 maand op proef (gratis dus) kies lukt dit niet. Ik hoef dan uiteraard geen betaalmethode te kiezen, maar op de pagina waar ik een vinkje moet zetten bij het accepteren van de algemene voorwaarden, kan ik het vinkje niet zetten. Ik klik het vakje aan en zet het vinkje, maar dat verdwijnt direct weer vanzelf….

Ik heb het met verschillende browsers geprobeerd, ook in incognito/inprivate mode. Via Safari op iOS, via Chrome op Android…niets werkt.

De dealer kan me op dit moment helaas niet helpen, want die is gedwongen gesloten voor al het andere dan onderhoud/reparaties. Zodra deze weer service mag verlenen, sta ik daar natuurlijk op de stoep.

Voor nu vraag ik me af of het aan mijn account ligt, of dat meerdere mensen hier tegen aan lopen. Wanneer ik dat weet, helpt dat ook weer wanneer ik bij de dealer sta.

Ik ben al 4 weken aan het puzzelen hiermee, wil graag remote access zodat ik de standkachel van mijn Superb op afstand kan bedienen. Nu het steeds kouder wordt is dat wel zo prettig. Dat iets simpels als een licentie kopen niet lukt, frustreert echt enorm! :( Ik weet oprecht niet meer waar ik het moet zoeken, behalve bij de dealer die me hopelijk wel (maar waarschijnlijk niet) kan helpen.

Nb. Je hoeft dus niet daadwerkelijk iets te kopen, als je maar voorbij de betaalmethode-selectie pagina of de voorwaarden-vinkje pagina komt weet ik al genoeg.

De eCall licentie (ongevalmelding, assistentie, etc.) is wel netjes geactiveerd voor mijn auto (ook in de Amundsen). Auto is van december 2017 en volgens de skoda connect portal ondersteund mijn auto remote access en online infotainment.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Misschien stomme opmerking en al uitgeprobeerd !
Maar cookies geaccepteerd ??
Een virusscanner die de boel saboteert ?
Add-Blocker die de boel tegenhoud ?
 

hemi24

Forumguru
Ik ben al 4 weken aan het puzzelen hiermee, wil graag remote access zodat ik de standkachel van mijn Superb op afstand kan bedienen. Nu het steeds kouder wordt is dat wel zo prettig.

De eCall licentie (ongevalmelding, assistentie, etc.) is wel netjes geactiveerd voor mijn auto (ook in de Amundsen). Auto is van december 2017 en volgens de skoda connect portal ondersteund mijn auto remote access en online infotainment.

Corrigeer me als ik het fout heb, maar volgens mij werkt het op afstand voorverwarmen via Skoda Connect alleen bij de (PH)EV modellen...
 

Turbo Harry

Actief lid
@EdK cookies geaccepteerd/gecleared/opgegeten. Virusscanner etc. ook uitgeschakeld. Adblocker gebruik ik niet. Tevens op windows, maar ook op android en iphone geprobeerd. Overal dezelfde ervaring.

@hemi24 af-fabriek standkachel zou ook moeten werken. Los daarvan: remote access geeft ook de mogelijkheid tot positiebepaling, controle of deuren vergrendeld zijn e.d. Maar zover kom ik helemaal niet, omdat ik de benodigde licentie daarvoor niet kan kopen… :/
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

45069

Senior Member
Volgens mij werkt de normale Skoda connect niet meer en daarom zijn ze met die gratis dataplug gekomen
 

Herre

Senior Member
Werkt zeker nog wel, misschien niet voor oudere modellen, maar de nieuwere werkt het zeker nog. Recent nog vernieuwd omdat het toch wel handig is (met name verkeersinfo).
Heb hier vorig jaar ook problemen mee gehad. Week of 2 geleden zonder probleem verlengt. Weet eerlijk gezegd niet meer hoe die problemen vorig jaar opgelost zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Snoete

Lid
Is er iemand, met connect services die verlopen zijn, die iets voor me wil testen?

Nb. Je hoeft dus niet daadwerkelijk iets te kopen, als je maar voorbij de betaalmethode-selectie pagina of de voorwaarden-vinkje pagina komt weet ik al genoeg.

Net voor de eerste keer via Skoda Connect een licentie aangeschaft voor "Online infotainment".

Heb dit gedaan via een actuele Firefox browser op een PC. Let op zoals hier al geschreven is moet je goed letten op eventuele meldingen van een Firewall of Anti popup plug-ins zoals in mijn geval Adblock plus. Dus eerst de SkodaConnect website toestaan voordat je bovenaan de pagina een betalingsmethode toevoegt.

Anders gaat het toevoegen van de creditcard niet goed. Ze schrijven bijvoorbeeld via een pop-up 0 cent af van jou rekening om te checken of jij het bent enz. Daarna duurt het een minuut voordat je in de webshop ook echt een bestelling kunt betalen via de creditcard of Paypal.
 

Turbo Harry

Actief lid
Hmmm... ik heb al geruime tijd een credit card in mijn account toegevoegd, die zou dus inmiddels gevalideerd (ofzo) moeten zijn.

Alsnog lukt het me niet (met geen enkele betaalmethode) om een licentie te kopen. Wellicht toch iets dat enkel binnen mijn account niet lekker zit. Over een weekje of 2 zal ik de dealer eens aan de jas trekken, kijken of die iets kan betekenen.
 
Bovenaan Onderaan