Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Sjoerdb

Forumguru
Dan ga ik zelf meten of ik de koppeling met een schakelaar en diode kan maken. Indien ze van een zelfde soort signaal gebruik maken. Ik vindt de optie leuk maar zou hem wel graag kunnen uitschakelen
 

Antera

Donateur
Dan ga ik zelf meten of ik de koppeling met een schakelaar en diode kan maken. Indien ze van een zelfde soort signaal gebruik maken. Ik vindt de optie leuk maar zou hem wel graag kunnen uitschakelen

Het is toegestaan deze mee te laten seinen. Geen afkeur maar een diode word een lastig verhaal. Let wel het werkt alleen met seinen niet met grootlicht vast opzetten. En de diode geen idee waarom je die er tussen wilt zetten of waarom je dit uit wilt zetten?
 

Sjoerdb

Forumguru
Diode is voor als ik mistlampen aan zet dat dan mijn groot licht niet mee aan gaat. Andersom mag van mij wel maar dan wel via schakelaar waar ik keuzes mee kan maken.

Voor mijn werk meet ik wat vaker in kabelbomen van tractoren om signalen te meten en te omzeilen in verband met radiografische bediening van trekker en kraan. Soort sjoemel bedrading aanleggen om de computer te laten denken dat iemand wat bediend
 

Antera

Donateur
Succes maar geen advies dit te doen. oa. voeden van de bekabeling via de verkeerde weg kan schade toe brengen aan je BCM
 

Sjoerdb

Forumguru
Als beide draden dezelfde spanning en eenzelfde signaal krijgen dan kun je dat zonder problemen met elkaar koppelen of omwisselen.

Vooral fendt tractoren met canbus is spannend, er wordt gewisseld tussen verschillende spanningen door wisseling van weerstand waardes, de goeie waardes eraan vast koppelen door een plc schakeling en niemand hoeft op de stoel te zitten om de trekker met een remote controle te bedienen.
 

Arent Schaap

Actief lid
Is het ook mogelijk om "sound by Canton" logo op mijn scherm te krijgen als in de screenshot?

Screenshot_2019-02-23-17-53-01.png

Heb het VRS logo er al voor gehad echter staat het Canton logo er niet bij.
 

Arent Schaap

Actief lid
Vanavond even mijn "vers uit China kabel" geprobeerd onder het motto wat kan er gebeuren.

Deze code is origineel en moest terug.
0C031A46424722FB4FE44004001C17080800000000000000000000000000

Screenshot is wat hij er van maakt.
IMG-20190306-WA00082.jpg
Hij laat de eerste 2 weg.
Gevolg geen werkende auto meer omdat kessy niet meer actief is.

Morgen met de kabel waar de aanpassingen mee gedaan zijn proberen op te lossen.
 

Rainesh

Forumguru
Vanavond even mijn "vers uit China kabel" geprobeerd onder het motto wat kan er gebeuren.

Deze code is origineel en moest terug.
0C031A46424722FB4FE44004001C17080800000000000000000000000000

Screenshot is wat hij er van maakt.
Bekijk bijlage 72210
Hij laat de eerste 2 weg.
Gevolg geen werkende auto meer omdat kessy niet meer actief is.

Morgen met de kabel waar de aanpassingen mee gedaan zijn proberen op te lossen.
Dat is het gevaar van een China kabel...

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Marcooctavia

Forumguru
Vanavond even mijn "vers uit China kabel" geprobeerd onder het motto wat kan er gebeuren.

Deze code is origineel en moest terug.
0C031A46424722FB4FE44004001C17080800000000000000000000000000

Screenshot is wat hij er van maakt.
Bekijk bijlage 72210
Hij laat de eerste 2 weg.
Gevolg geen werkende auto meer omdat kessy niet meer actief is.

Morgen met de kabel waar de aanpassingen mee gedaan zijn proberen op te lossen.

Zeg maar zo knip die kabel maar door en doe dat nooit meer.
Helaas al genoeg meegemaakt met dat soort kabels.
Je kan er hier al genoeg over lezen.

Marco.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Arent Schaap

Actief lid
Zeg maar zo knip die kabel maar door en doe dat nooit meer.
Helaas al genoeg meegemaakt met dat soort kabels.
Je kan er hier al genoeg over lezen.

Marco.

Klopt, maar ging er echt van uit dat het met een "duurdere" kabel wel goed zou gaan.
Dat zo'n ding het voor elkaar krijgt om een binaire code niet juist (compleet) over te zetten leek mij bijna onmogelijk.
 

Marcooctavia

Forumguru
:pieker::pieker:
Klopt, maar ging er echt van uit dat het met een "duurdere" kabel wel goed zou gaan.
Dat zo'n ding het voor elkaar krijgt om een binaire code niet juist (compleet) over te zetten leek mij bijna onmogelijk.

Beste Arent ik vindt het echt rot voor je.
Maar een dure Chinees kabel :angry: Hoe kan dat in vergelijk met €600/700 kabel:pieker:
En dan nog die code is deze van jou auto?

Marco
 

Arent Schaap

Actief lid
:pieker::pieker:

Beste Arent ik vindt het echt rot voor je.
Maar een dure Chinees kabel :angry: Hoe kan dat in vergelijk met €600/700 kabel:pieker:
En dan nog die code is deze van jou auto?

Marco

Duurdere is niet de juiste woordkeuze geweest. 28 euro is natuurlijk niet veel geld vergeleken bij een originele maar ook geen 10tje waarvoor ze er ook zijn. Maar als zon Chinees bijna 7000 positieve vermeldingen heeft over zijn kabels ga ik er van uit dat het vrij goed zit.

De originele kabels zijn denk ik ook wat goedkoper geworden of is onderstaande niet een juiste versie.
http://www.randstadcarsolutions.nl/index.php?route=product/product&path=61&product_id=56

De code is de originele van mijn auto.
Zijn aan het testen geweest met de noodstop knipperlichten. Dat bleek niet te werken met
0C031A46424722FB4FE44004001C17080E00000000000000000000000000

Na invoeren waren er ook 2 foutjes te zien in het systeem maar wou op de terugweg testen of het werkte.
 

Marcooctavia

Forumguru
Hoe vaak moet het misgaan vraag ik me dan af :pieker:
Dat zal niet stoppen vrees ik.
En daar komt er nog eentje bij en dat is obdleven omdat die leuk verkocht wordt mensen zelf dingen gaan doen en blind kunnen instellen.
We lezen wat op internet en voeren maar iets blind in.
Ervaring en zelf studie van de vak mensen vindt je niet op internet.

Marco.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Marcooctavia

Forumguru
Duurdere is niet de juiste woordkeuze geweest. 28 euro is natuurlijk niet veel geld vergeleken bij een originele maar ook geen 10tje waarvoor ze er ook zijn. Maar als zon Chinees bijna 7000 positieve vermeldingen heeft over zijn kabels ga ik er van uit dat het vrij goed zit.

De originele kabels zijn denk ik ook wat goedkoper geworden of is onderstaande niet een juiste versie.
http://www.randstadcarsolutions.nl/index.php?route=product/product&path=61&product_id=56

De code is de originele van mijn auto.
Zijn aan het testen geweest met de noodstop knipperlichten. Dat bleek niet te werken met
0C031A46424722FB4FE44004001C17080E00000000000000000000000000

Na invoeren waren er ook 2 foutjes te zien in het systeem maar wou op de terugweg testen of het werkte.

Oké je hebt al een lesje gehad met instellen wat niet werkte dus.
Dan zal ik het verhaal over dat beest en die steen maar laten zo.
Ja die kabel van randstad is een juiste.
En die China kabels die waren vroeger tot de golf 6 en O2 niet zo erg slecht.
Dat was vaak een vinkje aanzetten maar de auto’s van nu werken zo niet meer.
Juiste software met update en hardware is zeker nodig nu.

Marco
 
Laatst bewerkt:

Arent Schaap

Actief lid
De code is weer terug met de andere kabel en de auto is weer functioneel. :yeehaa:


Echter blijft er een code in de 5 zitten.
Daar zijn wij niet in geweest.
Iemand hier nog suggesties?

IMG-20190307-WA0004.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan