Smartlink/androidAuto

Waalko Kramer

Forumguru
Doodgewoon bij de skoda dealer
Ga naar:
https://shop.skoda.nl/auto-accessoires/car-electronics/connectivity/

vul je kenteken in.
Wordt hierna Smartlink een optie, dan kun je het bestellen, af laten leveren bij een Skoda dealer. Daarna kun je een afspraak maken met de garage en dan wordt het op die dag geactiveerd. Ik was €244 armer en Smartlink rijker. Al die tijd daarvoor werd altijd stellig beweerd dat het echt niet mogelijk was omdat er bepaalde dingen zouden ontbreken...

En welk type smartphone gebruik je?

Werkt ook Spotify ook met smartlink?
 

Antera

Donateur
Wat je schreef was ook onzin. Hoe vaak ik niet te horen heb gekregen dat het niet kan omdat er een module zou missen in mijn Rapid... En toch heb ik het dus eind vorig jaar kunnen activeren.
Het was gewoon een softwarematige beperking in de servers van VAG (als die er al was) of pure onwil...
Geeft me de software van die MIB2 en de mogelijkheid om zo'n eenheid te updaten en een paar uur later heb ik die beperking er al uitgehaald. (dat zou overigens iedere zichzelf respecterende Software engineer kunnen)...
Mib2 high geen enkel probleem. De basic nog niet mogelijk zonder solderen. Maar ik zou zeggen help de ts en activeer het voor hem :-)

Ik roep dit niet zomaar en weet wel wat ik zeg als ik dit niet proefsgewijs ondervonden had dan had ik het zeker niet gezegd.

Als je het zo goed weet zoals jij roept dan weet je ook hoe je in het systeem kan komen en kan herschrijven op eigen gelegenheid toch zonder tussenkomst van een dealer. Leuk handel voor je.
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Even voor de duidelijkheid, smartlink is CarPlay??

Ik heb nl dit
Bekijk bijlage 73750 Bekijk bijlage 73751

Alleen mirrorlink werkt niet
Mirrorlink kan je je telefoon koppelen en kan je bepaalde apps gebruiken via het scherm van je radio.

Mirrorlink is alleen geschikt voor Android niet voor IOS

Je hebt Apple Carplay apart nodig voor verbinding met je IOS apparaat

Smartlink zal zorgen dat de volgende zaken geactiveerd worden: Mirrorlink, Apple Carplay en Android auto. Dit kan op diverse modellen na 2016 geactiveerd worden mits de juiste hardware / software

Bij jouw lijkt het erop dat smartlink dus wel actief is maar zonder Carplay waardoor jij niet de mogelijkheid hebt om een iOS apparaat te koppelen
 
Laatst bewerkt:

servies

Forumguru
En welk type smartphone gebruik je?

Werkt ook Spotify ook met smartlink?
Oneplus 3T. Ik heb geen Spotify (heb een SD kaart met 22000 tracks), maar de app is er wel en zou gewoon moeten werken.
Voor Android Auto geldt dat de telefoon Android versie 5 (API versie 21) of hoger moet draaien (6 wordt geadviseerd). Ik kan nu momenteel geen enkele telefoon meer vinden die nog Android 5 gebruikt...
Waarschijnlijk moet je ook telefoons met de GO editie van Android mijden (dat is een uitgeklede Android versie voor 'extreme low spec' telefoons)...
 

Rallye

Forumguru
Kortom: bij de Fabia wordt gezegd dat het tot week 22 2016 niet gaat werken, maar misschien werkt het wel. Dan wordt het toch gokken...
 

kylimo

Senior Member
Sinds twee uurtjes geleden werkt Smartlink in mijn Fabia (10-2015). Ik heb een standaard navigatie/infotainment generatie 2 als ik op de sticker bij mijn reservewiel kijk en had ook al in het menu het Smartlink logo staan voordat het is geactiveerd. Nu, 244 euri armer, werkt het.

Groeten Boy
 

kylimo

Senior Member
Ja, het is precies wat ik verwachtte. In het eerste scherm kan je kiezen tussen Android, Apple car play en nog iets. Ben ik even vergeten. Ik heb een Apple, dus vanzelfsprekend voor Apple gekozen. Werkt prima allemaal.

Groeten Boy
 

Waalko Kramer

Forumguru
Dus je kan nu ook navigeren vanaf je smartphone, streamen etc.
Het is nog steeds een hoop euroos voor alleen een sleutel te activeren..

Veel plezier er mee.
 
Ik heb vandaag mijn auto laten behandelen met de coderingen. Ik wilde smartlink laten activeren maar werd afgeraden om dat te doen omdat het risico was dat het misschien na een paar maanden niet meer zou werken omdat de code niet meer geldig zou zijn.
 

bobracing

Forumguru
Ik heb vandaag mijn auto laten behandelen met de coderingen. Ik wilde smartlink laten activeren maar werd afgeraden om dat te doen omdat het risico was dat het misschien na een paar maanden niet meer zou werken omdat de code niet meer geldig zou zijn.

Blijft gewoon werken, is een offline systeem uiteindelijk in je auto... geactiveerd is geactiveerd.
 
Bovenaan Onderaan