Dat resetten is toch eigenlijk een nulmeting van de afrolomtrek (en inderdaad niet van de bandenspanning)?
Mwâh, 't is vooral een kwestie van definities.
Het systeem weet en meet geen wielstraal of afrolomtrek.
Het kan eigenlijk niks anders dan draaisnelheden van de wielen met elkaar vergelijken op basis van info uit de ABS-sensoren.
Gaandeweg "leert" het de kleine verschillen in draaisnelheid kennen die ontstaan door bv. ongelijke slijtage van voor- en achterbanden. Als je dan de versleten voorbanden vervangt door de achterbanden en achterop een stel nieuwe banden monteert, dan veranderen de onderlinge verhoudingen in die draaisnelheden en daar reageert het op, tenzij je de opgebouwde "situatiekennis" van het systeem wist door de reset uit te voeren.
Zelf rij ik ook sinds oktober 2017 rond met "gewone" TPMS op ABS-basis en heb 2x (of eigenlijk 3x) een juiste melding gehad. Bij de tweede keer was ik gestopt en was er niets aan de banden te zien, dus gereset. Na een kilometer of zo weer een melding en nog steeds niks te zien, dus toen toch maar even doorgereden naar de bandenboer. Er zat wel degelijk een schroefje in...
Better safe than sorry ging hier dus ook wel op.