Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

EdK

Forumguru
Geduld............ De IT groep van VAG is nog steeds druk met de APP en daardoor geen tijd voor wat kaarten tbv een navigatie...:D
 

kwillems

Donateur
Ja, maar die passage gaat over het vervangen van de ene met de andere. Dat lukt inderdaad op die manier. Maar allebei tegelijkertijd verbinden niet.
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Hmm. Ik zie nu dat er “te verbinden” mobiel staat...... Kan iemand met een MIB1-Columbus bevestigen of er twee telefoons gekoppeld kunnen worden (of niet)?
 

kwillems

Donateur
Ik ben er nog even mee aan het prutsen geweest, maar helaas zonder succes. Het is bij mij of het ene of het andere toestel, maar niet twee tegelijk.
Nu verder niemand op de 'oproep' van @Rallye heeft gereageerd ga ik ervan uit dat met mijn type Columbus maar één telefoon tegelijk verbonden kan zijn.
 

Fmoon

Forumguru
Beste Leden,

Nu binnen 2 weken 2 maal het probleem gehad met een navigatiesysteem die uitvalt. Heenweg naar Frankrijk ging perfect, terug verloor die ineens na 500km z'n werking. Vandaag terug vanuit Zeeland en hetzelfde probleem. De GPS lijkt te blijven hangen of iets dergelijks. Als ik al rijdend het systeem even een reset geef dan werkt het wel even kort maar het probleem keert weer terug. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? In het scherm krijg ik eerst een melding over iets van bestanden die niet gevonden worden .
 

MaxN

Donateur
Welke versie van firmware en kaarten zitten er op?
Misschien dat nieuwe kaarten(als deze verouderd zijn tenminste) al een oplossing is.
 

Fmoon

Forumguru
Heb deze in Augustus erop gezet 2018/2019. Doet het al enige maanden prima. Ben de exacte tekst even vergeten die in het scherm komt, maar was iets over "data bank, bestanden niet vinden" Vroeger ook wel eens gehad, maar nu 2x in 2 weken.
 

Fmoon

Forumguru
Navagatiebestanden in het infotainmentsysteem zijn ongeldig. Bestanden controleren, alstublieft."

Nu is mijn iets opgevallen.

Het is me nu 2 maal op de weg naar huis gebeurd. En toevallig was er 2x op dezelfde weg een volledige wegafsluiting op Zondag. Misschien dat er iets daarin mis gaat. Zal van de week de navigatie eens bij elk ritje gebruiken.
 

Maartenvds

Forumguru
kan zijn dat de sh kaart die je gebruikt niet helemaal goed is. Ik adviseer vaak om de kaarten in een keer te laten updaten als je daar de mogelijkheid toe hebt. vaak korte stukjes updaten is ook niet goed. Kan zijn dat er inderdaad in die weg afsluiting heel veel data ineens loopt of hij kan geen her route berekenen en loopt daarom vast
 

Cordoba

Forumguru
Navagatiebestanden in het infotainmentsysteem zijn ongeldig. Bestanden controleren, alstublieft."

Nu is mijn iets opgevallen.

Het is me nu 2 maal op de weg naar huis gebeurd. En toevallig was er 2x op dezelfde weg een volledige wegafsluiting op Zondag. Misschien dat er iets daarin mis gaat. Zal van de week de navigatie eens bij elk ritje gebruiken.

Columbus heeft je dus betrapt tijdens het off-road-rijden?;)
 

AndreM

Forumguru
@Fmoon, Geeft de navi niets aan in het display?
Ik heb dit zelf ook gehad met de Amundsen en daar werd aangegeven dat er geen GPS signaal was.
Uiteindelijk is de module in de handschoenenkastje vervangen en was het opgelost.
 

Fmoon

Forumguru
kan zijn dat de sh kaart die je gebruikt niet helemaal goed is. Ik adviseer vaak om de kaarten in een keer te laten updaten als je daar de mogelijkheid toe hebt. vaak korte stukjes updaten is ook niet goed. Kan zijn dat er inderdaad in die weg afsluiting heel veel data ineens loopt of hij kan geen her route berekenen en loopt daarom vast

Ik heb bij deze update inderdaad wel 1 keer een onderbreking gehad omdat het wat langer duurde bij de supermarkt, maar daarna probleemloos vele kilometers gebruikt.

Ik zie zelf wel ergens een verband zitten in de wegafsluiting, deze waren beide ook aangekondigd dat dit weekend de snelweg afgesloten zou zijn en waren op exact dezelfde plek. Ik heb aankomende week toevallig nog wat beste ritjes, ik zal de navigatie eens aan zetten om te kijken of dat wel probleemloos zal verlopen.

Zou ik eventueel de software kunnen vernieuwen op de navigatie? Dat ik het bestand opnieuw erop zet ondanks dat het dezelfde is? Maar dan zonder onderbreking, misschien is er door de onderbreking net even wat mis gegaan qua meldingen over gesloten wegen.
 

tist

Actief lid
Ik ken die voorvallen maar al te goed hoor.

Ik vind mijn bericht van toen niet meer terug ....
Komt er gewoon op neer dat ik al tig problemen heb gehad met dat "ding", wat men radio en gps unit pleegt te noemen.
Onder garantie gewoon geupdated, was nog slechter nadien, radio wou zelfs niet meer uit na afsluiten wagen, heb er filmbeelden van gemaakt toen, ook van al de andere problemen, dat alles en mijn bemerkingen zouden door dienen dealer zijn doorgezonden, heb jij iets vernomen van mijn problemen door de dealer of importeur, ik in ieder geval nooit.
Met het bemerken van nog andere probs bij dienen dealer, zijn reactie :"het is mijn woord tegen dat van jou punt"!
Daar sta je dan, blijkt dat al die gegevens van mij gewoon aangenomen zijn en verder niets mee gedaan, volgens een andere dealer is er nergens iets van terug te vinden in hun systemen, of hij zou ook moeten liegen.

Sorry voor dit negativisme maar ik ben zoals je wel merkt heel boos op al waar de VW groep me heeft mee opgezadeld.
 
Bovenaan Onderaan