Smartlink/androidAuto

Waalko Kramer

Forumguru
Weet iemand hoe ik android auto werkend kan krijgen op mijn Amundsen-systeem?

Heb Android-auto al geinstalleerd op mijn Samsung S9+.

Heb een Fabia Combi van januari 2016.
 

Rallye

Forumguru
Misschien moet je even aangeven wat je al geprobeerd hebt? Is Smartlink geactiveerd? Telefoon met een USB-kabel aangesloten? Android Auto aangezet?
 

Waalko Kramer

Forumguru
Sorry. Geen smartlink aanwezig.

Dus met een usbkabel zal Android Auto het moeten doen?

Ga ik vanavond even testen!
 

Rallye

Forumguru
Geen Smartlink is geen Android Auto.....

Smartlink is de combi van Apple CarPlay en Android Auto op je radio. Die moet:
1) in het menu van je radio zitten; en
2) geactiveerd zijn.

Als je geen Smartlink hebt gaat het niet lukken om Android Auto op je radio te krijgen.
 

Waalko Kramer

Forumguru
Geen Smartlink is geen Android Auto.....

Smartlink is de combi van Apple CarPlay en Android Auto op je radio. Die moet:
1) in het menu van je radio zitten; en
2) geactiveerd zijn.

Als je geen Smartlink hebt gaat het niet lukken om Android Auto op je radio te krijgen.

Dan zal ik dus 244 euroos neer moeten leggen om android auto werkend te krijgen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, ik kwam er laatst ook achter dat het bij mij niet is geactiveerd. Niet nodig ook eigenlijk wat mij betreft in zo'n dikke uitvoering. Zou niet weten waarvoor dan
 

Rallye

Forumguru
Sorry. Geen smartlink aanwezig.

Dan zal ik dus 244 euroos neer moeten leggen om android auto werkend te krijgen.

Als je geen Smartlink hebt, kun je hem ook niet laten activeren. Je moet echt een menupunt Smartlink hebben.

588DD6A2-D87B-4084-890D-C5E3BCB22DCB.jpeg

Als Smartlink niet geactiveerd is krijg je zo’n scherm:

CDE4AB2C-5720-4506-A49A-F4B63AA8E995.jpeg

Volgens https://www.skoda-sonneberg.de/product-page/smartlink-aktivierungssoftware is Smartlink op de Fabia te activeren als de auto is gebouwd vanaf week 22. Welke produktieweek heeft jouw auto?
 

Antera

Donateur
Nou dacht ik begrepen te hebben dat het niet mogelijk is om Smartlink met VCDS o.i.d. te activeren. En Smartgate is iets heel anders dan Smartlink.
Klopt idd. Wij kunnen het later wel activeren maar helaas alleen op de mib2 modellen en daar valt de Fabia helaas niet onder die heeft nog een basis systeem
 

Rallye

Forumguru
@Antera Smartlink is inderdaad alleen mogelijk op MIB2 navi’s. Als aanwezig maar niet geactiveerd (zie plaatjes hierboven) kun je Smartlink activeren met een aan te schaffen code. Voor de activatie was in mijn geval een verbinding met de fabriek nodig. Mijn idee was dat alleen dealers dat konden. Jij kunt dat dus ook?
 

Antera

Donateur
@Antera Smartlink is inderdaad alleen mogelijk op MIB2 navi’s. Als aanwezig maar niet geactiveerd (zie plaatjes hierboven) kun je Smartlink activeren met een aan te schaffen code. Voor de activatie was in mijn geval een verbinding met de fabriek nodig. Mijn idee was dat alleen dealers dat konden. Jij kunt dat dus ook?
Wij kunnen dit regelen op de mib2 modellen zoals in de G7 O3(FL) S3 enz

Maar is geen simpele codering maar hebben we wel even werk aan. :-)
 

Waalko Kramer

Forumguru
Als je geen Smartlink hebt, kun je hem ook niet laten activeren. Je moet echt een menupunt Smartlink hebben.

Bekijk bijlage 72833

Als Smartlink niet geactiveerd is krijg je zo’n scherm:

Bekijk bijlage 72834

Volgens https://www.skoda-sonneberg.de/product-page/smartlink-aktivierungssoftware is Smartlink op de Fabia te activeren als de auto is gebouwd vanaf week 22. Welke produktieweek heeft jouw auto?
Geen idee.

Hij is begin januari 2016 op kenteken gezet.

Maar bovenstaande foto's heb ik ook...
 

Rallye

Forumguru
In mijn geval heeft de garage het besteld. Ik heb geen reden om aan te nemen dat er verschillende taalversies van de Smartlink/de activeringscode bestaan. Sterker nog: tijdens het activeren (verbinding met de fabriek werd gemaakt) ging mijn hele navigatie naar Tsjechisch.

Die verbinding met de fabriek is dus wel een punt: de activering moet door een dealer (of, zo lijkt het, @Antera ) gebeuren met, zo was het bij mij in 2016 in ieder geval, speciale software die een verbinding met de fabriek legde. Daarin voer je de activeringscode in en dat systeem geeft dan in jouw auto Smartlink vrij.
 
Bovenaan Onderaan