Kodiaq vragen en weetjes

lexislang

Actief lid
SD kaart bij mij ook niet gelukt, ik heb nu alles in de folder staan zoals die bij Skoda gedownload is, misschien dat dat anders moet?

Bestand downloaden van Skoda duurde tergend lang, als dat net zo snel gaat vanuit de auto over de WiFi thuis dan kan ik hem 24 uur laten staan met draaiende motor

Iemand hier waarbij het wel is gelukt om een update te doen via SD?
 

Ron-OC

Senior Member
Even een vraag van mij mbt de Kodiaq. De auto wordt de daily van mijn vrouw. Ze heeft altijd de honden op de achterbank. Zijn er hier al ervaringen met een goede, waterdichte en sterke hoes over de achterbank ? Ik wil ze niet op de alcantara achterbank zetten zonder een goede bescherming.

Gr Ron
 

Ron-OC

Senior Member
Goede vraag, waarom niet in de kofferbak.......... omdat mijn vrouw ze op de achterbank wil. Is al tig jaar zo en gaat ook niet meer veranderen. Maak haar auto regelmatig schoon, dus het is geen probleem om af en toe interieur netjes te maken. Alleen een goede hoes over de leuning en zitting van de achterbank wil ik wel meteen plaatsen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Zitten die beesten nog op de een of andere manier gezekerd op de achterbank? Goed tuigje om de borstkas en ingeklikt in een gordelbevestiger?

Je zou de eerste niet zijn met de hond(en) tegen de voorruit geplet bij een noodstop of erger...
Alleen al daarom is de achterbak een veiliger plek voor de honden en dat is meteen ook veiliger voor de overige inzittenden. (duidelijkheidshalve licht geëdit)
 
Laatst bewerkt:

elephtera

Forumguru
...
Alleen al daarom is de achterbak een veiliger plek voor zowel de honden als de overige inzittenden.

Verschil is wel dat de hond vervolgens blij is als die uit de kofferbak mag. Als je de andere inzittenden uit de kofferbak haalt zijn ze woest. ;)

Alle gekheid op een stokje. Alles wat los door de auto kan "vliegen" is levensgevaarlijk. Honden, kinderen, spullen. Zorg dat alles goed vast zit. Het gebeurd jou nooit, een ongeluk, tot het je wel overkomt.
 

wdejong32

Actief lid
aanstaande dinsdag moet mijn kodiaq 1.5TSI van 1-2019 terug naar de dealer voor hagelschade en wat puntjes voor de garage . maar 6 weken geleden was er volgens de dealer nog geen update voor de motorsoftware tegen het op en neer hobbellen in toerentallen bij een koude motor ,,

een paar maanden geleden was er een update maar die was weer ingetrokken omdat die niet hielp..

Weet iemand of er inmiddels al een nieuwe / goede update is ??
 

BramBam

Forumguru
Update is er voor de Kodiaq. Rij al er ruim een week mee rond (22 augustus bij de dealer geweest). Enorme verbetering.

Laat je dus niet afschepen met het verhaal dat hij er niet zou zijn.

upload_2019-9-2_9-32-49.png
 

Canon-Eye

Forumguru
Laat je dus niet afschepen met het verhaal dat hij er niet zou zijn.

Las ik niet ergens dat er bij "dezelfde" 1.5 TSI motoren toch iets verschillende ECU's gebruikt zijn, waardoor de update nog niet voor alle motoren geschikt is? Als de juiste versie van de update er nog niet is, dan is er dus ook geen sprake van afschepen...
 

BramBam

Forumguru
Is idd ECU afhankelijk. Maar mijn dealer vertelde dat voor de in de Karoq en Kodiaq gebruikte 1.5TSI's de update beschikbaar is.
 

KodiaqS2

Senior Member
Ja, voor mijn Kodiaq handbak was de update er, die kon ik wel gebruiken want ik werd helemaal gek van dat rare schommelen en stotteren als ik de straat uit reed.

Ik rij er nu een paar dagen mee. Ja het is een enorme verbetering.:bloemen: nee het is niet helemaal weg..:(:(:shutup::shutup:
 
Bovenaan Onderaan