Sleutel niet herkend door KESSY

MaxN

Donateur
@Frenkie welk merk batterijen gebruik je?
Miss dat daar wat in te winnen valt.
Hier gekozen voor Varta en die doet het al erg lang goed.
 

Frenkie

Forumguru
Geen idee. Het merk dat door (verschillende) Skoda dealers in de sleutels gedaan wordt.
Heb een leaseauto, dus ga telkens bij de dichtstbijzijnde dealer langs in de categorie "vervang maar volgens leasecontract".
 

Frenkie

Forumguru
Het vreemde is dat er bij mij de eerste 27 maanden ook niets vervangen is. Nu gaat het ineens zeer hard.
Snap niet waar dit door komt.
 

Frenkie

Forumguru
Dealer zag zojuist dat vorige batterij op 8 oktober vervangen is. Ze vonden dit ook erg snel en gaan bij Skoda navragen of de sleutel eventueel vervangen kan/mag worden.
 

MY00

Senior Member
Dit soort batterijen dien je eigenlijk altijd van Varta te nemen. Deze hebben veel meer energie dan andere batterijen.
Het de AB van het alarm van mijn andere auto doet het met Varta batterijen bijna 2 jaar. Met andere haal ik de 11 maanden niet eens.
 

EdK

Forumguru
En zo'n batterij altijd aan de zijkanten vastpakken en nooit met je vingers op de plus en min pool....:pieker:
Op dat moment ben je ook een verbruiker van de batterij....:pardon:
 

Joh@n

Forumguru
Ik heb in 20 maanden nog geen batterijen hoeven te vervangen.
Ik zie net dat tijdens de vorige beurt de batterijen al zijn vervangen (mei 2018). Tijdens het doorvoeren van de aanpassingen bij Rainesh gaf hij ook aan dat de batterijen minder zijn. Blijkbaar gaan ze niet echt lang mee...
 

Jessedew

Senior Member
hier ook een melding sleutel niet herkend. Andere sleutel geprobeerd, die deed het wel gewoon, vreemd. nu ik terug ben eigenlijk niet meer de andere sleutel geprobeerd. geen melding batterij vervangen gehad (weleens eerder wel die melding gehad en toen netjes batterij vervangen)

oja noodstart volgens boekje werkte ook niet.
 

JeSko

Forumguru
Weet niet hoe het bij Skoda zit maar bij de Nissan van mijn grootmoeder vervang ik elk jaar preventief het batterijtje van haar KESSY, anders komen er altijd problemen mee zoals ook sleutel niet herkend, start stop die niet functioneert. Ik wacht al lang niet meer op een melding, want die komt soms gewoon niet eens en plots sta je daar dan, batterij leeg.
 

AndreM

Forumguru
Bij mijn dealer worden de batterijen van de sleutels iedere grote beurt vervangen.
Dat is voor mij iedere 30.000 km (6 maanden).
Ik heb zelf eerder mogen ervaren dat er geen melding kwam, waardoor de sleutel na batterij vervangen niet ging werken, toen moest de sleutel opnieuw geprogrammeerd worden.
 

BigCheese

Forumguru
Stomme vraag misschien, maar wat kost het vervangen van een batterij eigenlijk?
Die van mij is binnenkort ook aan de beurt, afsluiten via de handgreep lukt niet altijd dus ik denk dat dit het begin van het eind is.
 

Jessedew

Senior Member
ja en let op, CR 032 past net niet, dus moet echt 2025 zijn.

vanmorgen deed de batterij het wel weer gewoon, maar wellicht toch maar weer vervangen.
 

MY00

Senior Member
@FrenkieHier gekozen voor Varta en die doet het al erg lang goed.

Kies idd voor een Varta batterij en zeker geen action of andere goedkopere versie.
Deze hebben een iets hogere spanning en houden deze ook langer.
Was een tip van de man welke het alarm in mijn vorige auto in bouwde.
Indien iemand belt naar hem met een probleem met de remote en ze hebben geen Varta gebruikt moet men deze eerst maar eens gaan gebruiken.
 

BigCheese

Forumguru
Oh er zit zo'n knoopcelletje in, geen wonder dat die dingen snel leeg zijn. Ik zal voor de Varta gaan dan.
 

Jessedew

Senior Member
Toch maar nieuwe batterijen in gedaan. Zaten Varta in. Gingen half jaar mee denk ik. Nu Kruidvat, kijken hoelang die mee gaan. Vrouwtje had inmiddels melding batterij vervangen gehad, dus zal t probleem wel geweest zijn hoop ik.
 
Bovenaan Onderaan