Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Spinal

Forumguru
Nou, ik heb alle moed verzameld en de columbus upgedatet naar 4124 via 3814. Dat is allemaal goed gegaan, telefoon werk nog goed, pdc en climatronic werken ook nog op de columbus. Echter is de navigatie en media uit de maxi-dot verdwenen en vooral met de navigatie was de maxi dot wel van toegevoegde waarde.

Hoe krijg ik de navigatie terug in de maxi dot?

Heb je de oude codering van je Navi en Radio (is volgens mij dezelfde code) uitgelezen en bewaard?
Ik heb een tijd geleden ook een firmware update van 38?? naar 4120 gedaan en hoefde alleen mijn achteruitrijcamera opnieuw in te leren.
 

Antera

Donateur
Jer zal idd de originele codering moeten hebben opgeslagen alvorens te gaan updaten. daarna moet de OEM codering er weer in om alles compleet te laten werken. Zo niet zal je de codering zelf even moet gaan uitvogelen of eventuele ik. :-)
 
Dat wordt een ritje naar Antera, vrees ik. Want die chinese kabel ligt al bij het vuilnis al die virusmeldingen op mijn computer :stop:
 

Rajackar

Senior Member
Ik heb inmiddels de nieuwe columbus (zonder draaiknoppen, wat een drama :( ), Weet iemand of deze dezelfde update files gebruikt?
 

CBreedijk

Donateur
Ik heb inmiddels de nieuwe columbus (zonder draaiknoppen, wat een drama :( ), Weet iemand of deze dezelfde update files gebruikt?

Drama???
Ik moet nog over ivm mijn AID.
En dat kost nog geld ook

Maar drama is omdat je beide systemen nu kent.
Heb weinig klachten gehoord over 9,2” scherm.
 

CDK

Forumguru
Drama???
Ik moet nog over ivm mijn AID.
En dat kost nog geld ook

Maar drama is omdat je beide systemen nu kent.
Heb weinig klachten gehoord over 9,2” scherm.

Nou ik ben blij dat ik die lelijke knoppen niet meer heb. Bediening gaat bij mij zoals je van een touchscreen mag verwachten.
Maaruhhhh, nog steeds niet terug geweest voor je AID?
 

CBreedijk

Donateur
Nou ik ben blij dat ik die lelijke knoppen niet meer heb. Bediening gaat bij mij zoals je van een touchscreen mag verwachten.
Maaruhhhh, nog steeds niet terug geweest voor je AID?

Geen terugroep actie ;) gehad.

Al 100x gevraagd naar een update betreffende hoofdunit en scherm.

Mijn unit moet naar Matze toe.
Maar hij moet eerst een ruilunit klaar hebben/maken.
En dat laatste daar zit t op vast.

Dan is t een keer alles over en weer sturen.
En week later bezoekje aan Duitsland.

Pfffffff.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rajackar

Senior Member
Thanks allemaal! Helemaal duidelijk zo.

En over het gebrek aan knoppen, het irriteert me vooral een beetje dat je nu niet direct naar dingen als media / radio / navigatie kunt gaan maar altijd via het menu moet. Dat is een extra stap die je niet (of lastig) zonder kijken uit kunt voeren en zo zijn je ogen dus langer van de weg af.
Hetzelfde geldt voor scrollen door lange MP3 lijsten zonder de draaiknoppen. Dat ging op de vorige versie naar mijn mening makkelijker. Nu heb je meer aandacht bij het scherm nodig en dat lijkt mij nou net niet de bedoeling.
Maar goed, in de praktijk is het nog steeds een prima systeem. Ik vind het alleen gek dat ze de keuze zo gemaakt hebben.
 

harmG

Nieuw lid
Hallo,

weet iemand ook of het mogelijk is om een laatste reisdoel te wissen, dus niet de hele lijst maar een enkele? En wanneer dit mogelijk is hoor ik graag hoe.
Ik heb een Columbus (octavia 2014) radio.

alvast bedankt
 

harmG

Nieuw lid
Scherp Corne, op de oude columbus was dit zonder problemen mogelijk. Maar begrijp dat jij het ook niet weet dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Pendragon

Forumguru
Alles is wennen. In mijn huidige columbus in de O3 vul je bij navigatie eerst een plaats in en dan een straat. In de nieuwe gelijk de straat en plaats. Klinkt onhandig, maar went vast snel.
 
Bovenaan Onderaan