Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Agepagelage

Nieuw lid
Aangezien ik nergens een concreet antwoord kan vinden op mijn vraag, probeer ik het hier even.

Ik heb een Seat Leon met een MIB1 systeem. Deze komt overeen met de MIB1 van VW en Skoda. Nou wil ik weten of het mogelijk is om eigen POIs toe te voegen? Ik heb een test bestand van SCDB gedownload voor de flitspalen maar daarin zie ik steeds de naam MIB2 voorbij komen. Ik zie wel bij de foto's en compitabele Navi's bij SCDB mijn Navi, de 5F0 MIB1 staan. Bij andere forums word weer gezegt dat het niet mogelijk is terwijl ik hier topics heb gezien waar iemand het wel was gelukt alleen zonder geluidsmeldingen.
 

Klaasje

Forumguru
Ik heb de officieele tool van Skoda gebruikt en die werkt al niet.
Skoda destinations. Sd en usb gemaakt
Fat32. Maar tijdens updaten zegt systeem Storing. Datum van bestand zegt ook datum 2014. Terwijl net gemaakt :-)
 

kwillems

Donateur
Niet geheel antwoord op je vraag kwa hardware
Heb zelf de Samsung J3 dualsim en een amundsen
Gebeld worden op één van de twee nummers is geen enkel probleem en word beide gewoon over de amundsen gestuurd.

Zelf bellen is een iets ander verhaal en zal zeker niet aan je Amundsen/Columbus liggen.
Maar de simhouder 1 staat standaard in voor bellen en 2 hangt er een beetje bij.
Doordat ik zelf voor 80% zakelijk bel en 20% prive zit bij mij de zakelijke in simslot 1 en prive in slot 2
Ga ik nu prive bellen dan kies ik het te bellen nummer, maar indien ik dit over sim 2 wil laten lopen dan moet ik dat wel aangeven in menu of icoon 2 intoetsen op de telefoon bij de bel gegevens van die persoon.
Doe ik dat niet dan gaat mijn prive gesprek over de zakelijke sim gevoerd worden.

Dus dit is iets waar je rekening mee moet houden en alleen is in te stellen op je telefoon en dus niet op de Amundsen.
Voor de rest is het gesprek net als binnenkomend goed te houden en kan met stuurbedieningsknoppen verbroken worden of geluid harder zachter te zetten.

Dus het zal in begin even wennen zijn maar een dualsim toestel zou gewoon de standaard moeten worden..... ideaal gewoon

Inmiddels heb ik mijn nieuwe telefoon binnen. Het is een Samsung Galaxy A7 geworden.
Het is niet mogelijk om op de Columbus te kiezen met welke SIM-kaart uitgebeld gaat worden. Dus of het is allemaal standaard SIM1 of standaard SIM2. Ook kan ik er voor kiezen bij ieder uitgaand gesprek te kiezen van welke SIM-kaart gebruik gemaakt moet worden.

Uiteindelijk heb ik het allemaal opgelost met een extra app, Dual SIM Selector Pro, https://play.google.com/store/apps/details?id=net.pixelrush.dualsimselector&hl=nl

Hoe werkt dat?
Allereerst heb ik op mijn toestel ingesteld vanaf welke SIM-kaart er standaard gebeld wordt. Bij bij is dat SIM1. Als je dat niet doet krijg je bij elk uitgaand gesprek de vraag welke SIM er gebruikt moet worden.
Vervolgens heb ik al mijn contacten ingedeeld in twee groepen, werk en privé. Daarna kun je dan in Dual SIM Selector Pro kiezen vanaf welke SIM-kaart er voor het werk en vanaf welke privé gebeld moet worden. Als je wilt kun je dat ook per contact instellen, maar dat was me teveel werk.

Wat er nu gebeurt dat dat bij het uitbellen de standaard SIM-keuze overruled wordt door de regels die je in Dual SIM Selector Pro hebt ingesteld.
Het resultaat is dan dat je ook vanaf je Columbus steeds met de juiste SIM-kaart uitbelt.

