VCDS mogelijkheden Kodiaq

Turbo Harry

Actief lid
@4tnight

...maar......je kunt je deuren en klep toch gelijktijdig vanaf je AB openen....? Niet alleen klep openen maar alles openen (ander knopje op AB dus).
 

4tnight

Nieuw lid
@Turbo Harry ja dat klopt, maar als ik keyless de achterklep open zou ik ook graag de deuren willen ontgrendelen. Dat is het mooie van keyless dat je niet iedere keer met een sleutel in je handen hoeft te staan. :)
 

Japanese Power

Donateur
Denk dat er vanuit Skoda bewust voor is gekozen om de klep los van de portieren te kunnen openen. Soms zou ik het ook handig vinden maar dat weegt niet op tegen alle andere keren dat de klep niet opengaat en de portieren wel. Maar als je toch de AB gebruikt kun je gewoon alles openen.

Dus resumé: Als je Kessy wilt openen, dan even langs een voorportier lopen en alles is ontgrendeld, daarna nog ongeveer 3 hele meters afleggen en de klep is binnen handbereik...
 

Canon-Eye

Forumguru
als ik keyless de achterklep open zou ik ook graag de deuren willen ontgrendelen
Ik weet niet in hoeverre Seat hierin van Skoda verschilt, maar als ik met de sleutel in m'n broekzak langs één van de voorportieren loop op weg naar de achterklep en ik steek 1 of 2 vingers tegen de sensor aan de binnenkant van de handgreep, dan is alles ontgrendeld. De passagiers kunnen dan alvast instappen terwijl ik me met de kofferbak bemoei.
Dat zou bij jou ook moeten kunnen?

En mocht ik toevallig beide handen vol hebben, dan hoef ik alleen maar even in de buurt van een voorportier te staan en kan een van die passagiers deze opentrekken. Die sensor weet namelijk het verschil niet tussen mijn vingers en die van mijn vrouw, zo lang de sleutel dicht genoeg bij is doet-ie het gewoon.
 

steege2

Senior Member
Er zit geen knopje op de achterklep om de deuren te vergrendelen toch? Op de outlander zat er nog een klein knopje naast om de deuren open of dicht te doen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Nee, er zitten sensors in de voorportiergrepen die alles ontgrendelen. Ik neem even aan dat mijn Seat hetzelfde werkt als de Skoda's.
Kwestie van handelingen in de goede volgorde doen...
 

Canon-Eye

Forumguru
@steege2
  1. dat is volgens mij niet de situatie die @4tnight beschreef in post #307...
  2. Waarom zou je het uitstappen van de kids vanaf de achterklep mogelijk moeten maken? Heb je dan de auto op slot met de kinderen erin? Als de deuren niet op het kinderslot zitten, kunnen ze er sowieso wel uit - en als ze wel op het kinderslot zitten zul je te allen tijde zelf buiten aan de handgreep moeten trekken.
 

steege2

Senior Member
@steege2
  1. dat is volgens mij niet de situatie die @4tnight beschreef in post #307...
  2. Waarom zou je het uitstappen van de kids vanaf de achterklep mogelijk moeten maken? Heb je dan de auto op slot met de kinderen erin? Als de deuren niet op het kinderslot zitten, kunnen ze er sowieso wel uit - en als ze wel op het kinderslot zitten zul je te allen tijde zelf buiten aan de handgreep moeten trekken.

Nee het ging mij erom om de deuren vanaf de achterklep weer op slot te doen zonder sleutel, als iedereen er uit is en ik de klep dicht doe met volle handen dan hoef ik niet weer naar de voorportieren. Is idd wat anders dan wat eerder werd gevraagd.

Maar we dwalen een beetje offtopic geloof ik
 

Antera

Donateur
Helaas zal je de auto altijd op slot moeten doen met de voordeuren of met de sleutel. Vanzelf op slot is geen optie
 

4Motion

Senior Member
Kan iemand van jullie mij vertellen hoe ik kan nagaan of TSC aanstaat wanneer je een digitale cockpit hebt? Eerste wat ik zal doen bij levering in mei is dit snel controleren. Zou dit graag actief hebben, wij vertrekken in juli op vakantie met caravan...
 

BramBam

Forumguru
Helaas zal je de auto altijd op slot moeten doen met de voordeuren of met de sleutel. Vanzelf op slot is geen optie

Vanzelf op slot is wel een optie. Alleen geen handige optie. Auto gaat dan namelijk direct na het sluiten van het bestuurdersportier op slot.

Heb het een weekje gebruikt, maar uiteindelijk maar weer uitgezet.
 

Antera

Donateur
Klopt en de tankklep en achterklep gaan niet bij alle auto's op slot. Daarnaast als iemand nog in de auto zit kan die uitstappen en is de deur niet op slot
 

Canon-Eye

Forumguru
Vanzelf op slot is wel een optie. Alleen geen handige optie. Auto gaat dan namelijk direct na het sluiten van het bestuurdersportier op slot.
Bij de Renault Megane hadden ze dat wel iets beter voor elkaar: die ging pas vanzelf op slot als de sleutelkaart verder dan een (vrij beperkt) aantal meters van de auto verwijderd raakte. Uitstappen en weglopen dus, dat gaat dan wel goed.

Voor mij is dat nog steeds niet ideaal overigens: als ik bv. mijn fotospullen op de achterbank heb liggen terwijl ik moet tanken, dan doe ik het tankklepje open en dan meteen verder alles op slot (vingertje langs de rechter sensor). Ik geef de voorkeur aan een bewuste handeling voor zowel ver- als ontgrendelen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Als mijn auto ontgrendeld is (via Kessy), dan is mijn tankklep ook ontgrendeld.
Ja natuurlijk, maar dan moet ik 'm dus wel eerst even indrukken om 'm te openen, vóórdat ik de rest weer zo snel mogelijk afsluit om m'n 'lading' te beschermen tegen weggrissen terwijl ik bezig ben met tanken en afrekenen wat altijd aan de andere kant van de auto is...
 
Bovenaan Onderaan