JurgenM - Octavia RS 245

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rebel

Senior Member
Er is ook de mogelijkheid om de demo te kopen maar ik weet niet of dit een goed idee is.
Wat zijn hier voor de voorwaarden?
6 maand oud, of bep. aantal kilometers?
En qua prijs? 20% minder dan de catalogus prijs?

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
 

Porte

Nieuw lid
Wat zijn hier voor de voorwaarden?
6 maand oud, of bep. aantal kilometers?
En qua prijs? 20% minder dan de catalogus prijs?

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Na 3 maanden kunnen ze de auto verkopen met een maximum aantal kilometers.

Qua prijs heb ik geen idee?
Ofwel wachten tot het autosalon?
 

leon-cupra

Forumguru
En net daarom twijfel ik om de manuele bak te kopen, maar goed deze week ga ik rijden met een dsg en zal zien wat het mij zegt.
Als het de eerste keer is dat je met een DSG rijdt, probeer dan een ritje van minimaal een uur te versieren. Op 15-30min kan je absoluut niet ondervinden hoe een DSG rijdt. Het is in het bgin toch wel wennen, een dsg.
 

philippe bakker

Forumguru
Vergeet dat maar. Flipperen is absoluut niet hetzelfde als manueel schakelen.
Ik persoonlijk zoek in het manueel schakelen het ideaal moment, op het juiste moment de koppeling lossen, de pook op een zo snel mogelijke en goede manier "versmijten", ... daar kan een tikje tegen een flipper niet op. Veel te gemakkelijk.

Heb met de vRS ook genoeg "geflippert". Op den duur doe je dat toch niet meer. Geeft niet die extra dimensie in het rijden.
Opgelet: tijdens sportief rijden. Gewoon ritje van a naar b geeft ik ook nog de voorkeur aan een DSG.
Je kan met je mx5 gaan leren bochten nemen met tussengas. Als je dat goed kunt ...
 
Na 3 maanden kunnen ze de auto verkopen met een maximum aantal kilometers.

Qua prijs heb ik geen idee?
Ofwel wachten tot het autosalon?
Autosalon is geen garantie op lagere prijs. Soms in het net omgekeerd, de jaarprijsstijging zal de salonkorting compenseren. Ik heb steeds gehoord dat de laatste 3maand van het jaar het voordeligst zijn om een auto te kopen. (Staalprijs, verkoopcijfers die gehaald moeten worden,...)
Voordelen van een demo ? Geen WLTP brol... Bestel je een nieuwe zal de inschrijving en jaarlijkse tax een stukje hoger zijn.
 

Kurtje

Forumguru
Zou op een VAG product ook altijd een DSG nemen, sowieso al omdat hun manuele versies niet van de sterkste bakken zijn... Durven nogal snel slippen zelfs met stock vermogen. Komen we ook aan het 2de punt als je gaat tunen, is een DSG gewoon al klaar hiervoor mits een DSG tuning.

Plus als je hem dagdagelijks gaat gebruiken, is het gewoon zoveel makkelijker. Je zet hem in D om lekker overal tussen te rijden, in de file zet je de ACC mee op en moet je niets meer doen... Manueel blijft dit een stukje achter.

Sportieve ritjes zet je hem in zijn S of schakel je zelf met de flippers. Puristen blijven bij een handbak, echter zijn ze stilaan ook aan het overschakelen... Kijk maar naar de autosport zelfs :) Je kan gewoon niet om de voordelen heen!

Heb tot 2 auto's terug ook altijd sportieve manuele wagens gereden, krijg je inderdaad veel voldoening tijdens het 'spelen', maar om nu te zeggen dat ik minder plezier heb in het autorijden als toen :D Ik blijf bij de automaat!
 

JurgenM

Forumguru
Hier mag een slotje op. Auto gaat de verkoop in, zal hem ook hier aanbieden.
Blijft een zalige wagen en altijd met veel plezier in gereden!
 

JurgenM

Forumguru
Ik rij een Amarok vh werk. Op het eerste zicht een auto die ikzelf nooit zou kopen maar ik kan u vertellen dat het absoluut geen straf is om mee te rijden. Rijdt zalig maar wel compleet anders dan de RS uiteraard.
Sinds ik van werk veranderd ben staat de auto eigenlijk stil, 3k op 6 maanden is voor mij stil staan.
En met een dochter die achter 1 maand voor haar rijbewijs gaat is een automaat en rs niet ideaal lijkt me. Ze zal de auto ook gaan gebruiken om mee naar school te gaan, probeer dat maar eens te verzekeren. :thumbsdown:
Ik heb echt maanden lopen twijfelen (ik verkoop hem om dan de volgende dag weer te zeggen, neen ik hou hem) dit is wat ik wil maar om te laten staan is het mij ook niet waard, keuze gemaakt, RS te koop en een kleinere en iets oudere auto voor haar in de plaats.
 

Rallye

Forumguru
@JurgenM Een dochter die bezig is met haar rijbewijs was voor ons de aanleiding om als tweede auto geen klassieker te te kopen, maar een 7 jaar oude Mini (een Roadster, voor de yolo). ABS, ESP, airbags aanwezig is toch beter.
 

JurgenM

Forumguru
@Rallye , dan delen we die gedachte. We willen sowieso niet te oud gaan, max 8 jaar. Mede ook kwa veiligheid en we willen dat ze na haar studies er ook nog iets aan heeft.
 

Japanese Power

Donateur
Ik snap je keuze Jurgen, maar dan wel met pijn in het hart... Maar wat voor werk ben je gaan doen dan aangezien je een Amarok onder je kont hebt gekregen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan