Octavia III RS naar .....

philippe bakker

Forumguru
Ben niet zo op de hoogte van de specs van de duurdere modellen, is geen spek voor mijn bek, dus verdiep ik mij er minder in. ;)
Doelde juist gewoon op het esthetische.
Veronderstel dat de gla amg dezelfde boite heeft als de a amg? Dus eerder af te raden?
Misschien de recentere ( met 381 pk) niet meer maar de eerste reeks met 360 pk zal de mindere boite wel hebben ja
 

Jooo...

Forumguru
Natuurlijk als je in de mogelijkheid bent om een btw wagen te kopen, dan kan je natuurlijk uitkijken naar een type a la rs4 en ultiem a la rs6. Die dan op lichte vracht zetten voor €125 inschrijving en €125/jaar taks en 10x het rijplezier van een van onze RS'en :jaja:

Enkel de vrouw moet dan nog meewillen :nailbiting:
 
Laatst bewerkt:

philippe bakker

Forumguru
Natuurlijk als je in de mogelijkheid bent om een btw wagen te kopen, dan kan je natuurlijk uitkijken naar een type a la rs4 en ultiem a la rs6. Die dan op lichte vracht zetten voor €125 inschrijving en €125/jaar taks en 10x het rijplezier van een van onze RS'en :jaja:

Enkel de vrouw moet dan nog meewillen :nailbiting:
Met de nieuwe normen van volgend jaar is dat ook al niet meer zo interessant. Hybrides en electrische zijn nog interessant
 

leon-cupra

Forumguru
Natuurlijk als je in de mogelijkheid bent om een btw wagen te kopen, dan kan je natuurlijk uitkijken naar een type a la rs4 en ultiem a la rs6. Die dan op lichte vracht zetten voor €125 inschrijving en €125/jaar taks en 10x het rijplezier van een van onze RS'en :jaja:

Enkel de vrouw moet dan nog meewillen :nailbiting:
Moet toch niet noodzakelijk een btw wagen zijn? Als particulier is dit ook nog steeds mogelijk zeker? Vriendje van familielid heeft in zijn vriendenkring zo een paar maten die met een C63 rijden als lichte vracht. Onderhoudskosten zijn verdomd hoog. Even de hooligan uithangen met de C63 ... setje achterbanden op een avondje er door, 150km met een volle tank, ...
Trouwens, denk dat ze dit systeem niet kennen in NL.
 

leon-cupra

Forumguru
Ben benieuwd wat deze normen dan gaan worden?
Bij de hybrides wordt er afhankelijk van de verhouding vermogen batterij-gewicht er een factor bijgeteld bij de CO uitstoot. Meeste huidige hybrides zijn in de nieuwe situatie nog maar 60-70% aftrekbaar. Het zijn maar de hele dure hybrides zoals de volvo T8 en dergelijke die nog steeds 100% aftrekbaar zullen zijn.
 

Jooo...

Forumguru
Zal ook weer zo een norm zijn waar dat er veel ogen zullen van draaien. Zoals bijvoorbeeld kennissen van ons rijden met Porsche cayenne e-hybrid. Dit wil zeggen 3.0v6 met daarbij nog een elektromotor. Dat ding is 100% aftrekbaar omdat het hybrid is, maar mocht de elektromotor kapot zijn dan zouden ze het in geen honderd jaar weten want ze rijden toch altijd op de benzinemotor waarvan de benzine ook nog eens met tankkaart loopt via het bedrijf. Zo maken ze de hybride wagens voor iedereen niet interessant, enkel als je hel via het bedrijf kan doen lopen met een zo groot mogelijke benzinemotor erin.
 
  • Leuk
Waarderingen: Okki

leon-cupra

Forumguru
Fiscaal gezien hé.
Of ze aan de pomp interessant zijn of voor het milieu dat interesseert wss maar 0,00001% van de zelfstandige. Wat ze onder de lijn betalen, dat interesseert hen en dan zijn hybrides zeer interessant.
 
Bovenaan Onderaan