Octavia combi style business 1.0 DSG

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Hoofdzakelijk in 6 () en normaal rijdend, geen rekening houdend met het verbruik. Dat zag ik pas toen ik de auto uit zette.
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

lsp

Forumguru
@MiDe

Het maakt idd uit boven de 120, dat is niet raar..

Echter alles daaronder is ook niet beter dan 6,4 - 6,5 op 100
 

lsp

Forumguru
Ook al (probeer) ik er rekening mee te houden, verbruik gaat niet echt omlaag.

Het enige wat scheelt is in S rijden. Iets hoger toerental is dan toch een beter punt in het ei- diagram

Maar dat rijd nerveuzer
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar dat rijd nerveuzer
Ik heb diezelfde configuratie, maar ben eerder geneigd om het "alerter" te noemen: hij is gewoon wat beter bij de les. En als je de gasvoet een beetje beheerst, kun je er toch heel rustig mee rijden...
In D schakelt hij net wat eerder op, waardoor hij een tikkie lui lijkt ten opzichte van de S-stand. Vind ik niet aangenaam...
 

lsp

Forumguru
Zo de Octavia wordt binnen een paar dagen vanuit Duitsland naar de dealer in Nederland gebracht. De leasemaatschappij heeft decra al opdracht gegeven te kijken wat de schade is aan de motor.

Terug uit Duitsland nu tijdelijk een A5 40 TDI :-) ook mooi ... maar gelukkig mag ik morgen in een nog mooiere Opel Astra Sports Tourer stappen..

En nu maar duimen dat mijn Octavia voor 2 trips naar Frankrijk eind Mei weer beschikbaar is..
 

lsp

Forumguru
De auto is weer een stukje dichterbij, staat nu bij een tussenstation (transporteur) 80Km voor het einddoel :nono::(:nono: mijn dealer.

Ben ook benieuwd hoe ze hem op de trailer hebben gezet... hopelijk niet rijdend (zit geen druppel olie meer in)
Duimen dat de mijn skoda app inderdaad nu ook fout zit :pieker:
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Echt wel balen zeg.......hopelijk komt het weer helemaal goed :thumbsup:
Ik ben ook weer vaste stamgast bij de dealer helaas. Dacht er na het Opel debacle van verlost te zijn, maar niets is minder waar........:nono:
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

lsp

Forumguru
Echt wel balen zeg.......hopelijk komt het weer helemaal goed :thumbsup:
Ik ben ook weer vaste stamgast bij de dealer helaas. Dacht er na het Opel debacle van verlost te zijn, maar niets is minder waar........:nono:

Ja ben er behoorlijk ziek van..

rijdt nu in een Opel Astra, maar wil heel graag terug naar mijn OC3. Stationair loop dat ding echt op 2,5 pit, alles trilt, navigatiekaart is jaar oud denk ik als niet ouder, terwijl auto 6mnd oud is. Elektrische handrem, draak van een systeem.

Maar eerst maar hopen dat vandaag nog de OCT naar de dealer kan.. weet ik morgen wat er aan de hand is. Oftewel wat allemaal stuk. Dan moet onafhankelijke komen kijken wat er vervangen mag worden.. dusss.. fingers crossed
 

lsp

Forumguru
Korte update: de auto is vandaag bij de dealer aangekomen. Ben helaas niet in de gelegenheid om even langs te gaan. Ben heel benieuwd wat de eerste bevindingen zijn.
 

lsp

Forumguru
Zo nog even geduld, de Octavia is sinds vorige week vrijdag bij de dealer. Deze heeft het carter verwijderd (zat idd flink gat in :itwasntme:) en daarna de krukas en drijfstang bekeken. Dit samen met de DEKRA.

Ze hebben als eerste plan de big-end lagers te vervangen, alles dicht bouwen met een nieuw carter, nieuwe olie en oliefilter. Hierna een flinke proefrit en daarna bekijken of deze reparatie voldoende is:nailbiting: :arghh:. fingers crossed ..:thinking:

Maar nu heb ik nog en vraagje die ik niet kan vinden....

Op mijn SD kaart staat heel veel muziek, nu klopt volgens mij de database van de Columbus niet meer. Kan ik de database wissen? Zodat deze opnieuw gelezen|gemaakt wordt als ik de SD kaart weer monteer?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat kun je ook niet op dezelfde kaart zetten lijkt me. Uiteraard kun je alles wissen en navigatie software opnieuw er op zetten
 

lsp

Forumguru
Dat kun je ook niet op dezelfde kaart zetten lijkt me. Uiteraard kun je alles wissen en navigatie software opnieuw er op zetten

Sorry was niet duidelijk genoeg. Columbus navigatie staat gewoon in de navi unit zelf. SD2 gebruik ik voor updates en POI upload.

Ik heb een SD (in SD1) waarvan ik muziek afspeel, werkt prima, maar deze is een aantal maal voorzien van extra muziek en nummers gewijzigd.

Nu lopen de nummers die ik zie en de afbeeldingen op de pc in de mapstructuur, niet meer met wat de Columbus aangeeft. Bv hij geeft dubbele nummers die ik niet zie op de SDkaart bij die artiest op de PC. Ook de afbeelding klopt niet met wat ik op de pc zie.
 

Smeeuwis

Donateur
Kennelijk wordt er een geheugen opgebouwd. Mss is het slim om de SD even geheel leeg te maken en in één keer opnieuw te vullen. Het zou kunnen liggen aan indexering van bestanden op het schijfje. Ook: als je bestanden wegschrijft op een SD (of op elke harddisk for that matter) bepaalt de software op de PC waar deze bestanden fysiek staan. Sectoren enzo. Windows heeft dan de neiging om dat volledig at random te doen. Gevolg: bestanden staan versnipperd op het schijfje en het laden duurt dan ook langer. Op je PC zou je dan de functie Defragmenteren uitvoeren, dan worden onderdelen van bestanden (de feitelijke nullen en enen) weer logisch bij elkaar gezet niet gefragmenteerd over de schijf heen. Als defragmenteren niet helpt kan je de bestanden er af halen, ergens opslaan, schijfje formatteren en bestanden weer plaatsen.

Ik kan me voorstellen dat de software van de Columbus niet zo goed om kan gaan met wijzigingen / toevoegingen. Ik heb dat in mijn 'oude' Columbus wel eens gezien toen ik muziek had verwijderd vanaf een SD kaart.

Lullig van je auto man, hopelijk komt hij snel in 100% nieuwstaat weer bij je terug! Mss. heb ik er overheen gelezen maar wat is er nou precies gebeurd dat dit is ontstaan?
 

lsp

Forumguru
Lullig van je auto man, hopelijk komt hij snel in 100% nieuwstaat weer bij je terug! Mss. heb ik er overheen gelezen maar wat is er nou precies gebeurd dat dit is ontstaan?

Mijn collega heeft onderweg in Duitsland (ja collega, ik was daar al met een andere collega) een stuk ijzer opgepikt :sterretjes:
deze heeft een gat in het carter geslagen...
 

lsp

Forumguru
Mijn ramen zijn dicht hoor :-)

Nee zonder gekheid, ik zal de SD kaart eens leegmaken en via mijn script en itunes de SD opnieuw vullen.. Maar pas na het weekend.. want of ik kan de Octavia voor het weekend halen en neem hem direct mee weekendje weg :yeehaa:
Of ik krijg hem pas weer na het weekend.
 
Bovenaan Onderaan