Kodiaq vragen en weetjes

wdejong32

Actief lid
vandaag mijn kodiaq terug gehaald van de dealer voor onderstaande punten
verder is hij ook nagekeken op:

* dat de airco niet voldoende koelt , wel koele lucht maar beslist niet goed koud
*de remmen bij wegrijden klappen geven alsof hij de rem te lang vast houdt bij wegrijden ,
* software update ( deze was er volgens de monteur)
* irritante front assist die spontaan begint te gillen en de rode auto met sensoren op dashbord weergeeft terwijl er niets aan de hand is , zelfs op vakantie als er niets of niemand in de buurt is doet hij het soms , ook heeft hij zelf een keer geremd toen er niets aan de hand was
* kodiaq lijkt traag te reageren bij optrekken en met name bij uitrollen bij rotonde /kuispunt / en bij even snel inhalen


1 de airco war gevuld op 410gram ipv 460 gram en is bijgevuld , koelt nu in ieder geval beter

2 de klappende remmmen waren een bekend euvel , komt omdat de achter remblokken "plakken" nieuwe achter remblokken erop gekregen

3 nieuwe software geinstalleerd en lijkt nu vrijwel niet meer te hobbelen in toeren ( lijkt niet helemaal weg meer wel bijna)

4 Front assist had 2 foutmeldingen en is opnieuw afgesteld , afwachten nu of hij nog steeds valse meldingen geeft

5 probleem erkent en er is een hydropomp vervangen welke de DSG aanstuurt , auto is nu idd wat gretiger op het gas lijkt het

Kodiaq 1.5TSI DSG ambition bussiness 1-2019 lava , panoramadak , 3e zitrij , 3 zone airco
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

wdejong32

Actief lid
zeker , alles is naar volle tevredenheid opgelost door auto Maas Nieuwkoop

heeft een weekje geduurd , maar dat kwam doordat er ook hagelschade aan de auto zat waardoor hij naar de plaatwerker moest

Netjes gratis vervangend vervoer (karoq 1.0 automaat van 2019)
 
....
On a side note. Gisteren op en neer naar Hamburg gegaan.............. Heuvel af nog een keer 210 gezien, maar je hebt geen enkel moment het idee dat de auto licht of zweverig aanvoelt. De 150pk DSG voldoet gewoon meer dan prima.

Wederom een perfecte Kodiaq experience!
.....

had je niet het idee van rollen en zweverigheid, of heb je veren instelbaar of iets aangepast?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

4Motion

Senior Member
Een weetje: De acc werkt niet goed in de westerschelde tunnel (nl richting be). Getest met 2 recente kodiaqs, ergens halfweg foutmelding en in de remmen. Volgens mij met reflectie te maken, ik gebruik hem alvast niet meer in tunnels.
 

wdejong32

Actief lid
ik haal de 1/12.5 -1/16 in de vakantie in Tsjechië en dan uiteraard rustig rijden , beetje helling af laten versnellen ( tikje op gaspedaal zodat hij stationair loopt) en helling op laten afzakken maar niks bijzonders , toch ook steile hellingen van 14 procent gehad , haarspeldbochten naar boven en uiteraard naar beneden waarbij de snelheid er dus flink uit moet.
bij huisje steile helling op en dan achteruit een helling op naar de voordeur..gewoon euro 95 getankt en geen 98...

boordcomputer/app gechect en het scheelde 0.1 liter/km (km gedeeld door werkelijk getankte liters)

vandeweek zoals gezegd de auto terug gehaal bij de dealer , 29 km / gemiddelde snelheid 51.4 km en 33minuten en 50 seconden gereden ,,hiervandaan , provinciaal met de normale stoplichten loopt hij toch 1/13.7

wat wel erg opvalt is dat hij pas zuinig wordt als hij echt goed warm is , in de stad haal ik 1/10-1/11

ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn ambition bussiness geen drive mode select functie heeft die op een sportievere rijstijl kan zetten

Met mijn vorige Volvo V60 T3 had ik aan 1/12 gemiddeld ook mijn handen vol.. en die was1430 kg dus 100 kg lichter dan de kodiaq die ik nu heb
 

Kiko

Actief lid
Jeetje mina we gaan van airco naar een onderzoek in vebruik.

Sportieve rijstijl is geef je dsg een rukje naar achteren. KW kan je helpen bij stugger rijden of koop een vrs.

Wil je super zuinig rijden dan kan een fabia wonderen doen (vooral diesel).

Succes!
 
