Kodiaq probleempjes.....

VHS

Nieuw lid
Ik heb gehoord dat er een hele lading kodiaqs een slechte batterij hebben gekregen en die nu terug geroepen worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

VHS

Nieuw lid
Geen idee. Ik haalde aan bij de dealer dat er op het forum allerhande problemen waren en toen melde hij dit. Maar het hangt niet aan de grote klok ...
 

Japanese Power

Donateur
Voor de Kodiaq staan sowieso nog geen publieke terugroepacties. Wellicht dat PON / Skoda dealers al wel iets meer weten. We gaan het horen.
 

BramBam

Forumguru
Vanmorgen mijn auto bij de dealer gedropt. Gisteren op pad geweest en nu brandt het upload_2019-1-13_21-38-54.png uitlaatgascontrolesysteem lampje. Ze hadden geen tijd om er direct naar te kijken, dus moest de auto achterlaten en heb een huurauto gekregen.

Hopen dat het een kleinigheidje is en dat ik hem vanmiddag weer op mag halen.

Update 16.26: Gebeld door de garage. Staan zoveel storingsmeldingen in de computer dat ze er nog niet uit zijn wat precies het probleem is. Hij is dus vandaag niet klaar.

Mijn Kodiaq avontuur begint dus lekker.
 
Laatst bewerkt:

BramBam

Forumguru
Heb idd een 1.5TSI DSG7. Ik hoop dat het gewoon een kapotte sensor is. De servicemedewerker van de dealer vertelde dat ze toch wel geschrokken waren van het grote aantal foutmeldingen. Ze hadden gehoopt het wel even snel op te kunnen lossen. Omdat voor hun deze aandrijflijn ook vrij nieuw is, willen ze geen risico nemen.

Heb nu een Passat Variant Bluemotion als huur-/leenauto. Na bijna 2 maanden Kodiaq is het nu net of je in een kart zit.
 

CBreedijk

Donateur
Ik heb de foutmelding gehad waar Corne aan refereert.
Ik heb dan wel een diesel.
Bij mij iig roetfilter drukverschil sensor. Onder garantie.

Ik heb zelf met VCP ook al keer of 4 fouten gewist. Die instaan al bij een poep en een scheet. En alles wordt opgeslagen.

Dus miss eerst alles wissen en weer rijden!?!?
Bij terugkomst melding specifiek kijken?!

Ik heb mij Skoda opende melding na “foutmelding”loos bijbrengen dealer afgeleverd.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb dan wel een diesel.
Bij mij iig roetfilter drukverschil sensor.
Niet zo heel bijzonder, ik heb dat met de Fabia Greenline ook ervaren; één van de weinige mankementen die ik daaraan heb gehad trouwens. Maar je schrikt wel even als dat lampje aangaat...
 

BramBam

Forumguru
Wel grappig overigens: Skoda Connect geeft aan dat de auto "Healthy" is...............................NOT.
 

BramBam

Forumguru
Vanmorgen mijn auto bij de dealer gedropt. Gisteren op pad geweest en nu brandt het Bekijk bijlage 71369 uitlaatgascontrolesysteem lampje. Ze hadden geen tijd om er direct naar te kijken, dus moest de auto achterlaten en heb een huurauto gekregen.

Hopen dat het een kleinigheidje is en dat ik hem vanmiddag weer op mag halen.

Update 16.26: Gebeld door de garage. Staan zoveel storingsmeldingen in de computer dat ze er nog niet uit zijn wat precies het probleem is. Hij is dus vandaag niet klaar.

Kan de auto vanmiddag weer ophalen. Na lang zoeken hebben ze de oorzaak gevonden. Boosdoener is een kabel die (waarschijnlijk tijdens assemblage) beschadigd is. Deze is nu provisorisch hersteld. Nieuwe kabel is besteld bij de fabriek. Om de kabel te vervangen moet de auto nog een keer een dag terug.

Update 19.30u: Kabel is dus niet bij assemblage beschadigd, maar niet goed vastgezet tijdens assemblage. Daardoor is de kabel losgeraakt en heeft het af en toe een heet uitlaatdeel geraakt en is zo langzaam weggesmolten.
 
Laatst bewerkt:

Tuono

Lid
Het vergrendelen (kessy) door de vinger op een sensor te leggen, werkt bij mij regelmatig niet. Zelfs niet als ik de sleutel in dezelfde hand houd. Openen is nooit een probleem. Hebben meer mensen dit issue of heb ik misschien een brakke sensor of teveel straling in de buurt?
 

Japanese Power

Donateur
@Tuono, heb jij je smartphone wellicht in dezelfde broekzak zitten als je kessy sleutel?
Ik had destijds ook regelmatig geen goed contact met openen, als ik dan m'n iPhone uit m'n broekzak haalde werkte hij feilloos.
 
Bovenaan Onderaan