Bakkertjes nieuwe auto

Okki

Donateur
Mooi bak hoor....ik kijk altijd weer met weemoed als ik een Touran zie rijden. Echt een hele fijne auto.....ik mis hem nog steeds.
 

MacRembrandt

Forumguru
Mooie uitvoering, als Business R.
Die LED is nu toch standaard? Of is dat zonder "active"?

Mooie bekleding ook. Al vind ik het bij de achterbank wat raar zitten bij de zittingen. Komt waarschijnlijk doordat die zittingen naar voren kunnen klappen, maar het ziet er wat knullig uit op de foto.
Blijf het jammer vinden dat die tweede rij er niet meer uit kan.

Veel plezier met de auto. En het personaliseren. Of heb je geen verdere wensen (VCDS etc)?
 

Bakkertje

Forumguru
Thanks @MacRembrandt het leer is gekozen om het zo origineel mogelijk te laten lijken (ondanks het feit dat het af fabriek niet mogelijk is om leer te bestellen..), maar er zitten inderdaad wel wat plooien links en rechts die bij de passat met affabriek leer netter waren. Led is inderdaad standaard, maar dan niet actief.

Zaterdag vertrekken we naar Frankrijk voor een twee weekse vakantie en dan gaat de OBDeleven dongle ook mee, dus er gaat nog wel wat getweaked worden (de basis dingen als coming home, leaving home, needle sweep dat soort werk)

@Duijzer nee het stuur is niet zo dik, dat is vertekend door de foto :jaja:
 

hemi24

Forumguru
Mooi "busje" Bakkertje!!!

Ben benieuwd of je hoe je de hogere zit gaat ervaren t.o.v. de Passat.
 

Bakkertje

Forumguru
Op het moment zit vooral de herinnering aan de BMW nog vers in het geheugen en daarbij lig je met je kont (voor je gevoel) 10 cm boven de grond...
Maar dat bevalt me prima!
Ook qua weggedrag overigens, de Touran rijd meer als een station dan als een bus (in vergelijk met de Grand Scenic die ik 3 weken heb gehad)
 

Okki

Donateur
Wegligging Touran (ik had het vorige model) is geweldig....je kan er echt kneiterhard de bocht mee om zonder het gevoel te hebben dat je op je kant gaat...
 

leon-cupra

Forumguru
Mooie "bus".
Mijn broer heeft onlangs ook een Touran besteld. Met hun nieuw samengesteld gezin van 3 opgroeiende kinderen, wilden ze 3 "volwaardige" zitplaatsen voor de kids.is toch wat comfortabeler voor de kids.
 

maartenv84

Senior Member
Gefeliciteerd bakkertje! Ziet er als r-line inderdaad niet heel slecht uit!
Maar je opmerking over het interieur dat dat meer een golf is... Dat zou voor mij voelen als een achteruitgang ten opzichte van de passat.

Welke stoelen heb je? Ergo active of ergo comfort?
 

Bakkertje

Forumguru
@maartenv84 qua afwerking en ervaring is het ook wel een achteruitgang tov een Passat, maar het nog steeds een prima auto hoor.
Het zit in kleine dingen als voetruimte verlichting (alleen voor en niet achter), instaplijstjes en dergelijke.

Dingen die met hulp van Ali prima op te lossen zijn :deuk:

Ik denk dat ik gewoon erg verwend was.

Van de andere kant is deze Touran duidelijk stiller dan de Passat (die had last van windruis) en ook de BMW maakt meer lawaai dan deze Touran. En dat is ook wel weer erg fijn.
Al met al een erg fijne auto en echt meer dan genoeg ruimte voor het hele gezin. Ook de 3e zitrij is goed te gebruiken en in combinatie met de 3 volwaardige zitplaatsen op de 2e zitrij voldoet de auto helemaal aan alle eisen en wensen.

Het zijn de standaard stoelen uit een highline edition-R, dat zijn top comfort stoelen (Ergo Active). De bestuurders stoel heeft een elektrisch instelbare lendesteun en massage functie.
 

KodiaqS2

Senior Member
Mooie Touran Bakkertje! Ik rij nog de eerste Touran, eigenlijk nog altijd een heerlijke wagen. De losse stoelen zijn ook heerlijk en de ruimte achterin bij die nieuwe is echt ongeëvenaard. Ik hoop dat de Kodiaq die ik over een paar maandjes heb daar een beetje bij in de buurt blijft..

Veel plezier ermee..

Wat voor leer is het precies trouwens? Ecoleder, antraciet, of zwart?
 

Bakkertje

Forumguru
Zo dan de eerste 3500 km zitten er alweer op (in 2 weken).
Wat een heerlijk fijne auto en de 1.5 icm de DSG-7 is echt fantastisch! Voor mij voldoende vermogen en snel genoeg (nog niet boven de 160 geweest, maar dat gaat lekker vlot).
Qua motorgeluid tijdens het accelereren, sja ach het is geen BMW zullen we maar zeggen..
De auto nodigt daar ook niet toe uit eerlijk gezegd, terwijl het op zich wel zou kunnen ...
De 3 kids passen makkelijk naast elkaar, de klaptafeltjes hebben ook hun dienst bewezen en er is zowaar geen ruzie gemaakt onderweg (mission accomplished!) :dankje:

Qua kofferruimte heb ik niet echt het gevoel heel veel gewonnen te hebben ten opzichte van de Passat (daar ging het nodige in de bak van het reservewiel en die heeft de Touran niet vanwege de 3e zitrij).
Maar goed, dat was ook al meer dan genoeg dus nog altijd niets te klagen.

Wat ik nog niet wist, en wat een aangename verassing is, is dat de auto ook in files meerijd en zelfs tot stoppen komt. Dat deed de handgeschakelde Passat niet.
Al met al voldoet ie aan alle verwachtingen!
 

Bakkertje

Forumguru
35000 km verder en nog steeds een fijne auto, wel een paar dingen gehad..

Bij het inbouwen van het leer hebben ze de hendel om de linker stoel op de 2e zitrij naar voren te klappen niet goed vastgezet. En van de 3e zitrij zat 1 stoel helemaal los. Kortom het leer was knullig ingebouwd zoals @MacRembrandt al had gezien. Heel even moeten schakelen met de leasemaatschappij en de dealer. Het leer is als originele optie besteld bij de auto en valt daarmee dus onder de garantie van VW. Maar om het op te lossen moet ie daarvoor terug naar Alba. Gisteren werd ik gebeld dat het leer binnen is (??) en dat de auto terug mag naar Alba om het leer te herstellen. Maar goed dat wordt dus na de vakantie..

En nog een stom ding van mezelf ... :thinking: laatst een lang hoekijzer opgehaald (op het dak met de imperial) en wat los spul in de kofferbak. Thuis aangekomen uit automatisme de knop ingedrukt om de achterklep open te maken en die drukte keurig tegen het hoekijzer aan... Resultaat kras door de lak heen van een cm of 6 en een deuk... :banghead::banghead:
Binnenkort maar een afspraak maken bij een herstelbedrijf om ook de deuk in de bumper te laten herstellen..

@KodiaqS2 het is besteld als het leer uit de accessoire folder in de kleur zwart, het is ingebouwd door Alba.
 

Johnnyvr6

Forumguru
Ben benieuwd naar je ervaring met alba.

Mijn ervaringen zijn zeer slecht maar ben benieuwd of het ondertussen beter is.
 
Bovenaan Onderaan