Kodiaq vragen en weetjes

johndoe

Forumguru
Net ook even in mijn canton Kodiaq geluisterd en daar ook geen geluid uit die roostertjes. Wel uit de driehoekjes net daar boven op de hoek van de deur
 

KodiaqW

Senior Member
Ik heb precies hetzelfde @G.P. , heb zelfs de indruk dat ‘voorin’ beter klinkt dan ‘bestuurder’. Sowieso vond ik het Canton systeem in de O3FL veel beter klinken dan dat in de Kodiaq. Lijkt op een wat uitgeklede variant...
 

Mystikal

Senior Member
Ik worstel elke keer met de tankpas. Wat is nu de makkelijkste manier om het totaal aantal gereden km's te zien vanaf het begin? Ik worstel elke keer met de menu's.

Idem om de trip teller te resetten.

Tips/tricks?
 

steege2

Senior Member
Ik snap niet wat je nou wilt weten, kan je het toelichten?

Km stand staat gewoon bij je tellers als de auto uit staat en de deur open, trip teller resetten door op de knop te drukken achter het stuur bij je tellers.
 

Canon-Eye

Forumguru
De totaalstand is ook met ingeschakeld contact (en/of rijdend) te zien, als je de moeite neemt om de cruisecontrol even helemaal uit te schakelen - dus niet alleen deactiveren, maar echt uit.

De rijgegevens "lange tijd" en "sinds start" zijn te resetten via het menu Cars > Instrumentenpaneel, dan even naar onderen scrollen. De lange tijd gegevens noteer ik op mijn tankbonnetjes, samen met de totaalstand. Weliswaar moet dat hetzelfde zijn als de gegevens "sinds tanken", maar soms wil ik na het tanken eerst snel de pomp vrijmaken voor een wachtende achter me en door te starten en een paar meter door te rijden worden die laatste automatisch gereset en kan ik ze niet meer noteren.
 

KodiaqW

Senior Member
Ik denk dat @Mystikal de kilometerstand moet intypen als ie gaat tanken met de tankpas van z'n baas, vandaar de relatie tussen tankpas en kilometerstand...

@Mystikal de SkodaConnect app laat ook de totaal kilometerstand zien meteen op het openingsscherm, rechtsonder onder het rondje met een grafiekje. Dus even de app opengooien op je telefoon terwijl je naar binnen loopt om te betalen en dan ben je er ook :)
 

Henrik

Forumguru
Ik worstel elke keer met de tankpas. Wat is nu de makkelijkste manier om het totaal aantal gereden km's te zien vanaf het begin? Ik worstel elke keer met de menu's.

Idem om de trip teller te resetten.

Tips/tricks?

Als je cruisecontrol aanstaat, maar je zet het contact uit om te tanken, dan verschijnt naast een samenvatting van je rit in het MFD ook de totaalstand van je kilometers linksonderin. Met andere woorden: nadat je het contact hebt uitgezet en voordat je de deur opent, even kijken naar de ODO km stand. Zo werkt het bij mijn O3 in ieder geval...

EDIT: Eigenlijk precies zoals @steege2 het zegt dus
 

Canon-Eye

Forumguru
Nog even aanvullend op het resetten van de rijgegevens Sinds Start en Lange Tijd: dat blijkt ook via het MFD te kunnen, heb ik zojuist onderweg uitgevogeld.
Als je bv. het gemiddeld verbruik hebt voorstaan, dan kun je door kort indrukken van het rechter scrollwieltje op het stuur kiezen of je het gemiddeld verbruik sinds start, lange tijd of sinds tanken wilt zien. Als je dan Sinds Start kiest en vervolgens het scrollwieltje een paar seconden ingedrukt houdt, dan wordt dit (tegelijk met de rijtijd, gereden km en gemiddelde snelheid) gereset. Daarvoor hoef je dus niet het menu in te duiken.

Heb alleen nog niet vastgesteld of dit alleen stilstaand (met draaiende motor) of ook tijdens het rijden werkt. Ik stond toevallig heel even te wachten.
 

wdejong32

Actief lid
Afgelopen dinsdag mijn kodiaq naar de dealer gebracht voor hagelschade en wat puntjes aan de auto , waaronder dat ik vind dat hij traag oppakt als ik bij een rotonde uitrol en als er dan weer ruimte is gas geeft , ook bij een snelle inhaal actie is hij niet vlot met terugschakelen en versnellen

Vandaag belletje van dealer : er moet een nieuwe hydro pomp in en deze moet vanuit duitslend komen

wel snel bij een auto van 1-2019 en 11.000 km maar gelukkig hebben ze het gevonden en wordt het onder garantie opgelost
 

CDK

Forumguru
Hier ook nog een weetje....
Wist je dat je uit een 2.0 TSI met af fabriek 180pk en 320Nm gewoon 300pk en 485Nm kan laten peuteren?

4d30e40142406e26c46663cdcff607ad.jpg


Ik ben aangenaam verrast en erg tevreden met dit resultaat :)
 

wdejong32

Actief lid
dat vermoed ik ook …


verder is hij ook nagekeken op:

* dat de airco niet voldoende koelt , wel koele lucht maar beslist niet goed koud
*de remmen bij wegrijden klappen geven alsof hij de rem te lang vast houdt bij wegrijden ,
* software update ( deze was er volgens de monteur)
* irritante front assist die spontaan begint te gillen en de rode auto met sensoren op dashbord weergeeft terwijl er niets aan de hand is , zelfs op vakantie als er niets of niemand in de buurt is doet hij het soms , ook heeft hij zelf een keer geremd toen er niets aan de hand was

en de deurbeschermers gaan eraf , ik vind het niks en de kinderen met de deuren dichtgooien ook niet
 

Mystikal

Senior Member
Bedankt voor jullie hulp! Precies de info die ik zocht.

Lekker Corné!

On a side note. Gisteren op en neer naar Hamburg gegaan. In de ochtend gewoon gewerkt en om 1200 vanuit regio Breda gereden met 3 andere vrienden. 530km enkel reis. Om 1745 aan gekomen en iedereen onder de indruk van de ruimte en het comfort (sportline). Natuurlijk fantastische wedstrijd. Om 23:00 aangesloten in de file in Hamburg en daarna in 1 streep door geblazen (op een tankbeurtje na) naar huis. 03:00 weer thuis. Heuvel af nog een keer 210 gezien, maar je hebt geen enkel moment het idee dat de auto licht of zweverig aanvoelt. De 150pk DSG voldoet gewoon meer dan prima.

Wederom een perfecte Kodiaq experience!

Plaatje bij een praatje. (Tank station in Duitsland)
b5816f6c9ce1deec2d06227041ef6df4.jpg
 

CDK

Forumguru

Zodra ze de ontwikkeling aan mijn auto positief afgerond hebben.
Ik verwacht dat ze wachten totdat de tuningparts gemonteerd zijn en daar ervaring mee opgedaan is.
Waarschijnlijk krijg je dan meteen de keuze tussen stage 1 en 2 op de website.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan