Hoe navigeert men doorgaans ?

0ri0n88

Forumguru
Heb dan wel geen carplay, maar gebruik alleen nog google maps. Alle andere vormen van navi vind ik zeer matig en maps is altijd up to date gratis en voor niks.
 

EdK

Forumguru
Gebruik de laatste tijd ook wel eens de planner van FM.
En daar die volgens mij gebruik maakt van google maps, maar goed
ik moet wel eens naar locaties die met TT niet te vinden zijn en FM vind ze dan wel.
Ennnn bijkomend voordeel is dat ik meteen de meldingen van flitsers erbij krijg en verdere problemen op neerlands wegen.....
 

Spinal

Forumguru
Ik gebruik Sygic op mijn Android radio, voor €17 (aanbieding) lifetime licentie gekocht met live verkeersinformatie. De kaarten kun je downloaden en zijn dus ook offline te gebruiken wat ik een groot voordeel vind. Flitsmeister draait altijd mee op de achtergrond.
 

Renkie

Forumguru
Hoezo steeds een kabeltje in je telefoon? Draadloos werkt prima naar mijn idee.

Dus als je in een file komt dan gebruik je wel Waze? Dan ben je te laat, want Waze voorkomt dat je in een file komt.

In het noorden kom ik gelukkig nooit file tegen:) Het Waze verhaal is meer als ik bij een rit van 1000km een melding in de Skoda navi krijg dat er "verkeersproblemen" zijn, dan kan mijn vriendin even kijken wat er aan de hand is.

Wellicht een misverstand, maar ik heb een S3 met een Amundsen en in mijn beleving moet de telefoon met een USB kabel verbonden worden aan de auto om bijvoorbeeld Google Maps of Waze op de Amundsen te krijgen qua beeld? Of hoe zou dat anders moeten werken?
 

CDK

Forumguru
Vroeger altijd TomTom, eerst met de bekende apparaten, later met de Europa app op de iPhone. Het was altijd de beste en gebruiksvriendelijkste naar mijn mening. De huidige app moet je een jaar abbo voor nemen om te kunnen gebruiken en dat is het geld niet waard naar mijn mening. Dus gebruikte sinds de Kodiaq altijd de Columbus op lange ritten en voor woon-werkverkeer Google Maps / Waze in combinatie met FlitsMeister, nu ze allemaal met Apple CarPlay werken is dat helemaal prettig :)
 

VAG-man

Forumguru
@Renkie ik heb ook Admundsen, maar doe met de navigatie niks. Zou kunnen dat he dat met een kabeltje moet aansluiten. Uk ga mij er niet in verdiepen.

Wat ik bedoel is om de telefoon met een hotspot of bluetooth te koppelen met een Android autoradio, dus niet met de standaard Skoda radio.
 
Ik heb columbus in oct3 mooi en fijn dat je op maxidot aanwijzingen krijgt. W aze werkt ook wel heel goed. Maar kabel is weer minder. Ik lees nu columbus die via hotspot meldingen binnenhaalt, waarvan en hoe
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik vermoed dat @superbmisschienzogeknogni doelt op mijn post, waar ik zeg dat ik via de hotspot verkeersinformatie binnenhaal. Dat dus, verkeersinformatie van TomTom (Live Traffic), aanmerkelijk beter dan wat een niet-verbonden Columbus via TMC binnenhaalt. Je hebt er overigens wel een Skoda-Connect abonnement voor nodig. Kwaliteit van de verkeersinformatie is wel vergelijkbaar met google maps/Waze denk ik, maar niet gratis.

Voor mij is het grote voordeel, geen kabeltje, het gaat volledig automatisch, en m'n telefoon kan gewoon in m'n tas of jas/broekzak blijven zitten. Dat volledig automatisch vereist wel een Android telefoon, met een iPhone krijg je het niet voor elkaar (geen "tasker" app beschikbaar en geen rSAP prototcol). Alternatief is een sim-kaart in je Columbus steken, maar dat kost uiteraard ook weer geld.

Andere informatie die je binnen krijgt is actuele brandstofprijzen bij pompen in de buurt, en het weerbericht, inclusief een soort van buienradar, in principe een geinige gimmick, maar niet heel fraai en nogal grof uitgevoerd. Dat boeit me niet zo, maar met de verkeersinformatie ben ik blij.
 
ah ha skoda connect , ik heb wel een skoda app in de auto laten inbouwen maar skoda connect is volgens mij alleen mogelijk bij de nieuwste modellen. Ik heb een Samsung dus zou anders moeten lukken.
Ik heb dit ook bij audi gezien en daar wordt dan over de navigatie google maps geprojecteerd, dus inderdaad met alle andere zaken als verkeersinformatie erbij. Voor de IOS-apple gebruikers, nu kun je als je i phone verbonden is met kabel flitsmeister op je scherm krijgen dmv apple car play. heb het getest met iemand zijn i Phone en werkt bij mij (oct3 model 2015)
 

Fabia 123

Forumguru
Ik gebruik voor navigeren met de auto bijna altijd de Amundsen. De twee gsm telefoons (zakelijk en privé) komen niet uit de tas en de ontvangst voor bellen en sms is prima .
Lopend gebruik ik google maps of gewoon een kaart.
 

sliderke

Senior Member
Iphone kan geen automatische hotspot verbinding maken met de columbus voor zover ik weet.
Sinds ik apple car play gebruik laad ik de telefoon thuis niet meer op.
Ik heb nu meerdere smaken navigatie Bekijk bijlage 71729 en ieder heeft voor en tegens.
Het grootste voordeel vind ik nu in ieder geval binnen typ ik het adres alvast in en in de auto gaat het verder.
Bij jou komt Flitsmeister mee op de Apple Car play? Hoe doe je dat?
 

sliderke

Senior Member
In de FAQ van flitsmeister terug gevonden dat zij niet meer beschikbaar zijn in de Belgische Apple store. Ze zijn damen gegaan met touring mobilis in België. Maar dit werkt slechter.
 
Ik heb een Columbus maar de routekeuzes vind ik niet altijd even logisch en hij wil niet automatisch met het hotspot van mijn iphone verbinden om de filemeldingen op te halen. Dus ik ben al heel snel naar alternatieven gaan kijken via Apple Carplay: Google maps en Waze. Waze vond ik qua graphics minder mooi, maar gaf wel de maximale toegestane snelheid aan (Helaas niet consequent). Google maps vind ik qua graphics mooier maar geeft geen maximale toegestane snelheid aan. Ik heb uiteindelijk gekozen voor Google maps en ben daar erg tevreden over.
 
Bovenaan Onderaan