Laatst bewerkt:

Mystikal

Senior Member
Iemand een idee hoe ik die poi's uit zet en alleen de afslagen te zien krijg?
c1f07fd04d3013de891e17bb8a86654a.jpg
 

anoppe

Actief lid
Ik heb er last van dat mijn parkeersensoren heel traag reageren bij het achteruit rijden. Bij mijn weten heb ik ze al op de meest gevoelige instelling staan, iemand een idee wat ik hier mee aan kan?
Ik wil er op kunnen vertrouwen dat ik bijna realtime feedback ontvang van dat systeem als ik bijvoorbeeld achteruit in parkeer, daar zijn ze immers voor. Nu duurt het vaak een paar seconden voordat hij iets detecteert...
 

Kiko

Actief lid
Nou, én?
Topictitel "Kodiaq vragen en weetjes" dekt een oneindige breedte aan onderwerpen met betrekking tot de Kodiaq.
Maar adviezen m.b.t. andere modellen... :pieker:

Beide berichten zijn verplaatst vanuit een topic waar over airco en koeling wordt gesproken. Een hint: jeetje mina we gaan van airco naar .....:ot::pieker:

Ach begrijp wel dat het soms wat ingewikkeld kan worden.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Ik heb er last van dat mijn parkeersensoren heel traag reageren bij het achteruit rijden. Bij mijn weten heb ik ze al op de meest gevoelige instelling staan, iemand een idee wat ik hier mee aan kan?
Ik wil er op kunnen vertrouwen dat ik bijna realtime feedback ontvang van dat systeem als ik bijvoorbeeld achteruit in parkeer, daar zijn ze immers voor. Nu duurt het vaak een paar seconden voordat hij iets detecteert...

Eerste auto met parkeersensoren?

En hoe heb je deze op de ‘meest gevoelige instelling’ weten te zetten..?
 

Mystikal

Senior Member
op menu zetten
en dan 1 kader aan de rechterkant ingedrukt houden en manoeuvre kiezen.
Ik snap het niet. Zit weer door de menu's te spitten maar is me niet duidelijk. Wat bedoel je met 'op menu zetten'. En de rest is daardoor ook niet duidelijk. :-)
 

Mystikal

Senior Member
Sorry ik bedoel “Home”
Wacht even, nu snap ik je. Maar dat is niet mijn vraag. Ik vraag of het mogelijk is om de POI (Points of Interest) tijdens de navigatie modus aan gepast te krijgen. Hij geeft op mijn route parkeerplaatsen etc aan. Zie mijn eerste foto. De onderste 2 regels voegen niets toe aan het weg wijzen.

On a side note. Wat jij uitlegde is wel nieuw voor me. Weer wat geleerd!
 

anoppe

Actief lid
Om specifieker te zijn: Het gaat om Park Distance Control.
"En hoe heb je deze op de ‘meest gevoelige instelling’ weten te zetten..?" -> Ik dacht dat ik aan zo'n instelling gezeten te hebben, maar ik vermoed dat ik in de war was met de afstandinstelling van de ACC.

Vandaag is mijn auto bij de dealer om, los van de motor software update uit te voeren, het gedrag van PDC nader te onderzoeken en uit te sluiten of het niet gewoon mijn (verkeerde) perceptie is.
 

steege2

Senior Member
Misschien handig om dan even te posten hoe je dat precies hebt gedaan, stap-voor-stap, want meerdere forum leden krijgen het niet voor elkaar met se instructie van Skoda (die heel summier is)

Alvast dank

Gisteren weer een update gedaan via SD.

1 download de update vanaf de skoda website

2 pak deze uit en zet alles in de root van een lege 32gb sd kaart.

3 stop deze in de auto

4 ga naar het instellingen menu en kies daar voor software update

5 dan vindt hij nieuwe kaarten en dan gaat hij updaten, dit duurt 45 min ofzo.
 

DSK

Lid
Ik krijg de elektrische achterklep niet geopend mbv de knop in deur aan de bestuurderskant. Het lijkt mij dat dit moet werken als contact ingeschakeld is.
Iemand ervaring mee?
 

steege2

Senior Member
Houd je de knop vast of geef je hem 1 tikje?
1 keer trekken is open, vasthouden is sluiten.

En contact hoeft volgens mij niet eens aan te staan.
 

DSK

Lid
ik heb het beide geprobeerd, maar er zit geen beweging in. Het lukt wel met de sleutel en met de schakelaar bij het handvat.
 
Bovenaan Onderaan