JurgenM - Octavia RS 245

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tuner111

Forumguru
Eerst en vooral bedankt voor het snelle antwoord! De optie dcc zou ik er wel bijpakken klinkt een leuke optie vooral voor de vering en de sound die veranderd.

De navigatie zou ik laten zoals het is want dat lijkt me nog altijd handig om de volumeknop te regelen met een draaiknop.
Ik denk om hem te bestellen in manueel omdat ik nog graag zelf schakel maar ieder zijn ding natuurlijk. Wat is je gemiddeld verbruik als je rustig rijdt? Grts
7 a 8 liter dus heeeeel Cv
 

JurgenM

Forumguru
Zit nu op 8.3l maar ik heb de laatste 2 maanden met momenten goed gas gegeven + ik doe veel korte stukken. Op lange afstanden is 7.3l gemakkelijk haalbaar, met normaal- tot vlot rijgedrag. Met de winter terug in aantocht zal het verburik wel wat stijgen.
Cijfers die wel leuk zijn om te vertellen met een RS maareuh als hij leeg is tank ik hem vol en als dat nu op 650km of op 500km is, daar geef ik eerlijk gezegd weinig om. Ik tank altijd 102 btw.
 

Porte

Nieuw lid
qua verbruik zou ik toch voordeliger moeten zijn met een manuele bak dan, scheelt mss 1 liter?
is mss een gewoonte maar een draaiknop vind ik handiger :). ik wacht nu nog op een telefoontje vd dealer om eens te gaan rijden met een demo rs245 ik ben benieuwd.
 

dirkie996

Forumguru
qua verbruik zou ik toch voordeliger moeten zijn met een manuele bak dan, scheelt mss 1 liter?
is mss een gewoonte maar een draaiknop vind ik handiger :). ik wacht nu nog op een telefoontje vd dealer om eens te gaan rijden met een demo rs245 ik ben benieuwd.
Het verschil zal zeker geen 1 liter zijn, als er al in praktijk 'n verschil zal zijn tussen dsg en manueel.
Door de dubbele koppeling, heb je geen omvormer zoals bij 'n klassieke automaat, die meer slip toelaat.
Misschien niet van nut voor u, maar op lange afstanden tussen de 7 à 8 liter verbruik en op korte afstanden 8 à 9,5 liter, dit met 'n RS 230 met dsg6.
 

Porte

Nieuw lid
Ik rij zon 70 km/dag dus mss wel handig voor ik maar ik vindt manueel schakelen nog altijd iets hebben.
 

Spector

Forumguru
ik zweer af bij een dsg ! ik zou nooit iets anders meer willen :)
Hier nog 1. Altijd geschakeld en gedacht nooit over te stappen, maar je went zo snel aan die DSG bak dat ook ik niet anders meer zou willen. Kreeg bij de laatste beurt een schakel Karoq mee en moest gewoon weer wennen
 

Spector

Forumguru
Bij twijfel niet doen heb ik mijzelf altijd voorgehouden @Porte maar aan de 245 heb ik geen moment getwijfeld nadat ik al een RS versleten had. Het is gewoon een heerlijke wagen.
 

dirkie996

Forumguru
+1. Dit is mijn eerste auto met dsg en ik moet zeggen, zou niks anders meer willen. Voor mij geen handbak meer.
Lekker cruisen en in "S" stand sportief en alert genoeg( zeker met de schakelflippers.
 

JurgenM

Forumguru
+1 op alle reacties hierboven

En als je echt nog manueel wil schakelen kan dat nog met de flippers, welke ik ook regelmatig gebruik.
 

Porte

Nieuw lid
Heb net een telefoon gekregen dat de demo wagen binnen is. Nu nog een gaatje vinden om deze prachtige machine te testen
 

leon-cupra

Forumguru
ik zweer af bij een dsg ! ik zou nooit iets anders meer willen :)
Ook te zien wat voor profiel rijder je bent en hoe je rijtrajecten zijn.
Ik heb sinds de MX5 mijn dsg nog nooit gemist ... integendeel, ik zou met de trajecten en de manier waarop een wagen mij plezier geeft zou ik nooit meer een DSG kopen. Maar van zodra ik terug meer baan zou doen (doe nu amper 5000km) zou het wel direct terug een DSG worden. Automaat is super relaxed rijden maar het echte "sportieve" gevoel heb je niet met een automaat, zelfs niet met een dsg. Handschakelen geeft nog altijd een extra "dimensie" en zeker als er een goede, leuke handbak in zit, zoals in de MX5
 

Tuner111

Forumguru
Ook te zien wat voor profiel rijder je bent en hoe je rijtrajecten zijn.
Ik heb sinds de MX5 mijn dsg nog nooit gemist ... integendeel, ik zou met de trajecten en de manier waarop een wagen mij plezier geeft zou ik nooit meer een DSG kopen. Maar van zodra ik terug meer baan zou doen (doe nu amper 5000km) zou het wel direct terug een DSG worden. Automaat is super relaxed rijden maar het echte "sportieve" gevoel heb je niet met een automaat, zelfs niet met een dsg. Handschakelen geeft nog altijd een extra "dimensie" en zeker als er een goede, leuke handbak in zit, zoals in de MX5
Ik mis dat gevoel niet hoor..

Ik zet hem gewoon in manueel en je hebt net het zelfde
 

leon-cupra

Forumguru
Ik mis dat gevoel niet hoor..

Ik zet hem gewoon in manueel en je hebt net het zelfde
Vergeet dat maar. Flipperen is absoluut niet hetzelfde als manueel schakelen.
Ik persoonlijk zoek in het manueel schakelen het ideaal moment, op het juiste moment de koppeling lossen, de pook op een zo snel mogelijke en goede manier "versmijten", ... daar kan een tikje tegen een flipper niet op. Veel te gemakkelijk.

Heb met de vRS ook genoeg "geflippert". Op den duur doe je dat toch niet meer. Geeft niet die extra dimensie in het rijden.
Opgelet: tijdens sportief rijden. Gewoon ritje van a naar b geeft ik ook nog de voorkeur aan een DSG.
 

Porte

Nieuw lid
En net daarom twijfel ik om de manuele bak te kopen, maar goed deze week ga ik rijden met een dsg en zal zien wat het mij zegt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan