Hilox LED dimlichten

turboturbo

Forumguru
hoe was het geheel van jou dan verpakt ?
In die doosjes zit een soort piepschuim om de armaturen heen (waar de led chips op zitten)

M'n telefoon kan niet van zo dichtbij scherp stellen. Het zijn een soort kleine stofjes haast afkomstig van het beschermende schuim wat eromheen zit. Dat zie je op de foto achter de lamp liggen (kleur is zwart). Het laat zich gemakkelijk eraf blazen zie ik wel. Ik vroeg me even af hoe goed zo'n chip tegen vuil of vettigheid kan en of er bijv vuil in kan branden wanneer ze heet zijn. En of je het mag aanraken met bijv een doek of borstel.
image.jpeg
 

Canon-Eye

Forumguru
Geen fotograaf in de familie- of kennissenkring?
Die heeft vast wel zo'n klein blaasbalgje om stofjes uit de camera en van de objectieven te blazen... :pardon:
 

HarrieSkoda

Forumguru
In die doosjes zit een soort piepschuim om de armaturen heen (waar de led chips op zitten)

M'n telefoon kan niet van zo dichtbij scherp stellen. Het zijn een soort kleine stofjes haast afkomstig van het beschermende schuim wat eromheen zit. Dat zie je op de foto achter de lamp liggen (kleur is zwart). Het laat zich gemakkelijk eraf blazen zie ik wel. Ik vroeg me even af hoe goed zo'n chip tegen vuil of vettigheid kan en of er bijv vuil in kan branden wanneer ze heet zijn. En of je het mag aanraken met bijv een doek of borstel.
Bekijk bijlage 70220

Zijn dat de H7 van Hilox?
 

turboturbo

Forumguru
Bijna goed - het is een H4. Hilox noemt ze overigens HB4 [EDIT: H4B, zie bericht verderop], geen idee waarom.

Wat evt schoonmaken betreft vond ik deze info:
In the event that a LUXEON emitter requires cleaning, first try a gentle swabbing using a lint-free swab. If needed, a lint-free swab and isopropyl alcohol (IPA) can be used to gently remove dirt from the silicone coating. Do not use other solvents as they may adversely react with the package of the LUXEON emitter.
Wat wordt nu met die siliconen coating bedoeld?
Bron.
 
Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
Bijna goed - het is een H4. Hilox noemt ze overigens HB4, geen idee waarom.
Dat lijkt me vreemd; H4, HB4 noemen.
H4 is gewoon een heel ander type lamp dan de HB4!

HB4:
New-OSRAM-HB4-9006-12V-51W-3200K-P22d-ORIGINAL-Car-Halogen-Light-OEM-Bulb-High-Low.jpg


H4:
New-OSRAM-H4-12V-60-55W-64193SVS-SILVERSTAR-Halogen-Long-Lifetime-Bright-Headlight-Bulbs-Car-Lamps_2f52f459-e2d4-4490-a559-696ccf9ce651.jpg


De voet is anders, en ook niet onbelangrijk; H4 kent een 3-polige aansluiting, HB4 (9006) een 2-polige. Omdat een H4 een zogenaamde hi- en low-beam kent.
M.a.w. als ze die voor het gemak, maar ff een compleet foutieve type aanduiding geven, is dat wel erg slordig. :(
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Vind ik ook @Captain Hook Echter ligt de slordigheid bij mezelf....

Echter ik was zelf abuis :facepalm:, dus hierbij een correctie. Hilox noemt ze H4B.
image.jpeg

Ik denk dat de B moet slaan op 'bi' omdat het tenslotte 2-1 lampen zijn: dim en groot licht.

Dat kapje is denk ik voor de cut-off van het dimlicht. Een halogeen H4 lampje heeft dat kapje ook in het glas zitten. En heeft ook 2 wolfraam draadjes met 2 fysieke 12V + aansluitingen (vandaar de drie potige stekker)
 

MaxN

Donateur
Volgens mij heeft geen enkele aftermarket LED een EC-keurmerk, dus niet geschikt voor de openbare weg.
These products do not have ECE approval. This means they must not be used on public roads.(bron: OSRAM.nl)
 

HarrieSkoda

Forumguru
Jullie zouden het eerst eens ik werkelijkheid moeten zien voordat er gelijk conclusies worden getrokken.

Jammer hoor.
 

Canon-Eye

Forumguru
Nou ja, als het niet goedgekeurd is voor gebruik op de openbare weg, dan zou daar mogelijk, misschien, eventueel ook wel eens een reden voor kúnnen zijn, toch?
En ik rij nu eenmaal voornamelijk op de openbare weg. De wel toegelaten Philips RaceVisions geven daar ruim voldoende licht en zijn ook goed genoeg voor die 15 strekkende meter niet-openbare oprit die ik steeds moet overbruggen...
 

Captain Hook

Forumguru
Het is nu wel meer dan duidelijk geworden dat je geen fan bent van (Hilox) (aftermarket) LED verlichting :deuk:.
Correctie:
Ik ben geen fan van [welk plakmerk dan ook] leverancier die imho te hoge prijzen vraagt voor dit soort hardware. :koffie:

Volgens mij heb je iets gemist. :jaja:
Ik ben wel degelijk fan van aftermarket LED verlichting:
https://www.skodaforum.nl/forum/i/hb4-led-mistlicht-ombouw.34644/
Mits het goed past, goed functioneert en de prijs/prestatieverhouding op orde is.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Nou ja, als het niet goedgekeurd is voor gebruik op de openbare weg, dan zou daar mogelijk, misschien, eventueel ook wel eens een reden voor kúnnen zijn, toch?
En ik rij nu eenmaal voornamelijk op de openbare weg. De wel toegelaten Philips RaceVisions geven daar ruim voldoende licht en zijn ook goed genoeg voor die 15 strekkende meter niet-openbare oprit die ik steeds moet overbruggen...

De set heeft wel een keurmerk, alleen niet om op de openbare weg te mogen rijden. Dat klopt.

Hetzelfde als wiet roken.. niet toegestaan, wel gedoogd.

Zelfde geldt met deze verlichting, aangezien ze er gewoon mee door de APK komen!

Correctie:
Ik ben geen fan van [welk plakmerk dan ook] leverancier die imho te hoge prijzen vraagt voor dit soort hardware. :koffie:

Volgens mij heb je iets gemist. :jaja:
Ik ben wel degelijk fan van aftermarket LED verlichting:
https://www.skodaforum.nl/forum/i/hb4-led-mistlicht-ombouw.34644/
Mits het goed past, goed functioneert en de prijs/prestatieverhouding op orde is.

Als je zulke gedegen onderzoeken doet, waarom dan ook niet van Hilox? Kun je ze direct op de plek zetten mochten jou onderzoeken iets anders uitwijzen, daar Hilox eenzelfde lichtbeeld als halogeen verlichting opgeeft.

Vind dat altijd zo jammer, hard roepen over hoe slecht of goed iets is, terwijl je het niet eens in real life hebt kunnen bekijken.
 

Canon-Eye

Forumguru
aangezien ze er gewoon mee door de APK komen
Finnik niet zo'n sterk argument, aangezien de keurmeester hoogstwaarschijnlijk niet naar de keurmerken van individuele lampjes zal kijken, hoogstens zal checken of het dimlicht niet te hoog staat. En het is maar de vraag of hij daarbij heel erg gedetailleerd op het totale lichtbeeld let zolang er geen flink opvallende afwijking te zien is; ik denk van niet...
 

Captain Hook

Forumguru
Als je zulke gedegen onderzoeken doet, waarom dan ook niet van Hilox?
Lees nogmaals mijn argumenten... ;)
En eentje daarvan luidt: "de prijs/prestatieverhouding op orde is"

En nee, ik ga ze niet zelf eerst voor veel poen aanschaffen om dan vervolgens tot de conclusie te komen dat ze, net als menige andere Hx LED retrofit, fysiek niet passen in de koplampunits van mijn Skoda (dim-/grootlicht).

Vind dat altijd zo jammer, hard roepen over hoe slecht of goed iets is, terwijl je het niet eens in real life hebt kunnen bekijken.
Volgens mij ben ik één van de weinigen alhier die daadwerkelijk het nodige (elektrisch) onderzoek heeft gedaan naar diverse LED alternatieven. :jaja:
 
Bovenaan Onderaan