Hilox LED dimlichten

Bakkertje

Forumguru

turboturbo

Forumguru
Plaatje bij het praatje,
Ik heb geprobeerd op al die 7 pagina's te zoeken naar het setje XTR dat ik bij Hilox heb besteld, maar ik kan ze echt niet vinden. Ook de informatie bij de lampen is voor mij niet altijd duidelijk bijv welke leds er worden gebruikt...

Los daarvan geef ik je helemaal gelijk over hoe het werkt met zo'n NL bedrijf, importeur, import heffingen en lokale winkel/marketing kosten. Dat is idd helaas wel de realiteit. Met telefoon hoesjes etc zie ik hetzelfde; de Ali varianten zijn voor een tientje van de prijs aldaar te vinden. Alleen is dat makkelijker voor mij te beoordelen of ik denk dat de kwaliteit afdoende is. En er hangt niet zoveel van af als een set lampen op m'n auto.

Kijk ik baseer m'n keuze juist op de vele tests die er te vinden zijn en dan zie over het algemeen (dus lang niet altijd) dat goedkope leds er slecht van af komen qua stroom verbruik, lichtopbrengst en te verachten levensduur door inferieure koeling etc. Gemakshalve kies ik dan voor een relatief gerenommeerd product omdat ik zelf al die tests niet kan nabootsen en ook geen zin heb in gedoe met terugsturen etc.
Overigens las ik dat tweakers topic dat jouw recensies over zo'n led lamp en verkoper waren verdwenen. Dat duidt toch heel erg op praktijken die willen verbloemen dat het gaat om ondeugdelijke producten (idd ondeugdelijk als in wat de beloofde claims niet gehaald worden) En ook hier wil ik niet alle goedkope lampen over een kam scheren, het is maar een van de zovele ervaringen. Ik wil zelf liever niet de kans lopen daar tegenaan te lopen.

Ander voorbeeld.
Alweer een tijdje geleden toevallig nog kreeg ik een waarschuwing van een forumlid dat de w5w led lampjes die we samen op Ali hadden besteld niet deugden: het glas was gebarsten door hittevorming. Het is echt maar een op zichzelf staand voorbeeld waarmee ik geenszins wil generaliseren. Maar met zeer prijzige Osram w5w led lampjes kan ik er vanop aan dat dat niet gebeurt. Plus ik weet dat zakenblad lichtopbrengst, stroomverbruik en kleurtemperatuur zijn zoals beloofd.
 
Laatst bewerkt:

dirk27

Forumguru
Ondertussen heb ik al bijna 50.000 km gereden met mijn set Hilox, lichtsterkte is perfect 's nachts, lekker comfortabel, de afstelling is ook gecontroleerd en is zoals OEM verlichting. Weet dat ik altijd rij met lichten aan, dus niet dagrijverlichting.

Voorlopig de beste 180 euro die ik ooit heb uitgegeven aan mijn auto :D
Mijn broer die een BMW 1-serie heeft van 2017 heeft een setje XTR Grey en hij zegt mij steeds hetzelfde, de beste 160 euro ooit.
 

dirk27

Forumguru
Plaatje bij het praatje, de hilox lampen: http://www.cnilight.com/featured/nao-patent-h7-led-35w-3200-lumen-xenon-hid-kit-sale.html
De overige H7 sets: http://www.cnilight.com/products?model=h7

En nogmaals het is even zoeken naar de juiste lamp, maar ook met 125 euro voor een set betaal je 6x de prijs..

Maar eenieder moet het helemaal zelf weten om hiervoor te kiezen of niet natuurlijk, mijn 2 cts heb ik bijgedragen aan dit draadje..

Ik moet je ook met spijt melden dat geen enkele set die op die site wordt aangeboden maar lijkt op de Hilox set..
De LEDS zijn ook raar: daar waar Hilox 3 kleine leds gebruikt, wordt er een dikke goedkopere led gebruikt op die pagina's die je toont.

Truckstar.nl die wel een degelijk blad is heeft wel betrouwbare reviews hierover geschreven: lees toch even door als je met vooroordelen zit.

https://hilox.eu/blog/hilox-led-koplampen-truckstar/

Volledige test artikel:
https://hilox.eu/pub/media/als-beste-getest-hilox-xtr-led-truckstar.pdf
 

EdK

Forumguru
En nogmaals het is even zoeken naar de juiste lamp, maar ook met 125 euro voor een set betaal je 6x de prijs..
Ongetwijfeld heb je gelijk.
En ja de nederlandse winkels halen het ook weg uit china en zoals al gezegd daarnet ook een apple laat zijn producten daar fabriceren.
Ja omdat het stukken goedkoper is mbt het arbeidsloon..
Maar vele dingen worden voor nederlandse ( en dus ook Apple ) naar hun specs daar geproduceerd.
En tsja als die chinezen dan zien dat er producten goed verkopen gaan ze deze kopiëren en goedkoper op de markt zetten.
Alleen worden ze niet volgens de specs van het orgineel geproduceerd.
Dus maken ze look a likes die goedkoper op de markt worden gezet waardoor het artikel aantrekkelijk word tot zeer aantrekkelijk.
De firma waar ik voor werk, die heeft ook produkten die rechtstreeks uit china komen.
Maar deze producten worden ook gebouwd naar specs die wij van te voren hebben aangegeven. En dan is het soms nog erg moeilijk communiceren en weer firmware toegestuurd krijgen vanwege problemen die we in het veld ermee hebben
En zodoende heb je dus ook een boel bagger bij een toko van Ali en zijn broeders.
Hiermee zeg ik niet dat alle producten van Ali bagger zijn want er worden zeker wel goede geproduceerd alleen is het vaak erg moeilijk om deze tussen het afval te vinden.

Dus tsja zoals @turboturbo dan ook zegt dan maar op zeker spelen en wat duurder uit zijn.
En als het dan toch nederlandse bagger is dan is het toch makkelijker verhaal halen.

En ook ikzelf koop ook bij Ali, Zit nu bv te wachten op paar krimptangen en kabeltangen.
Tsja spotgoedkoop en zeker niet de kwaliteit als een Knipex etc, maar in dit geval de opvatting dat als ik er een jaar mee kan werken dan ben ik al tevreden en heb ik hem al terugverdiend.
Maw het is een afweging, en die is voor een ieder persoonlijk.
Zoals CH alles getest heeft zoals hij in een topic heeft geschreven, tsja helaas heb ik daar niet de tijd voor omdat ik die in andere dingen moet steken.
Maar zou ik die tijd wel hebben ( waarschijnlijk als ik met pensioen ben ) dan zou ik zoiets ook een leuk projectje vinden.
 

Rofffel

Forumguru
Maar wie heeft je toestemming gegeven om in de lichtunit te kijken ???:pieker:
Wie heeft het over het kijken naar een lichtunit?
De reflector is dusdanig fel dat alleen je eigen weghelft in de gaten houdende, in mijn ogen (letterlijk) te fel is.
 

Bakkertje

Forumguru
@dirk27 uit het artikel wat je post:
upload_2018-11-28_22-3-7.png

De kunst is klaarblijkelijk om lumileds te plaatsen, maar ik heb weinig zin om me helemaal te verdiepen in de materie. Mijn Passat heeft af-fabriek Led en de Touran in bestelling ook. Dat blijft in mijn ogen toch het beste.
Als je ermee aan de slag gaat en jezelf erin verdiept zou het voor de belangstellende hier best interessant kunnen zijn om eens uit te pluizen wat het nu de hilox lampoen nu "zo bijzonder" maakt. Ik kwam een heel artiekl tegen op tweakers met veel technische uitleg (wellicht al voorbij gekomen) maar ik heb geen zin om dat door te gaan akkeren:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1772741/0

Ik blijf er overigens wel bij dat je jezelf laat neppen door de genoemde sites (xenonjan.nl is er ook weer zoeen die een paar pakketten besteld en vervolgens tegen 4x de inkoopsprijs doorverkoopt).
Maar nogmaals doe vooral je ding.

https://nl.aliexpress.com/item/MODE..._expid=b2682082-542e-477e-952f-46383ed985c6-5
 

turboturbo

Forumguru
Ik citeer even uit dat topic waarnaar je verwijst:
Vaak zijn ze wel redelijk makkelijk te herkennen doordat ze met vergelijkbare led lampen een heel stuk goedkoper zijn. Dat zegt vaak al genoeg.
smile.gif

Verder onderstreept de TS de waarschuwing dat je als consument goed moet uitkijken voor namaak (van oa de Z ES Lumileds)

De TS linkt naar een artikel waar ik even uit quote:
  • Real ZES LED is expensive, most of manufacturers will make them on led headlight bulbs with high quality electronic component and IC driver to make sure that this led headlight bulbs won’t be high defective during the warranty period. If LED headlights are broken quickly, ZES LEDS will be wasted and unrecyclable, manufacturer should compensate buyer with a new kit and will lose lots of money.
  • On the contrary, fake ZES LED is not valuable, manufacturer could make them with terrible quality electronic component, or even recyclable capacitors and IC driver. If do in this way, they can get high profit on each kit. Although each kit is broken during the warranty period, they can ship client a new kit for compensation but still have enough profit on this order. But for the clients, they get hurt so much, lose the brand reputation and hard to get back.
So please inspect carefully on your ZES led headlight bulbs, don’t be cheated because of low price. Thing is always cheap for a reason.

Welnu, ik lees in al deze informatie tot nog toe nog geen onderbouwing om géén duurdere lamp te kopen waarvan je als consument 100% van op aan kunt dat je met geen namaak in handen hebt. Ik lees vooral de tip om argwanend te zijn bij goedkope sets. En ja, wat is dan goedkoop? 20 dollar? 40?

Met die Ali set die je als laatste linkt, kan ik dat voor mezelf niet met zekerheid inschatten. En met 60 dollar en de kans dat ik er nog invoer rechten over moet betalen (daar wordt in de product omschrijving voor gewaarschuwd) ben ik dan misschien niet meer zo afschuwelijk veel goedkoper uit vergeleken met de Hilox lamp gezien het risico dat ik met dat setje loop (vind ik)

In de truckstar test valt trouwens een setje met vermeende Lumileds hard door de mand...

Maar ik houd er rekening mee dat ik de informatie teveel naar m'n eigen gelijk interpreteer, dus ik ventileer vooral waarom ik deze keuze heb gemaakt om voor Hilox lampen te gaan....
 
Laatst bewerkt:

dirk27

Forumguru
Voor diegenen die hier echt belangstelling voor hebben: ik heb veel vertrouwen in een review van een professioneel autoblad zoals Truckstar. Ze hebben hier diverse LED sets getest naast mekaar en hun conclusie was dat de Hilox set de enige was die een correct lichtbeeld gaf en lichtsterkte.

Hilox laat in China LED sets bouwen zoals EdK hierboven beschreven heeft: op bestelling eigen specificaties doorgeven. Lijkt mij dus gewoon OK.

Truckstar geeft sinds 1980 autobladen uit en maakt deel uit van New Skool Media, is dus degelijk materiaal waarover je dus geen twijfels hoeft te hebben over hun professionaliteit.

Voor mij is dit voldoende om te weten dat ik voor 160-200 misschien veel betaal (gezien er ook sets zijn van 50 euro), maar ik weet dat het tenminste goed is. Het is dus geen gok van 50 euro, maar een zekerheid van 200 euro dat je koopt (danku truckstar!).

https://hilox.eu/pub/media/als-beste-getest-hilox-xtr-led-truckstar.pdf
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
Voor degene die nog twijfelen, vandaag zelfs 26% korting!

Ik lees jullie meningen lekker mee, maar ook ik heb al verschillende LED lampen van Ali mogen vergelijken met die van Hilox. Nogmaals; geen van deze kon tippen aan die van hen. Zou voor geen goud mijn halogeen ‘kaarsjes’ terug willen!

Jammer dat de H15 van Hilox te lang was om in het koplamphuis te monteren, anders was het een perfecte Bi-LED combi.

Ohja, en er waren ook nog mensen die klaagde over een te felle lichtbundel welke irritatie oplevert, en van mening waren dat je beter wat meer geld uit kan geven voor xenon/LED verlichting af fabriek.
Nou, ik kwam net (overdag dus!) een Passat met af fabriek LED koplampen tegen, en dat was toch aardig fel! Feller zelfs dan mijn ‘aftermarket’ LED set. De Passat draaide voor ons af, in tegengestelde richting. Schuin erin kijkend was onprettig. En dan is dit nog overdag ;). LED is eenmaal fel, het nieuwe xenon!
 

turboturbo

Forumguru
Schuin erin kijkend was onprettig.
Ja, dit is herkenbaar. Ik heb dikwijls felle lampen achter me of schuin mij tegemoet rijdend. Vaak denk ik dan: 'o daar heb je weer zo'n petje met xenon lampen' maar meestal is het toch echt gewoon af-fabriek xenon of led. Het is soms maar net even in welke hoek je die verlichting je oog bereikt. Ik vind het daarom ook niet zo erg, het is kennelijk niet altijd te voorkomen, ook niet met af-fabriek verlichting.
Voor degene die nog twijfelen, vandaag zelfs 26% korting!
Nog even en dan is het opheffingsuitverkoop? :geek:
 
Voor degene die nog twijfelen, vandaag zelfs 26% korting!

Ik twijfel effectief nog erg gezien de legaliteit ervan, maar ik heb nu ongeveer 150km gereden (nog steeds platliggen door een rugletsel verder) en de reflector halogenen van de o3 zijn een pak fletser dan de projector-halogenen van de fabia. Teleurstellend om dan zogezegd een duurdere reeks te zijn. Ik zie op de site van hilox wel enkel sinterklaaskortingen, 12% en 18%? Zie ik een code voor 26 % over het hoofd?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Tja, legaliteit... Ik heb liever 500 mensen met een Hilox setje, dan 1 persoon met een goedkoop aftermarket xenon setje.

Dat geeft misschien aan hoe erg ik er tevreden over ben.

Probeer even de code sint26 en zie wat er gebeurt :D.
 

turboturbo

Forumguru
Nou het geluk zat me mee!
image.jpeg

Op zich wel blij mee, maar had met opzet voor de grey gekozen ivm kortere inbouw ruimte in de lamphouder. Maar eens zien of eea gaat passen.

Het viel me op dat bij het uitpakken er restjes van het piep schuim op de led chips achter blijft (lijkt beetje statisch dat spul). Die moeten dus eerst even goed schoongemaakt worden (denk busje perslucht kopen) Straks smelt die troep op de ledjes :nailbiting:

Qua verpakking had er wel een plasticje of vliesje om gemogen.
 

EdK

Forumguru
mmmm, is me nog niet opgevallen , misschien dat die van jou paar keer in en uit de verpakking zijn geweest ?
Maar hard blazen ipv busje perslucht gaat ook vaak goed hoor.
Enne blaas je niet hard genoeg dan ff één hand voor je kont houden....:pieker::pardon:
 
Bovenaan Onderaan