AQW kop wat opgepoetst

Stripedkrijn

Forumguru
Hoihoi! Ja, ik ben de draad even letterlijk kwijt geraakt. Geen idee waarom ik nu pas de foto's zie.
Het handigst is om een busje te maken wat strak in het "begin-gat" past. Dat er netjes in te tikken met een klein hamertje zodat het vast in die boring zit. Of anders even met secondenlijm vastzetten. Daarna rustig met laag toeren het gat boren en hopen dat een linkse tap werkt. Dat busje draait echt niet mee.
 

Edwinz

Forumguru
En zo exemplarisch kan de ervaring maar juist zijn. Één van míjn slechtste ervaringen is juist met rexbo autoteile. Dus ja....

Ik weet niet exact meer waar ik alles vandaan heb gehaald via eBay.de (adressen waren toen in Duitsland).
De laatste tijd bij carondo besteld (onderhouds onderdelen).
Maar ook wel eens bij boelm (iets minder professioneel maar nog geen klachten).

Maar ieder zijn ervaring natuurlijk:D
 

Edwinz

Forumguru
Hoihoi! Ja, ik ben de draad even letterlijk kwijt geraakt. Geen idee waarom ik nu pas de foto's zie.
Het handigst is om een busje te maken wat strak in het "begin-gat" past. Dat er netjes in te tikken met een klein hamertje zodat het vast in die boring zit. Of anders even met secondenlijm vastzetten. Daarna rustig met laag toeren het gat boren en hopen dat een linkse tap werkt. Dat busje draait echt niet mee.
Zoiets?:D
 

Bijlagen

  • 15545333000763334706419044405776.jpg
    15545333000763334706419044405776.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 38

Edwinz

Forumguru
Sluit me bij @turboturbo aan.
Zeker bij HBM en Carpartsdirect dit nog nooit ervaren.
Helpt jou natuurlijk geen steek verder.
Ik hoop voor je dat je het morgen alsnog in huis hebt zodat je kunt beginnen.
En dan maandag als de stoom een beetje is afgelaten eens telefonisch contact met de beide tokos opnemen.

Het is even afwachten of de 2e bestelling goed binnen gaat komen vandaag. Dan zullen we het verder zien.

HBM al gemaild dat het vervelend begint te worden bij een tweede keer. Wil graag wel een complete set:D

Uiteraard ieder zijn ervaring met leveranciers. En begrijp dat waar mensen werken er fouten gemaakt kunnen worden. Neemt inderdaad niet mijn probleem weg, maar t zal allemaal wel weer goed komen. Ik wil gewoon weer rijden ipv reizen met het ov:laugh:
 

Edwinz

Forumguru
20190406_145211.jpg
Nu wel de complete set binnen gekregen van carpartsdirect. Ik ga wat ik eerder heb gekregen terugsturen.

Ik ben bij Dorestad in almere haven geweest om de momentsleutel te testen. Ben er achter dat de afwijking ver buiten de 4% valt. Moest er zowat san hangen voor de klik kwam.
 

Edwinz

Forumguru
Hm, denk je dat je momentsleutel dan toch de veroorzaker is van de afgebroken bout?

Misschien i.c.m. mindere kwaliteit? Maar ik moet wel iets gaan verzinnen voor een momentsleutel die wel goed werkt (Weet niet hoe snel die klantenservice alles afhandelt:D)
 

EdK

Forumguru
Maar ik moet wel iets gaan verzinnen voor een momentsleutel die wel goed werkt
Tsja de Lidl momentsleutels kan een optie wezen als ze via de webshop verkrijgbaar zijn.
Is eens hier iemand geweest die de aanhaalmomenten heeft vergeleken met een dure versie en zat een afwijking in die Nihil was...
En anders ff kijken of je hem ergens kunt lenen / huren voor een dag/weekend ?
 

turboturbo

Forumguru
Die van Lidl/Aldi beginnen pas bij 25Nm geloof ik. Althans de 1/2” misschien hebben ze meerdere soorten...

Ik heb er voor klepdekselpakking ooit boutjes een keer een kunnen lenen via Peerby. Ik had een kleintje nodig die ik dacht 12 of 20Nm kon. Dat is dan een 3/8”.
Was een die voor (race)fietsen gebruikt worden, kosten zo’n 7 tientjes in de winkel.
 
Laatst bewerkt:

Stripedkrijn

Forumguru
Hallo @edw, op dit moment staat er in Almere op MP een momentsleutel te koop van het oorspronkelijke torque-type. Daar kan niet veel aan kapot gaan. Zo vaak heb je m ook niet nodig. Ik heb een vergelijkbare sleutel al jaren in gebruik.
(Dat betekent dus zo af en toe als je m ECHT nodig hebt)
 

Cordoba

Forumguru
Die van Lidl/Aldi beginnen pas bij 25Nm geloof ik. Althans de 1/2” misschien hebben ze meerdere soorten...

Ik heb er voor klepdekselpakking ooit boutjes een keer een kunnen lenen via Peerby. Ik had een kleintje nodig die ik dacht 12 of 20Nm kon. Dat is dan een 3/8”.
Was een die voor (race)fietsen gebruikt worden, kosten zo’n 7 tientjes in de winkel.

Ik heb ook een kleinere momentsleutel van de Lidl dat is een 3/8" sleutel met een momentrange van 19-110 Nm, ik weet niet meer wat ik er voor betaald heb, maar schat dat dit iets van 12-15 euro is geweest.
 

Edwinz

Forumguru
Ik heb ook een kleinere momentsleutel van de Lidl dat is een 3/8" sleutel met een momentrange van 19-110 Nm, ik weet niet meer wat ik er voor betaald heb, maar schat dat dit iets van 12-15 euro is geweest.

Heb net een inbusdopset aangeschaft met 1/2 maat. Heb opzich wel een adapterset.
Zal er eens naar kijken.
 

Edwinz

Forumguru
@Edwinz Ik heb een momentsleutel van de LIDL waarmee ik ooit de kop van een Ford-blok heb nagetrokken, ik weet nu niet direct tot hoever die gaat, maar het is een kwart inch met een 'steel' van 50-60 cm.
Hij ligt nu in de berging, maar ik wil morgen wel even kijken tot hoever 'ie gaat.........als het ermee kan kun je 'm lenen als je wilt.
Ik zit in Almere Poort, dus niet ver van Haven.
Zeker niet ver van haven! Als de 3/8 de 90Nm kan lever zou dat wel enorm helpen ja:D thnx.

Zat nog te denken om bij borent een sleutel te huren of via peerby? (Kan het zelf niet, volgens mij moest je hier eerst bankgegevens invullen, waar ik zelf niet zo happig op ben).
 

Edwinz

Forumguru
Vandaag weer even bezig geweest:

Kobalt boortjes gehaald bij de gamma,
Busje van tapeinduitdraaiset gebruikt, torx erop getikt en er rustig uitgedraaid. (Niet geslagen, je hoort wanneer je niet verder kan).
IMG-20190409-WA0010.jpeg
IMG-20190409-WA0017.jpeg

20190409_134202.jpg

IMG-20190409-WA0020.jpeg

Ook langs geweest bij @Peter-036, momentsleutel mogen lenen.

Morgen ochtend het schroefdraad eens bekijken en alles goed schoonmaken.

Donderdag waarschijnlijk de kop er weer op, alles aansluiten en de filters met vloeistoffen vervangen.
 

Stripedkrijn

Forumguru
Mooi dat het eruit is!!! Er schijnt ook verschil in lengte te zijn tussen die kopbouten. Ik heb ze zelf nooit los gehad dus ik weet niet in hoeverre dat klopt. Aszls dat zo is dan zou het ook een mogelijkheid zijn. Trouwens: wat een enorm lang stuk draad is eruit gekomen... Hoe is dat bij die nieuwe bouten??
 
Bovenaan Onderaan