Skoda Connect account

Beste mede-Karoq bestuurders,

Sinds 12 september heb ik een nieuw speelgoed in mijn bezit, namelijk een Skoda Karoq Sportline Business.
Tot heden ben ik er super te vreden over mijn nieuwe speelgoed.

Alleen is mij wat opgevallen, zodra ik een Skoda Connect account aanmaak staat er onder mijn "Gebruikersprofiel" een grijs balkje met "ONGEVERIFIEERD".

Volgens een gozer bij Ames Dordrecht is dit alleen beschikbaar bij de Kodiaq en SuperB.

Klopt dit? Want ik kan het nergens vinden op de Skoda website.
 

Chrisiewizzie

Forumguru
Ik heb een O3 FL van augustus en daar werkt Skoda Connect prima. Is het niet afhankelijk van of je een Columbus hebt of niet?
 

064harry

Donateur
Ik heb een Skoda Karoq met Skoda Connect. Bij mij werkt het ook goed. Ik heb een Armundsen.
Je moet natuurlijk wel data in je auto hebben dmv een USB stick o.i.d.
Ik gebruik mijn iPhone als hotspot.
Maar als dit gratis jaar voorbij is dan hou ik er mee op. Het is iets van €300,- meen ik.
En dat vind ik het niet waard.
 

064harry

Donateur
Schermafbeelding 2019-10-18 om 21.45.11.png

Ik ben aan het zoeken naar een soort van "mini USB" om een Simkaartje in te doen. Maar het moet wel een kleine zijn anders kan het schuifje niet meer dicht ...

Maar tot nu toe zonder resultaat...
 

064harry

Donateur
Ik was net aan het kijken.... maar er past een Micro SD in.
Het moet een soort van dongel zijn.
Wel een heel kleintje
 

064harry

Donateur
Misschien is het wat om een dubbele 12V USB stekker in de kofferbak aansluiting te doen en daar dan weer die portable hotspot in te doen.

Dan is volgens mij altijd je SKODA online

Schermafbeelding 2019-10-20 om 18.07.58.png
 
USB is altijd 5 Volt.
De sigaretten plug zorgt ervoor dat de accu spanning van 12 tot 14 Volt terug gebracht wordt naar 5V.

Ik weet niet of de 12V in de kofferbak altijd op spanning staat (ik heb mijn Karoq nog niet). Zo ja, dan ben je altijd online. Zo nee, dan zal op een gegeven moment de hotspot accu leeg zijn, en of deze dan weer automatisch opstart zodra je de motor start is dan maar de vraag.

Een alternatief is om een constante 12V ergens vanaf te pakken, bijvoorbeeld de accu, en daar je adapter op aan te sluiten tbv de hotspot.
 
Tot op dit moment zijn de 12V aansluitingen in de Skoda's altijd 24/7 onder spanning. Tsja tis geen peus he....:pardon:



Was ook alleen maar voor de 14% bijtelling destijds. Als ik van tevoren had geweten wat voor een ellende die Franse bak zou opleveren had ik toch sterk m'n twijfels gehad. Het lijstje met "twijfelachtige terugroepacties en lifetime onderdelen" die soms wel twee keer vervangen zijn is behoorlijk.
 

064harry

Donateur
Vandaag effe gecheckt.
Mijn iPhone achter in de bak gelegd aan de 12V plug.
Hotspot aan. Skoda Connect doet het prima.

Nu heb ik effe geïnformeerd of ik een 2e simkaart kan krijgen van mijn provider. Ik wilde deze dan gaan gebruiken in een oude iPhone en dat achterin de auto leggen. Alleen ondersteunt Youfone geen duo sim.
Nu ben ik nog effe aan het zoeken of je met een prepaidkaartje ook een hotspot kunt maken
 
Bovenaan Onderaan