Kodiaq sportline

MennoW

Forumguru
Ik durfde mijn bestelling niet meer te wijzigen naar een Sportline toen ik hoorde dat de productie al in week 10 stond gepland. (Nog niet definitief)
Maar dat is iets van 19 weken eerder dan de eerste verwachtingen bij het bestellen in augustus 2018.

Komt nu langzaam dichterbij maar die berichten over de 1.5 maken het wel weer extra spannend.
 

Mystikal

Senior Member
Vandaag voor het eerst een sportline gezien bij de dealer in Breda. Wauw, nu wordt het nog moeilijker om te moeten wachten. Stoelen zitten heerlijk (ik ben 1,98), interieur is strak en sportief. Carbon accents en donkere hemel doen hem erg goed. Van buiten de voor- en achterspoiler maken hem mooi af. Deze stond ook op de 20inch vega. Nog steeds te klein in mijn ogen. 22inch zouden hem beter tot zijn recht laten komen. Kleur was een grey variant, zelf de moonwhite ib bestelling staan.
 
Laatst bewerkt:

Xavier234

Senior Member
@cloink mooie foto's, hadden ook eerst zwart besteld maar dan toch voor gunmetal gezwicht. Wij 2 weken later besteld maar moeten wachten tot in juni. Ben benieuwd. Zie ik juist dat het met nav amundsen is?
 

cloink

Actief lid
@Xavier234 heb ook even getwijfeld aan gunmetal, want met die zwarte accenten ziet dat er ook héél gelikt uit, maar de vrouw heeft uiteindelijk gekozen... :D Zowel de banden als de navi zijn de standaard onder de Sportline, nl. de 19" Triglav in antraciet en de Amundsen. Heb nog getwijfeld over de Columbus, maar aangezien ik ook het digitale dashboard heb, voldoet de Amundsen eigenlijk volledig (ook de fysieke volumeknop zou ik wel missen, al ziet de Columbus er natuurlijk optisch beter uit).
 

cloink

Actief lid
Inderdaad, Triglav is de standaard velg, zowel in NL als BE. Al had ik precies begrepen van een mede-forumgenoot dat het in NL standaard zwarte zijn, terwijl in BE dus antraciet. Geen idee of dat klopt. :)
 

Xavier234

Senior Member
@cloink neen ik bedoel wel degelijk welke banden zitten er onder? Bij verschillende zijn het continental's dan bij andere pirelli's dan nog andere hankook. Ik zou graag de continental's er onder hebben maar weet niet welke ze hier in Belgie leveren. Ik zelf heb het pakket genomen met columbus nav.
 

barretje

Senior Member
@cloink neen ik bedoel wel degelijk welke banden zitten er onder? Bij verschillende zijn het continental's dan bij andere pirelli's dan nog andere hankook. Ik zou graag de continental's er onder hebben maar weet niet welke ze hier in Belgie leveren. Ik zelf heb het pakket genomen met columbus nav.

Op de foto te zien zijn het Pirelli's!
 

Tinus78

Forumguru
Ik zie op youtube een filmpje met een sportline met nl kenteken, maar wel met de deurbeschermers.


Zou deze geimporteerd zijn? (Buitenlands model)
Of zouden dan toch misschien die deurbeschermers erop blijven?

Ik vermoed van niet, maar heeft iemand een idee?
 

doncalitri1984

Forumguru
Dit is een MY2019 (zie je aan het Skoda logo achter IPV de Skoda letters.)

Op de MY2020 zijn de deurbeschermers in Nederland (pas) verdwenen.

Auto is trouwens van Skoda Pouw Apeldoorn
 

doncalitri1984

Forumguru
Ik las elders dat ze veel problemen gaven. Gaan snel kapot , mogelijk een reden (naast besparing / model goedkoop te kunnen aanbieden) waarom PON het niet meer beschikbaar stelt.

Als de eerste reden waar is, dan kan je ze denk ik liever niet hebben.
 

De Stip

Forumguru
Ik zie op het filmpje dat de portiervakken van de Kodiaq netjes bekleed zijn. Dat in tegenstelling tot onze Karoq. Zou dat achteraf nog te doen zijn bij een leverancier? Of kan dat niet? Lijkt me dat de boys die trappen er wel iets mee kunnen toch?
 
Bovenaan Onderaan