Sleutel niet herkend door KESSY

MY00

Senior Member
6 Maanden met een Varta? Wat doe je er dan mee? En dan nu overstappen op een kruidvat exemplaar.
Veel succes/plezier over een paar weken als je dan weer problemen hebt.
 

JeSko

Forumguru
Ja op batterijen zit veel verschil, kameraad van me werkt al 15 jaar bij Duracell, en die bevestigd ook dat Duracell of andere grotere merken aanzienlijk langer meegaan ten opzichte van de merkloze, qua batterijen geld echt wel goedkoop is duurkoop.
 

Jessedew

Senior Member
6 Maanden met een Varta? Wat doe je er dan mee? En dan nu overstappen op een kruidvat exemplaar.
Veel succes/plezier over een paar weken als je dan weer problemen hebt.

Ja dat is het gekke, doe er niks raars mee. Anyway, ik ga het meemaken, als de Kruidvat er na een paar weken weer op is, dan nooit meer natuurlijk. Misschien valt het mee.

En waarom Kruidvat, was net voor het weekend en wilde snel batterijen hebben, dus daarom ;)
 

MY00

Senior Member
Ik begrijp dat als het per direct moet kruidvat dichtbij is. Maar ik zou alvast een setje varta's gaan bestellen.
PS. De garage waar ik mijn auto in onderhoud heb, vervangt de batterij altijd bij een beurt. Deze bebruikt natuurlijk ook varta's. O ja, ik heb geen aandelen in varta trouwens :cool:
 
ik wil graag als tip meegeven.
in de reparatie handleiding van de GOLF met keyless entry staat beschreven dat zodra de batterij uit de sleutel is,
er even op een van de knoppen moet worden gedrukt om te sleutel te "resetten" en laten weten dat er een batterij vervangen is.

ik doe dit zelf bij alle VAG sleutels als ik een batterij vervang.
 

Rofffel

Forumguru
Nou, geinig dat ik zoek en mijn eigen topic vind.
Ik heb nu weer iets bijzonders te pakken.

Ik wilde even de auto van vrienden sneeuwvrij maken en opende de deur via kessy.
Nadat ik klaar ben wil ik de auto op slot doen maar reageerde niet.
Alle deuren nagelopen maar zaten allemaal dicht.
Naar binnen om de batterij te vervangen, sleutel werkt nog steeds niet.
Reservesleutel werkt ook niet.

Instappen in de auto met sleutel op zak: "sleutel niet herkend" terwijl ik beide autosleutels bij mij had.

Dichter bij stuurkolom houden werkte ook niet.

Heb uiteindelijk de deuren gesloten door het kapje bij het handvat los te halen maar kan de auto niet eens meer starten. HELP!
 

EdK

Forumguru
Lekker gaan slapen en morgen weer proberen.
Grote kans dat hij het gewoon weer doet zoals hij behoort te doen...:koffie:
 

Rofffel

Forumguru
Helapidaka..
Als je de sleutel in het sleutel stopt, zouden dan alle deuren moeten ontgrendelen?
 

Rofffel

Forumguru
Zojuist accu gecontroleerd en voor de zekerheid spanningskabels met andere auto eraan.. nog steeds 'sleutel niet herkend' en geen werkende afstandsbediening.

De 'deuren sluiten knop' in het interieur werkt ook niet.

Als ik de deur handmatig open gaat dus alleen de bestuurdersdeur open waarbij de spiegels niet uitklappen maar de verlichting van de spiegels wel gaat branden..

Raar probleem, vooral omdat de auto gewoon stilstaat.
Vermoed dat de sensoren/ontvangers van de startonderbreker, deuren en kessy defect is.
Kan dat?

Morgen maar bellen met de dealer, hopelijk is het iets kleins.
 
Laatst bewerkt:

Rofffel

Forumguru
Blijkbaar kan de auto altijd gestart worden door de sleutel tegen de startknop te houden en te blijven proberen. Bij ging hij op het contact na +- 25x proberen en na +-40 keer beschaafd drukken ging de motor lopen.
Allerlei storingen tot gevolg maar uiteindelijk verdwenen deze weer na 5 meter rijden.

Euvel bleek toch de batterijtjes te zijn in de sleutels..
Zelfs nieuwe batterijtjes kunnen dus te weinig spanning hebben blijkbaar....

Gelukkig voor 10 euro opgelost..
 

Tees

Donateur
Dan heb je je batterijen toch wel héél lang laten liggen, voordat ze te weinig spanning hebben om enigszins te functioneren. Of zijn de Kessy sleutels zo ontzettend kieskeurig?

Ik weet niet hoe t voor de CL-type batterijen is, maar de meeste electronica die op AA of AAA batterijen werkt, zijn normaliter ontworpen om pas onder de 1 volt (terwijl het nominaal voltage 1.5V is, en helemaal vol zitten ze tegen de 1.6V aan) te stoppen met functioneren. En een AA batterij die ongebruikt onder de 1.0V zit is echt een oud beestje...

Maar goed, fijn iig dat je het hebt kunnen oplossen!
 

Cordoba

Forumguru
Ook AA batterijen of groter lopen in de verpakking langzaam leeg, op het werk ook gehad met ik meen R14 of R20 batterijen (grote jongens dus) die na een paar jaar in de voorraadkast liggen gewoon leeg waren. De meeste sleutels hebben een 3 Volt Lithium-knoopcel (wel verschillende maten, afhankelijk van type sleutel), dus veel minder lading, en als die oud zijn verliezen ze ook veel lading. Voor mij ook reden om verzamelverpakkingen knoopcellen die je voor een paar euro bij goedkope winkels(Action, Lidl, Aldi enz.) koopt, te laten liggen: vaak zijn dit al oudere batterijen als ze de winkel in gaan, en als ze dan ook nog lang blijven liggen, denk je voorraad te hebben, maar het is uiteindelijk gewoon chemisch afval in voorraad.
 

Rofffel

Forumguru
Deze batt heb ik 4.5 jaar geleden gekocht idd.
Betroffen wel nieuwe Varta's dus geen actionrommel.

Zo leren we weer iets ;)
 

Greenzorro

Nieuw lid
Ja op batterijen zit veel verschil, kameraad van me werkt al 15 jaar bij Duracell, en die bevestigd ook dat Duracell of andere grotere merken aanzienlijk langer meegaan ten opzichte van de merkloze, qua batterijen geld echt wel goedkoop is duurkoop.
Wat kan die man anders zeggen als hij daar werkt? Zelf al ondervonden dat AA batterijen van Aldi en Ikea langer meegaan dan de duurdere Duracell. Kon het eerst ook niet geloven en toch eens met succes geprobeerd.
 
Bovenaan Onderaan