Codes voor F2, O2, S1 en R1

quorumz

Actief lid
waarom koop je dan geen leds met weerstanden? die zijn er voor stadslichten en kentekenverlichting zat te vinden. voor de p21w is het helaas wat moeilijker (dagrijverlichting superb bv)

www.deboled.nl (als ze niet werken mag je ze terug sturen vertelde hij me)
 

Octavia_II

Actief lid
Voorzover ik weet kun je alleen de "koude" lampdiagnose (dus als de lamp niet aan is) uit zetten.
Zodra je de lampen echter aan zet zul je alsnog een foutmelding krijgen. :(

@Ralph, je zegt dat je de led's met weerstanden heb gekocht, bedoel je dan met weerstanden op de lampjes zelf of met losse, grote, weerstanden ?

In het eerste geval klopt het dat het niet zou werken, in het 2de geval zou het geen probleem op mogen leveren....:confused:

Groet,

Charlie
 
ik heb de led's van pilot erin gezet, deze werken 100% met can bus (zeggen ze).
ze pasten er maar net in, maar werken perfect en geven veel wit licht!

is de aansturing na de face lift anders dan, ik heb een octavia uit 2006, dus geen facelift?

gr martijn
 

Octavia_II

Actief lid
En Octavia van 2006 is GEEN facelift versie.

Je zegt dat je de pilot leds in jouw Octavia hebt zitten en deze geven veel (meer als een lampje) licht?
Zonder foutmelding?
En welke type led lampje is dit dan?

Groet,

Charlie
 
ik heb pilot led's als kenteken verlichting ja, deze geven idd meer licht als een normaal 5w buislampje. wel moet ik er bij zeggen dat ze er moeilijk inpassen doordat ze plat en breed zijn, waardoor je ze schuin moet monteren, maar alsnog geven ze meer licht en ziet het er netjes uit!

ik heb geen foutmeldingen, de canbus accepteerd ze gewoon!

deze heb ik, ik heb ze besteld bij www.lowering.nl .
http://www.auto.led-champ.nl/vmchk/led-interieurverlichting/pilot-2-smd-37mm-can-bus

gr martijn
 

quorumz

Actief lid
die pilot dingen zijn beetje zonde van het geld
www.deboled.nl haal je ze voor geen 7 euro per lampje en ze werken (heb deze op de superb ][ getest] en ook pilot heeft geen led lampen voor dagrij verlichting met canbus check. moet zelf alleen de stadsverlichting leds nog testen (waren 16 euro voor een setje)
 

Ralph

Lid
Ik heb ze ook via Deboled vandaan. Is wel goed spul! De lampen zijn extreem fel wit!
Zit alleen nog met de foutmelding! Bij Pon willen ze de code niet vrijgeven aan de dealers, dit hebben we al geprobeerd. De vraag is wie weet welke getallen er veranderd moeten worden in de VAS kast!
 

quorumz

Actief lid
ja idd, mijn lampjes bleven ook de error meldingen geven van deboled ondanks dat ze op een canbus systeem zouden moeten werken:(
 

Ronnie

Forumguru
De vraag is wie weet welke getallen er veranderd moeten worden in de VAS kast!
Bedoel je deze?
Byte 18 Bit 0Kaltdiagnose Kennzeichenleuchte aktivByte 18 Bit 1Kaltdiagnose Bremslicht aktivByte 18 Bit 2Kaltdiagnose Nebelscheinwerfer aktivByte 18 Bit 3Kaltdiagnose Nebelschlusslicht aktivByte 18 Bit 4Kaltdiagnose Fernlicht aktivByte 18 Bit 5Kaltdiagnose Blinker aktivByte 18 Bit 6Kaltdiagnose Rückfahrlicht aktivByte 18 Bit 7Kaltdiagnose Seitenblinker aktivByte 19 Bit 0Kaltdiagnose Abblendlicht aktivByte 19 Bit 1Kaltdiagnose Standlicht vorne aktivByte 19 Bit 2Kaltdiagnose Standlicht hinten aktivByte 19 Bit 3Diagnose Standlicht hinten aktiv
 
Ronnie kan je ook uitleggen wat er vananderd wordt in die stortvloet van bytecodes van je? Omzeil je hiermee foutmeldingen als je LEDS gaat plaatsen in een van de lampen? en voor welke skoda's is dit?
 

Octavia_II

Actief lid
Nogmaals: je kunt alleen de "koude" lampdiagnose (dus als de lamp niet aan is) uit zetten. Zodra je de lampen echter aan zet zul je alsnog een foutmelding krijgen. :(

Groet,

Charlie
 

adjego

Actief lid
Hoi allemaal,

Even een schopje in dit topic.
Ik ben sinds een paar maanden actief als VAG-COM man op verschillende fora.
Dus ik heb me op deze website ook maar aangemeld.

Voor de nieuwste modellen van de Skoda Octavia was er nog niet veel bekend wat er allemaal aangepast kon worden, maar sinds kort is er een nieuwe software versie beschikbaar gekomen, waarin al veel meer mogelijkheden bekend zijn geworden.

Een lijstje met mogelijkheden:

- Rain Closing.
- Staging (Needle Sweep). Kan zijn dat dit alleen maar op de RS mogelijk is.
- Coming Home automatisch. Zodra je uitstapt, blijven de lampen even branden, zonder eerst een keer met het groot licht te seinen.
- Coming/Leaving home op de mistlampen.
- Gordelpiepje uitschakelen.
- Bochtenverlichting activeren als dit al actief is.
- Pieptoon bij afsluiten/openen auto (kan alleen met alarm).

Misschien nog wel wat meer, maar daar kom je meestal pas achter als de auto aan de computer hangt.

Grts,

Ad
 

MarijntjeTDI

Actief lid
Kijk anders even op openodb.org, daar staat genoeg. Je mag er hierbij vanuit gaan dat de meeste, zo niet alle, dingen van de PFL ook op de FL mogelijk zijn.
 

adjego

Actief lid
Alleen het merendeel van die website is oud. De meeste pagina's zijn niet meer geupdate sinds 2006. Als je gewoon de nieuwste versie van VCDS gebruikt, krijg je alles al netjes te zien.

Grts,

Ad
 
Het kan aan mij liggen, maar met mijn VCDS lite tool kan ik geen Hex getallen invoeren. alleen de short codes. Enige idee wat nu???
 

nomad

Senior Member
En ik zie Coming Home/Leaving Home op de mistlampen ?
Is volgens mij niet mogelijk.
 

adjego

Actief lid
En ik zie Coming Home/Leaving Home op de mistlampen ?
Is volgens mij niet mogelijk.

Dit werkt bij mijn Seat Leon facelift wel. Dit heb ik ook getest op een Volkswagen Golf 6. Ik ga ervan uit dat dit ook op een Skoda Octavia werkt.

Grts,

Ad
 
Bovenaan Onderaan