Octavia combi style business 1.0 DSG

lsp

Forumguru
Is toch ook wel een mooie kleur, dat Maple Brown :thumbsup:

En ach, die USB.....bij mij kon het niet los besteld worden vorig jaar....volgens mij een maand later weer wel....om gek van te worden die willekeur :mad:

Ik ben zelf zeer benieuwd naar de Dynamic stoelen. Geen meter mee/op/in gereden.....besteld op de gok :nailbiting:

Ik heb gewoon er bij besteld vanaf de site en doorgegeven aan de lease maatschappij...

Donderdag kan ik je er meer over vertellen. Heb er in gezeten bij collega, zat prima.
 

lsp

Forumguru
Zo de eerste paar 100 km zitten er op.. Ik zou nog wat foto's van de aflevering posten..

Eerste indruk is erg positief, auto voelt goed aan, 3cil pakt prima op, en nog heel veel in te stellen naar mijn wensen.
Over het verbruik nog niet zoveel te vertellen, anders dat deze nu op ruim 7,5 op 100 staat, zal nog wel dalen denk ik.. Een eerste review schrijf ik denk ik op mijn blog, oa aflevering, het missertje van de bandenboer, de eerste kilometers..

o ja nog twee vraagjes die ik niet direct kan vinden in de boekjes, komen er vast nog meer:

1. De melding Rijweg controleren bij het in en uitparkeren is zeker een veiligheidsmelding, dat je zelf moet opletten? vind hem hinderlijk..
2. de drie blokjes die over de km stand komen bij uitparkeren en wegrijden is zeker melding parkeer assistent?

 

Canon-Eye

Forumguru
Je vragen:
  1. Is inderdaad om je erop te wijzen dat je zelf verantwoordelijk bent als je ondanks de piepjes toch ergens tegenaan blundert.
  2. Nee, dat is het teken dat de cruisecontrol gereed is voor gebruik, maar niet is ingesteld. Als je hem daadwerkelijk gebruikt dan zie je daar de ingestelde snelheid, in vage cijfers als hij tijdelijk uit is (na remmen bv.) en in heldere/fellere cijfers als hij in werking is (het lampje ernaast brandt dan ook groen).
De km-stand is alleen zichtbaar als de CC volledig is uitgeschakeld: bv. als het contact uitstaat, of als je onder het rijden de CC handmatig volledig uitschakelt.
 
Laatst bewerkt:

lsp

Forumguru
Je vragen:
  1. Is inderdaad om je erop te wijzen dat je zelf verantwoordelijk bent als je ondanks de piepjes toch ergens tegenaan blundert.
  2. Nee, dat is het teken dat de cruisecontrol gereed is voor gebruik, maar niet is ingesteld. Als je hem daadwerkelijk gebruikt dan zie je daar de ingestelde snelheid, in vage cijfers als hij tijdelijk uit is (na remmen bv.) en in heldere/fellere cijfers als hij in werking is.
De km-stand is alleen zichtbaar als de CC volledig is uitgeschakeld: bv. als het contact uitstaat, of als je onder het rijden de CC handmatig volledig uitschakelt.

bij 2 bedoel ik in plaats van de trip stand, dus niet de acc en cruise links in de en onder in het dot matrix, maar over de trip km. Deze verandert bij lage snelheid in de drie blokjes en terug naar de trip bij versnellen.
 

lsp

Forumguru
Je bedoelt denk ik de gordelwaarschuwingslampjes? Die geven aan of de gordels worden gebruikt bij de zitplaatsen op de achterbank...

Die blokjes zijn dus een grafische weergave van stoelen :D

Yes dat is het, gisteren ontdekt met mensen op de achterbank

Raar nergens goed te vinden
 

lsp

Forumguru
Volgt snel(ler) meer via mijn blog. Ik weet niet of ik hem hier mag doorlinken, of dat ik hem hier moet copiëren.

ook reacties en tips zijn welkom...

ps. hoe is jullie verbruik van de 1.0 DSG combi?
 

Canon-Eye

Forumguru
Mijn Leon heeft ook dezelfde technische configuratie. Zonder caravan kom ik tot 1 op 16 à 17. Voor het formaat auto ben ik daar wel tevreden mee: mijn NSU Prinz-4L deed eind jaren '60 rond 1:18 en dat ding woog iets van 600 kilo of zo...
 

lsp

Forumguru
Vandaag mijn 10 puntenlijsten door de dealer laten bekijken..

Al met al deceptie...
 
Bovenaan Onderaan