Carplay, enkel via USB?

CDK

Forumguru
Bedraad laden krijgt voorrang, dus als je de kabel er in hebt is draadloos laden uitgeschakeld.
 

Rallye

Forumguru
@Frenkie Skoda heeft het wireless Smartlink genoemd en Smartlink omvat zowel CarPlay als Android Auto, maar de door de plaatser van deze post bijgevoegde link ziet alleen op draadloze CarPlay. Of android Auto draadloos mogelijk is is dus nog de vraag (en wellicht een ander topic).
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Frens

Lid
waar leg je de telefoon dan neer??
Ik steek de kabel in en zet de telefoon op de kop in een bekerhouder.

Bedraad laden krijgt voorrang, dus als je de kabel er in hebt is draadloos laden uitgeschakeld.
Klinkt logisch...
Maar toen de autoradio de melding gaf "telefoon draadloos opladen" toen ik hem een keer in de draadloze lader legde, met kabel erin voor AA, wist ik niet hoe snel ik hem eruit moest halen ;)

Voor de zekerheid sindsdien niet meer erin gelegd.
 

Frenkie

Forumguru
@Frenkie Skoda heeft het wireless Smartlink genoemd en Smartlink omvat zowel CarPlay als Android Auto, maar de door de plaatser van deze post bijgevoegde link ziet alleen op draadloze CarPlay. Of android Auto draadloos mogelijk is is dus nog de vraag (en wellicht een ander topic).
Blijkbaar kan het sinds anderhalve week dus inderdaad:
https://androidworld.nl/auto/android-auto-wireless-samsung/
Buiten de Nexus en Pixel toestellen van Google dus nu ook de Samsung Galxy S8, S9 en S10.
Helaas heb ik een S7 :(
Toch maar eens kijken voor een upgrade.
 

Tol

Lid
Ik heb sinds vandaag mijn nieuwe Karoq Sportline maar ik heb het niet aan de gang gekregen. Heb een S10+.

Als iemand een goede uitleg weet te vinden ga ik het weer poberen.

Nog even een tip voor mensen die een S10 hebben en de hotspot willen gebruiken. Zet de optie 5Ghz band gebruiken uit in de geavanceerde opties om de hotspot van de Samsung te kunnen vinden.
 

rogierl

Senior Member
Wat heeft het precies voor nu om de auto te voorzien van een werkende data verbinding? Welke onderdelen doen iets met deze verbinding?
 

Rallye

Forumguru
@Frenkie @Tol Misschien beter om voor draadloze Android een eigen topic aan te maken? Of een mod te verzoeken de topictitel te wijzigen in Wireless Smartlink? Dit in verband met de latere vindbaarheid van jullie ervaringen.
 

064harry

Donateur
Ik heb 'm van de zomer tijdens de vakantiereis wel online gehad. Via de hotspot op mijn telefoon (iPhone)
Handig is het wel.
Maar telkens als je de wagen verlaat (met telefoon) moet je 'm daarna weer opnieuw instellen als hotspot.
 

rogierl

Senior Member
Ik heb 'm van de zomer tijdens de vakantiereis wel online gehad. Via de hotspot op mijn telefoon (iPhone)
Handig is het wel.
Maar telkens als je de wagen verlaat (met telefoon) moet je 'm daarna weer opnieuw instellen als hotspot.

Maar waarvoor is het handig? Wat kan de auto “meer” als hij een data verbinding heeft?
 

064harry

Donateur
Ja natuurlijk. Hij weet precies waar je je bevind. Lekker een burgertje eten? Vraag het je Skoda. Tanken? De goedkoopste benzinestations weet ie te vinden.
Parkeren tegen een gunstig tarief? Vraag je auto maar die weet het wel.
 

rogierl

Senior Member
Ja natuurlijk. Hij weet precies waar je je bevind. Lekker een burgertje eten? Vraag het je Skoda. Tanken? De goedkoopste benzinestations weet ie te vinden.
Parkeren tegen een gunstig tarief? Vraag je auto maar die weet het wel.
Ok, klinkt als zaken die ik eigenlijk nooit gebruik. En ik kan dit allemaal ook op m'n telefoon zelf opzoeken natuurlijk. :).
 
Bovenaan Onderaan