Dual SIM Selector Pro kost op dit moment 3,99 euro. Het is een appje met een donders eenvoudige interface, zonder fancy toeters en bellen, maar wat mij betreft het geld dubbel en dwars waard.
 

MaxN

Donateur
De firmware updaten kan, maar is meer risico op problemen dan met een kaartupdate.
Gaat meestal gewoon probleemloos, maar is altijd op eigen risico, aangezien zelfs de meeste dealers zich hier niet aan wagen.
 

Jessedew

Senior Member
Thanks. Laat ik het er voorlopig even lekker bij:) ga ik geen risico nemen. Enkel voor wat mogelijk mooiere features met het kans op problemen ga ik niet moeilijk lopen doet met updaten etc.
 

MaxN

Donateur
er vanuitgaande dat je een MIB1 Columbus hebt, gaat er niets veranderen hoor.
scherm reageert een fractie sneller, maar verder is er niets anders zover ik tot nu toe gemerkt heb.
 

Stone

Actief lid
sinds een paar weken zie ik mijn contacten van telefoon niet meer op de columbus. Ik heb telefooninstellingen van Columbus al terug naar fabrieksinstellingen gezet. Vind mijn telefoon maar ik kan de contacten niet overnemen. Iemand dit al voor gehad en oplossing hiervoor?
 

Skodaboytellem

Nieuw lid
Probeer het even als volgt:
- Verwijder je iPhone uit columbus navi bij BlueTooth
- Zoek iphone opnieuw vanuit Columbus (dus niet andersom)
- Akkoordeer de code op beide schermen
- wacht even 30 seconden tot de iPhone de bevestiging vraagt om ook de contacten te koppelen. Bevestig dit
- Nu zou de auto alle contacten over moeten nemen.
 

Stone

Actief lid
Ik heb dit zo gedaan maar na importeren van contacten zie ik enkel mijn nummer. Alle andere contacten zie ik niet. Als ik dan kijk bij importeren contacten staat er 1/1.
 

Skodaboytellem

Nieuw lid
Bijzonder... Staat alles in je telefoon met voor- en achternaam of alleen op voornaam? Als alles met alleen een voornaam staat (dus voornaam Jan de Jong i.p.v Voornaam Jan achternaam de Jong) kun je nog kiezen voor 'voornamen eerst weergeven'.

Heb deze nog niet eerder gezien eerlijk gezegd!
 

Rallye

Forumguru
Heb je een paar weken geleden geüpdated naar iOS12? En heb je bij Instellingen-Bluetooth-i “Synchroniseer contacten” aan staan? Dit is een nieuwe knop in iOS 12 en hij staat standaard uit.
 

Stone

Actief lid
Bijzonder... Staat alles in je telefoon met voor- en achternaam of alleen op voornaam? Als alles met alleen een voornaam staat (dus voornaam Jan de Jong i.p.v Voornaam Jan achternaam de Jong) kun je nog kiezen voor 'voornamen eerst weergeven'.

Heb deze nog niet eerder gezien eerlijk gezegd!
Heb het op mijn iPhone staan met voor- en achternaam. In de Columbus al ingesteld sorteren op voornaam en sorteren op achternaam maar helpt niet.
 

Stone

Actief lid
Heb je een paar weken geleden geüpdated naar iOS12? En heb je bij Instellingen-Bluetooth-i “Synchroniseer contacten” aan staan? Dit is een nieuwe knop in iOS 12 en hij staat standaard uit.
Ja is nu IOs12.1 maar ik vind het niet bij Bluetooth om “synchroniseer contacten” te activeren
 

CDK

Forumguru
Ja is nu IOs12.1 maar ik vind het niet bij Bluetooth om “synchroniseer contacten” te activeren

Naar je gekoppelde apparaten gaan bij Bluetooth, dan bij je carkit op het i tje klikken en dan vinkjes plaatsen :)

ecf669780aa879df300fff7d6991c3b8.jpg


1101a4b5f4b1ef02d15b2b1857b11689.jpg
 
Bovenaan Onderaan