Sleutel niet herkend door KESSY

Rofffel

Forumguru
Dag allen,

Vanochtend loop ik met mijn sleutel naar de auto en Kessy deed een beetje moeilijk bij het openen van de deur.
Nadat ik voor een tweede keer moest ‘grijpen’ in de deurgreep had ik toegang tot de auto maar ging de startonderbreker er niet vanaf.
‘Sleutel is niet herkend’ was de melding.
Ik kan de deuren gewoon bedienen met de afstandsbediening overigens.

Ik heb aansluitend de reservesleutel gehaald, deze deed het wel.

Iemand enig idee?
 

widojo

Actief lid
Overkwam mij een paar weken geleden ook. Deur ging wel open, sleutel niet herkend en allerlei oranje lampjes aan. Ben uitgestapt, auto afgesloten (om te kijken of dit nog wel werkte) en vervolgens weer geopend en alles werkte weer.
Viel me wel op dat er een Golf naast mij stond te wachten (passagierszijde) met de motor uit en de bestuurder erin. Ik heb het maar gehouden op interferentie van signalen. Daarna geen probleem gehad en ook niet van sleutel gewisseld.
Bedacht mij toen wel, en wat nu, hoe krijg ik deze auto van z'n plaats.
 

Rofffel

Forumguru
De batterij is in maart nog vervangen dus kan me niet voorstellen dat ie nu al leeg is.
Helaas werkte het opnieuw proberen bij mij niet.,
 

Japanese Power

Donateur
Vreemde vraag wellicht maar heb jij de autosleutel en je smartphone naast elkaar in 1 broekzak zitten?
Ik heb ook weleens dat met Kessy openen of starten niet werkt en dan haal ik m'n smartphone uit m'n broekzak en werkt alles zoals het hoort. Ik heb die ervaring ook bij m'n vorige 3 auto's met keyless entry.
 

Fmoon

Forumguru
Gewoon de batterij maar vervangen. Soms gaat die bij mij 8 maanden mee, soms 5. Ik heb een hele rits op voorraad, ook in de auto. Heb wel eens gehad dat die of niet meer open ging, en toen die na veel proberen open ging dus niet meer wilde starten,Kreeg ook een enge melding "kessy defect" in m'n scherm. Batterij vervangen en alles deed het weer.
 

AndreM

Forumguru
Als het goed is moet je een melding krijgen in je maxdot als de batterij bijna leeg is.
Ik had dan wel geen kessy, maar heb die melding wel gehad.
 

innocenti

Forumguru
Ik heb er zojuist ook last van gehad. Ik had 2 extra sleutels aan de Skoda sleutel gehangen en dat vindt Kessy blijkbaar vervelend. Ik moest de sleutels uit mn broekzak halen en in de bekerhouder leggen om de auto te starten. Daarna geprobeert zonder de extra sleutels en dan geen last.
 

Frenkie

Forumguru
Recentelijk heb ik het ook gehad dat ik instapte (deur zat niet op slot want ik was aan het inladen). Ik wilde weg rijden en kreeg de melding "sleutel niet herkend". Sleutel uit mijn zak gepakt en op de knopjes gedrukt, geen rood lampje. Conclusie batterij leeg.
Als je de deur nog niet open hebt kun je het kleine hoekje aan de zijkant van het handvat (bij gebrek aan beter omschrijven, aan de achterkant van de auto) loshalen en met de sleutel zelf de deur open maken. De sleutel kun je dan tegen de start/stop houden, dan herkent het systeem de startonderbreker en kun je starten. Wel zaak om zsm dan de batterij te vervangen.
 

dvdlely

Forumguru
Ik heb het ook gehad.
Heb zelfs een volledig nieuwe sleutel 'gekregen', kreeg geen leven meer in de sleutel. Ook niet na het veranderen van de batterij.
Vaak gezeur met dat Kessy gehad. Heb dat daarom op m'n Tiguan ook niet gekozen. Doe mij maar weer gewoon de ouderwetse manier. (Ben wel bang dat ik er spijt van ga krijgen)
 

Frenkie

Forumguru
Om een oud topic weer even af te stoffen, hoe vaak moeten jullie gemiddeld de batterij van de sleutel vervangen met KESSY?
Mijn sleutel was mei 2018 leeg, batterij vervangen, in september weer leeg. Wederom vervangen en nu is ie weer leeg. De sleutel van mijn vriendin (die de auto minder gebruikt) was in december 2017 leeg, in december 2018 wederom leeg. Zijn dus nu al 5 batterijtjes leeg in de laatste 13 maanden. Is dit normaal gedrag?
 
Bovenaan Onderaan