Octavia III RS naar .....

MY00

Senior Member
Een beetje de grootte van een golf zeker ? Alleen wat rapper :)
Standaard wel maar als je een Golf R een beetje tuned zal deze sneller zijn dan de GLA. Kan dit natuulijk ook met de GLA maar de golf zal dan wel nog steeds goedkoper zijn.

PS. Let goed op de versnellingsbak. Een vriend heeft bijna 8k uitgegeven om de bak van de cla van zijn zoon weer goed werkend te krijgen.
 

philippe bakker

Forumguru
Standaard wel maar als je een Golf R een beetje tuned zal deze sneller zijn dan de GLA. Kan dit natuulijk ook met de GLA maar de golf zal dan wel nog steeds goedkoper zijn.

PS. Let goed op de versnellingsbak. Een vriend heeft bijna 8k uitgegeven om de bak van de cla van zijn zoon weer goed werkend te krijgen.
Zooooveel sneller zal een R niet zijn se. Die gla trekt al standaard op in 4,8. Naar de tuner en das 4 rond. Welke auto is dan sneller ? Heel weinig se. En zoveel duurder is de gla ook al niet dan de R. In Duitsland vind je ze voor 40k en de R vanaf 35 k. Das de prijs ve setje leuke velgen met banden
 

StefanAR

Forumguru
Zooooveel sneller zal een R niet zijn se. Die gla trekt al standaard op in 4,8. Naar de tuner en das 4 rond. Welke auto is dan sneller ? Heel weinig se. En zoveel duurder is de gla ook al niet dan de R. In Duitsland vind je ze voor 40k en de R vanaf 35 k. Das de prijs ve setje leuke velgen met banden

Daarnaast zie je de GLA 45 AMG in Nederland veel minder rijden dan de golf R
 

leon-cupra

Forumguru
Ik zou voor hetzelfde geld toch niet direct naar zo een GLA gaan maar eerder dan naar een C450 AMG. Recenter model, 6-cylinder ipv 4, interieur is ook niet zo gedateerd zoals bij de GLA, je rijdt niet met een "oud" model, net even wat praktischer, beter in wederverkoop en ook retesnel.
 

philippe bakker

Forumguru
Ik zou voor hetzelfde geld toch niet direct naar zo een GLA gaan maar eerder dan naar een C450 AMG. Recenter model, 6-cylinder ipv 4, interieur is ook niet zo gedateerd zoals bij de GLA, je rijdt niet met een "oud" model, net even wat praktischer, beter in wederverkoop en ook retesnel.
De c450 is niet het recent model !
 

sitechris

Donateur
Ik heb in de GLA 45 AMG gereden met de eerste generatie motor (360 pk). Die viel ronduit tegen. Qua prestaties zeker niet rapper dan een Golf R (300 pk). Ik heb hem ook even naast mijn BMW M140i gezet en die liep makkelijk van de Mercedes weg. Echt niet normaal. Dat was niet alleen mijn eigen indruk, maar dat bleek ook in de sprinttijden van veel autotests. Net als de Focus RS presteert deze motor eigenlijk ook altijd ondermaats. In een Focus RS krijg je dan nog een geweldige handling terug, dat ontbreekt in de GLA ook. Dat is niet echt een rijdersauto.

Premium feel? Wederom een teleurstelling. Interieur is geen match met de Golf (en laat staan Audi S3). Her en der harde plastics, een zeer goedkoop (Garmin) navigatiesysteem. Nee, dit is een hele dure auto die te weinig levert. Mijn advies: echt eerst even goed proefrijden. Er zijn veel betere auto's te koop voor het geld.

Hier mijn review: https://driveaholic.nl/rijtest-mercedes-benz-gla-45-amg-2015/

ps.....de 381 pk versie schijnt wel significant beter te presteren dan de 360 pk maar dan nog zou ik zonder aarzelen kiezen voor de Golf R / Audi S3 en BMW M140i (topmotor, absolute topmotor) als je premium wilt shoppen. Of een RS3 met de geweldige vijfcilinder (alhoewel dat niet mijn favoriet is, veel onderstuur).
 

philippe bakker

Forumguru
Het is en blijft een premium automerk he. De buren hier hebben een Volvo v40 D2 en kijken naar mij met mijn rs van ocharmkes de bakker met zijn skoda’ke
 

sitechris

Donateur
Als je alleen de GLA voor je buren een auto koopt, koop dan een GLA 180 met AMG pakketje ipv de AMG. Dan rijd je nog steeds in een matige knakenbak, maar je bent in ieder geval niet een fortuin kwijt om je buren de ogen uit te steken.

ps....BMW is ook premium :).
 

leon-cupra

Forumguru
Het is en blijft een premium automerk he. De buren hier hebben een Volvo v40 D2 en kijken naar mij met mijn rs van ocharmkes de bakker met zijn skoda’ke
Wanneer ga je nu uiteindelijk die AMG gaan kopen? Je bent een schande voor de status van warme bakker. :deuk::deuk:
Straks gaan we nog moeten geloven dat het klagen en zagen van de warme bakker terecht is :deuk::deuk:

;);)
 

leon-cupra

Forumguru
Der is nog meer verandert se ! De boite in de c450 is die Vd a45 en had veel problemen. De c43 heeft een totaal andere boite. En nog vele andere onderhuidse verschillen
Ben niet zo op de hoogte van de specs van de duurdere modellen, is geen spek voor mijn bek, dus verdiep ik mij er minder in. ;)
Doelde juist gewoon op het esthetische.
Veronderstel dat de gla amg dezelfde boite heeft als de a amg? Dus eerder af te raden?
 
Bovenaan Onderaan