Kodiaq 2020 op de Geneva Motor Show

De Stip

Forumguru
Zelf ben ik in de markt voor een Karoq Sportline Business (de Kodiaq word me uiteindelijk te duur) en zag bij het speuren op internet, een interessant filmpje. Daar zie je de Kodiaq 2020, met ipv het Skoda logo, de merknaam in blokletters op de kofferbak staan. Het ziet er vet uit en heeft als voordeel, dat je net zoals de type aanduiding, het hele zwikje eraf kan halen. Mooi clean dus. Ook zie je op de site wat info over een aantal technische extra's die vanaf modeljaar 2020 te bestellen zijn. Na informeren bij de dealer, zullen dat de auto's zijn die na productie week 40 worden gebouwd.

Check de volgende link;

https://www.gims.swiss/gimsswiss?post=108108

Ik ben benieuwd naar de verdere info en plaatjes van de Kodiaq & Karoq modellen 2020
 

KodiaqS2

Senior Member
De Karoq & Kodiaq krijgen per direct de naam Skoda op de kofferbak i.p.v. logo
per direct? of vanaf modeljaar 2020? of bedoel je dat? Die van mij staat op productieweek 27. volgens post in topic over levertijden de laatste week van 2019.. dat geeft te denken.. :) twijfel dan.. Zou er nog meer wijzigen..?
 

hendrik38

Forumguru
Morgen (maandag) is laatste dag dat 2019 model besteld kan worden. Daarna dus automatisch 2020 model
 

hendrik38

Forumguru
Omdat ik afgelopen vrijdag ben geweest en de tijd had tot maandag om de offerte te accorderen. Anders kwam er een mooie duit bij. Toch ga ik die duit betalen voor het 2020 model. Leuke upgrade van kessy systeem en dode hoek sensor in spiegel.
 

hendrik38

Forumguru
De kessy sleutel zend in 2020 model alleen signaal uit bij beweging. Dus thuis in laatje zend deze geen signaal meer uit en dus beter tegen diefstal. Range van dode hoek gaat van 20 naar 70 meter oid. Nog wel wat kleine dingetjed..maar dit was belamgrijkste
 

hendrik38

Forumguru
@Klaasje

Ik heb van de dealer het formulier doorgestuurd gekregen van Pon met de wijzigingen voor de kodiaq modeljaar 2020. Daar staat dit in als wijziging.
 

4Motion

Senior Member
Ik ben niet zo een fan van de nieuwe "skoda" letters. Blij dat ik een MY19 mag verwachten binnenkort :D
 

superbia

Forumguru
@Japanese Power lees ik nou goed dat de scout er geheel uit gaat? De sportline wordt helemaal niet genoemd, krijgt die een apart document? Ik zie alleen maar prijsbesparende opties en hoppa weer 7 tot 900 euro op de prijs, lekker hoor!..
 

KodiaqS2

Senior Member
Meer info staat in de kennisbank.
Als de moderators het akkoord hebben gegeven.
thanks! duidelijk. Ik neem aan dat de opties waar een X bij staat in de tabel dus verdwijnen uit de optielijst?

Behalve de side assist ipv blind spot niet echt reden om aan te dringen op een nieuw model. Al vind ik de letters ipv logo wel mooier. En gezien de 900 euro prijsverhoging op de style business kan ik wel zonder.. :)
 

Antera

Donateur
Dode hoek maar 70m lijkt me wel erg te gek en vervelend dan brand die onderhand altijd lijkt me. De letters op de achterzijde zijn gedoemd om te verdwijnen want vind dit erg opzichtig. Maar goed houd van hoe minder op de achterzijde of subtieler hoe beter
 
Laatst bewerkt door een moderator:

LKS

Lid
Geen deurbeschermers meer?? En wel een opmerking over een 2.0 tsi. En geen enkele 4x4 meer?

@Japanese Power, heb jouw Kennisbank even gedeeld in Bestellingen (met vermelding natuurlijk)
 

KodiaqW

Senior Member
70 meter lijkt mij ook nogal veel voor de dode hoek, hopelijk is dit dan instelbaar. Anders brandt dat ding inderdaad bijna continu, en verliest het volledig z'n waarde. Een auto die 30 meter achter je rijdt zie je heus wel in je spiegel dus waarom zou je daar een dodehoekmelder voor willen...

Wat overigens ook interessant is, is dat er in de lijst met opties bij de Business Edition een aantal zaken met een streepje vermeld zijn (dat lees ik alsof dat nu ook al niet leverbaar is), terwijl die volgens de prijslijst en/of configurator op dit moment standaard op de BE zitten:

- Bluetooth met rSAP en simkaartslot met 4G/LTE ondersteuning (standaard)
- Lane assist en Blind Spot
- Crew protect assist (standaard)
- Zij airbags achter (standaard)
- Multifunctioneel lederen sportstuurwiel
 
Laatst bewerkt:

tvcam

Lid
Iemand toevallig al hetzelfde overzicht te pakken gekregen voor de wijzigingen Kodiaq 2020 modellen Belgische markt?
 

KodiaqS2

Senior Member
Geen deurbeschermers meer?? En wel een opmerking over een 2.0 tsi. En geen enkele 4x4 meer?

@Japanese Power, heb jouw Kennisbank even gedeeld in Bestellingen (met vermelding natuurlijk)
inderdaad, dat is voor mij reden genoeg om de 2019 te willen.. met jonge kinderen vind ik die toch wel belangrijk.. :)
 

elephtera

Forumguru
inderdaad, dat is voor mij reden genoeg om de 2019 te willen.. met jonge kinderen vind ik die toch wel belangrijk.. :)

Herkenbaar. Mijn bestelling is gisteren geforceerd door het besteltraject geduwd en nu ook echt door de dealer besteld. Voor mij waren oa de deurbeschermers doorslaggevend.
 
Bovenaan Onderaan