Hoog olie verbruik 1.8TSI

CDK

Forumguru
@VAG-man, als je voor een dubbeltje op de 1e rang wil zitten dan klopt het inderdaad. Alleen zuigerveren vervangen gaat niet werken. De manier hoe Pedro Hartog het doet kost iets meer, maar je krijgt ook meer. Een goede revisie heb je niet onder de (pakweg) 4000,- Goedkoop is met deze motor gegarandeerd duurkoop.
 

De Stip

Forumguru
Oei, die van mij is van januari 2011 en moet het nog even volhouden tot de Karoq afgeleverd gaat worden....
 

Duijzer

Donateur
Bij hartog kun je er ook een 2.0 van laten maken. Adverteren ze ook mee.
Van buiten lijkt het een 1.8 maar binnen dus 2.0
Waarschijnlijk gewoon kortere drijfstangen monteren. Kan inderdaad relatief simpel, mits het blok er ruimte voor heeft. Maar dan moet je wel rekening houden dat als je de cylinderinhoud zo verandert, er ook softwarematig wel wat aangepast moet worden. Ecu van een 2.0. Kan allemaal, maar als je de prijzen ziet kun je dan ook gewoon een 2.0 kopen....
 

Octavia32

Forumguru
Waarschijnlijk gewoon kortere drijfstangen monteren. Kan inderdaad relatief simpel, mits het blok er ruimte voor heeft. Maar dan moet je wel rekening houden dat als je de cylinderinhoud zo verandert, er ook softwarematig wel wat aangepast moet worden. Ecu van een 2.0. Kan allemaal, maar als je de prijzen ziet kun je dan ook gewoon een 2.0 kopen....

Nee want dan klopt ie op kenteken niet meer ahum...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

haassie

Forumguru
Hier ook CDAA met inmiddels 176K op de teller....tussen de 15K beurten door, op basis van 5W30LL olie, nooit olie hoeven bijvullen....het kan dus wel. De reden van de veer is bekend maar ik vraag me dan wel af waarom het bij de een wel en bij ander niet optreedt, kwestie van onderhoudsintervallen? gebruikte olie?
 

Highway

Forumguru
205K op de teller, 2010 CDAA. Geen olieboot. Beurten om de 15000 met 0W30LL olie (Shell olie met VAG LL specificatie al is de vervanging om de 15 000). Motor is getuned.

Iedere 30K doe ik wel een motor flush (toevoeging via olie). Weet niet of dit een bijdrage heeft dat ik geen olie probleem heb.
 

haassie

Forumguru
Dat laat ik ook bij iedere 15k oliewissel uitvoeren (liqui moly engineflush)...gebruik wel de gewone 5w30LL...0w30LL is nog iets dunner van samenstelling toch?
 

Highway

Forumguru
0W30 is iets dunner als die koud is ja, zelfde als die opgewarmd is. Is hetzelfde als mijn dealer erin doet.
 

EvD

Actief lid
mijn motor is gereviceerd bij hartog tuning feb 2016 met km stand van 135000 ,heb er 55000km mee gereden tot nu en bij km stand van 185000 begint de ellende weer opnieuw 1 ltr olie erbij en bij 190000 km weer een ltr olie erbij ,die hele reparatie met nieuwe zuigers en nieuwe ketting heeft dus weinig zin gehad en ik had er nog graag een paar jaar in willen rijden maar helaas .de garantie die ze er op geven snap ik nu wel ,die heeft nl weinig nut want je rijd geen 60000km in een jaar
 

spikehome

Forumguru
Ik heb niet alle berichten gelezen maar 19k met 1L valt toch wel mee?
Wat staat er in de handleiding wat normaal kan zijn?

Vroeger een Peugeot 205 1.9 GTI gehad daar stond dat 1L op 1000km acceptabel is.
Die van mij gebruikte 1L op 6000km toen.

Alles is wel natuurlijk beter geworden.
En heb in mijn golf 7 GTI nog niks bij hoeven vullen maar ik zal eens kijken wat volgens vw acceptabel is.
 
Bovenaan Onderaan