Klepje tankdop wil niet meer open

wil ik net tanken, gaat het klepje van de tankdop niet open.
de auto een paar keer vergrendeld en ontgrendeld maar resultaat.

kent iemand een oplossing hiervoor ? lampje op dashboard brand inmiddels, no 60 km te gaan
 

Antera

Donateur
Achter de bekleding duiken kan je hem als het goed is handmatig open doen. Daarna meteen nieuw motortje bestellen en deze plaatsen aangezien deze wel eens kapot gaan en ik vermoed dat deze defect is geraakt.
 

eriktv

Forumguru
Of even - voor de korte termijn oplossing - kijken of je je auto ergens binnen kunt zetten, in mijn beleving is het probleem bij hogere temperaturen minder. Ik heb ergens op dit forum een beschrijving gepost van vervanging van de motor via het tankklepje, wellicht helpt goed smeren (en dan ook echt een kwartier lang smeren en steeds het palletje in- en uitdrukken!), dat heeft de boel mij een jaar gangbaar gemaakt.
 
zaterdagmorgen toch maar naar de dealer. eerst toch even kijken of hij echt niet open gaat.
klik. open.
met open klepje naar de pomp en tot de nok vullen.
het mechanisme ziet er goed uit, niet vuil of beschadigd. kijk het even aan. en niet meer de tank tot de bodem leeg rijden
 

EdK

Forumguru
het mechanisme ziet er goed uit, niet vuil of beschadigd.
misschien even met WD40 inspuiten en overtollig wegnemen met keukenpapier.
en dan gokken met een volle tank om het nogmaals af te sluiten en opnieuw te openen
Want als die dan weer zonder problemen opengaat dan kan de monteur er ook weinig mee, hij doet het namelijk toch gewoon.....:pieker:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Ik heb het met beide S2’s ook gehad en gewoon kunnen oplossen met de het bekende WD40 busje zoals @EdK al opperde.
 
het gaat nog steeds goed, binnenkort misschien voor de zekerheid smeren. maar waarmee ?
ik heb: siliconen olie, teflon olie, wd40 en molykote.

wat is het beste voor het mechaniekje
 

Jewepe

Forumguru
Als je al die middelen had laten staan, zou je nu een nieuw motortje hebben. Heb dit euvel ook gehad en wilde het risico niet aan dat ik onderweg naar Frankrijk het klepje weer niet open kreeg. Nieuw motortje kostte € 70,- inclusief montage.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Toevallig had ik het gisteren óók, voor de 1e keer in bijna 4 jaar.
Nadat ik rood aangelopen was en een paar keer vruchteloos tegen de klep geslagen had kreeg ik nog één ingeving.
Auto met de AB op slot en weer open doen. Een paar keer gedaan en.. Voilà! Probleemloos ging de klep van het slot af.
 

Arjen Bavel

Actief lid
Daarna meteen nieuw motortje bestellen en deze plaatsen

Heeft iemand de bestelcode en/of het onderdeelnummer van dat motortje?

Bij mij weigerde deze afgelopen week namelijk ook, na enige tijd wel open gekregen en geprobeerd te smeren, maar ik hoor dat de ontgrendeling niet altijd los gaat van het motortje zelf.
 

Antera

Donateur
Er zijn verschillende motoren weet niet of je elke kan plaatsen. Beste is om het juiste typenummer van je huidige motor uit te zoeken en deze te vervangen om zeker te weten dat je de juiste hebt.
 

Iv0vr

Lid
Toevallig! Mijne gaat sinds vandaag niet meer open. stond vanochtend bij de pomp.. niks.. dus maar weer naar huis gereden.

Nog een aantal maal geprobeerd helaas zonder resultaat.

Dus maar begonnen met uitbouwen van de bekleding.. meestal zit het "motortje" aan de binnenkant.. na wat schroefwerk werd ik wat treurig.. niks nakkes nada! alleen de kabel die het motortje aanstuurt gaat door een rubber dop naar de ruimte achter de tankklep.

Er zit ook geen noodontgrendeling naar mijn weten. ik zie niks zitten in ieder geval.

Iemand nog ideeën of tips? :pieker:
 

Iv0vr

Lid
Hi Peter,

Dat heb ik natuurlijk geprobeerd ;) ik heb het voorheen al heel sporadisch een keer gehad.
Ik heb uiteindelijk een soort wig gebruikt en heb hem open kunnen maken.
Ik heb de binnen bekleding helemaal uitgebouwd en de stekker los getrokken. Het klepje kan nu dus even niet op slot.
Zo meteen eens even kijken of ik het uitgebouwd krijg en om een onderdeel nummer te zoeken.
 
Bovenaan Onderaan